Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma. Varit i tingsrätten idag, 'vanliga' men ändå intressanta mål. Ett tvistemål, två släktingar ägare en fastighet ihop och nu kräver den ena parten på några hundra tusen för diverse reparationer. Och den andra parten har stämt den första parten för att hen vill ha tillbaka ränteavdrag och lite annat. Hängde inte riktigt med i svängarna. En grov misshandel, taxichaffis blev misshandlad av en kund, men åsikterna om vad som hände gick isär mycket.

Detta var under covid 2020 och när vi pratade lite med taxichaffisen i en paus, sa han att han nästan glömt bort det och har gått vidare och var inte säker på att han ville medverka. Dessutom var vittnesmål lite osäkra när de försökte komma ihåg vad som hände för 4 år sedan.

Sorgligt att vardagsbrottslighet nedprioriteras så mycket. Tänker att det får folk i gemen att tappa förtroendet för rättssystemet i Sverige.

Sedan Rusta för att lämna tillbaka en sladd och Jula för att köpa sladdvridare. Irriterande är att stjärnan som hängde snett nu känns som den hänger rakt. Iofs, den andra stjärnan är riktigt sned så jag får nog användning för den.

När jag åkte pendel, tvärbana och buss, särskilt nu på eftermiddagen i början av rusningstid, tänkte jag återigen att man måste vara härdad för att leva och åka kommunalt i Stockholm. Och vara beredd på att stå och frysa och vänta. Många gånger är det inte faktiskt åktid utan väntetid som tar tid.
Tänkte på dig i går när jag hängde upp min stjärna. Den hänger både för högt och stjärnan är sned. Men jag orkar inte bry mig ens om att rätta till det faktiskt, tror ingen bryr sig om min stjärna om jag ska vara ärlig. Själv har jag den för ljuset och reflekterar inte över att den är sned ens.

Tänkte på dig i går när jag hängde upp min stjärna. Den hänger både för högt och stjärnan är sned. Men jag orkar inte bry mig ens om att rätta till det faktiskt, tror ingen bryr sig om min stjärna om jag ska vara ärlig. Själv har jag den för ljuset och reflekterar inte över att den är sned ens.

Det är mycket konstigt. Jag är så långt ifrån pedant/perfektionist som det finns. Bryr mig inte om det är snett och vint med diverse hemsnickrade lösningar. Men med just adventsstjärnorna har det blivit något av en besatthet att de ska vara absolut perfekta.

I dag är min yngsta 18 och jag är är mamma till någon som anses vara "vuxen" och ska försörja sig själv. 18 år. Det är evigheter sedan ungen föddes och ändå i går. En lättnad och en sorg. Skönt att det är förbi nu, tonårstid och allt, sorg över att det är förbi. Nu är det hon själv som ska ta vid, söka jobb, stå för sig själv, med stöd, men utan att lämna över allt ansvar till mig.

(Nej, hon går inte i skolan, är arbetslös och söker jobb och bor dessutom i familjehem, där placeringen upphör typ i dag. Jag ville få henne placerad, inte jag som misskötte henne alltså, så det har ju inte riktigt varit "normalt" mammaansvar under ca 2 år men nu upphör ju det "helt" så att säga)

20241205_184807.webp
Snart jul konsert med Magnus och Sofia Sånger i december

Om någon undrar så är det +5 här i söder :rofl:

Jag tanker inte ens saga vilken temperatur vi har har ... klockan 10 i stralande sol. :cool: :p

Det gör grannen när de skottar snö. Startar bilen skottar snö länge stänger av och går in i huset. Högst oklart varför de gör så.

Jag gissar for att avisa bilarna och se till att batterierna far ladda upp ...
Min bil har en remot start sa jag startar innifran huset nar jag borjar plocka ihop och kla pa mig. Bilen ar avisad (om det ar is pa) och varm nar jag satter mig i den.

Får snart spelet på ett datorprogram jag måste använda för att kunna skära ut vinyl. Det bara krånglar! Designs som jag köpt synkar inte in i programmet automatiskt som de ska utan måste läggas in manuellt.

Eller ja, om jag gör en total reset varje gång så funkar det. Men det tar tid och är störigt.

Stökar ner mitt kök o önskar att jag hade mer än ca 5m bänkyta, köttbullar med potatis, gräddsås och lingon till mat o sen vilar en smet till kokostoppar och en valnöt-apelsinkaka är på G.
Känner mig väldigt effektiv, frågan är bara vem som ska städa upp i kökets röra efter mig :confused:
Det borde ju bli Inga? Eller?

Stökar ner mitt kök o önskar att jag hade mer än ca 5m bänkyta, köttbullar med potatis, gräddsås och lingon till mat o sen vilar en smet till kokostoppar och en valnöt-apelsinkaka är på G.
Känner mig väldigt effektiv, frågan är bara vem som ska städa upp i kökets röra efter mig :confused:
Det borde ju bli Inga? Eller?
Hon funkar bara på golven men fan ta dig om du glömt en påse, ett skosnöre ligger fel eller om man råkat glömma laddsladden dinglande. Då slaktar fanskapet dom, äter upp dom och hävdar sedan att hon inte kan jobba mer....

(Ja min robotdammsugare heter Inga)

Jag tanker inte ens saga vilken temperatur vi har har ... klockan 10 i stralande sol. :cool: :p

Jag gissar for att avisa bilarna och se till att batterierna far ladda upp ...
Min bil har en remot start sa jag startar innifran huset nar jag borjar plocka ihop och kla pa mig. Bilen ar avisad (om det ar is pa) och varm nar jag satter mig i den.
Ladda upp batterier görs ju när man kör. De går in efteråt och åker inte på ett par timmar . Dessutom tomgång max 1 minut detta kan ta en halvtimme. Vill man sätta sig i varm bil kan de skaffa motorvärmare.

Ladda upp batterier görs ju när man kör. De går in efteråt och åker inte på ett par timmar . Dessutom tomgång max 1 minut detta kan ta en halvtimme. Vill man sätta sig i varm bil kan de skaffa motorvärmare.

Om bilen gar pa tomgang i en halvtimma hinner den ocksa ladda pa i batterierna och se till att de inte blir for kalla och bilen ar fortfarande avisad en timma senare.

Resten ar en helt annan sak ... det finns mycket man "kan gora" och "borde gora" vi har alla vara ideer om hur man skoter vissa saker och personligen tycker jag att om det stor en sa mycket som det verkar stora dig kanske du skulle ga over och prata med dem istallet.

Sitter i soffan under en filt med katten i knäet och SIHS på tv. Mysigt, men jag är så sjukt frustrerad över det dåliga ljudet.

Men kadriljen under matinén, den som var efter ponnygaloppen 😍😍 Helt otroligt fin! 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 432
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 559
Senast: tanten
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
32 33 34
Svar
678
· Visningar
19 714
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka