Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick frågan idag om jag och sambon vill fira nyår hemma hos en vän. Jag hade funderat lite på att fråga henne tidigare, men fick intrycket av att hon kanske hade andra planer då. Tydligen hade jag uppfattat det fel och hon ville jättegärna ses för just sådant lugnt firande som jag gärna har. Kommer nog bli hur bra som helst. Ser jättemycket fram emot det nu :heart:

Syster!
Min hjärna börjar snurra med annat efter en stund ochjag zoomar ut helt.
Har varit så flitig och lärt mig massor idag :) 17334047280384404018904827143163.webp

Fick frågan idag om jag och sambon vill fira nyår hemma hos en vän. Jag hade funderat lite på att fråga henne tidigare, men fick intrycket av att hon kanske hade andra planer då. Tydligen hade jag uppfattat det fel och hon ville jättegärna ses för just sådant lugnt firande som jag gärna har. Kommer nog bli hur bra som helst. Ser jättemycket fram emot det nu :heart:
Jag och en kompis har börjat fira tillsammans med våra respektive och typ en-två personer/familjer till. Vi lagar mat och spelar spel. Inget fylleslag utan gott att äta och dricka, sen kikar vi på fyrverkerier. Så himla skönt!

Idag ska min bil få dubbdäck, men den ser ut som en iglo, funderar på om jag ska vara miljöbov o gå ut o ställa den på tomgång en stund, så inte varken jag eller hunden fryser fast i den innan den blir varm
Det gör grannen när de skottar snö. Startar bilen skottar snö länge stänger av och går in i huset. Högst oklart varför de gör så.

Tittar på Rush Hour och fnissar högt när Carter ger Lee sin polisbricka och säger att han ska visa den och att det bara handlar om attityd. "Det går inte, jag är inte 1,85" svarar Lee. :D

Men vad värre är, är att postmordsj*vla höjer portot med 4 spänn på en gång från årsskiftet. 22 spänn för ett sketet frimärke för 50 gram post. Sjukligt så det heter duga😡. Blir det dödsstöten för tradera och liknande sidor tro🙃.
Jag hade det på känn att de skulle höja men inte med 4 kr. :eek:
Har hamstrat lite frimärken, skriver ju mycket brev. Köpte för ca 2000 kr för några månader sen och för 3000 kr nu i dec. :o :bag:
De är valörlösa så går att använda som porto även efter 1/1.
44 kr för ett utrikesbrev ... :down:

Jag hade det på känn att de skulle höja men inte med 4 kr. :eek:
Har hamstrat lite frimärken, skriver ju mycket brev. Köpte för ca 2000 kr för några månader sen och för 3000 kr nu i dec. :o :bag:
De är valörlösa så går att använda som porto även efter 1/1.

Oj så pass men då har du garderar dig. Ja jag läste det! :). Nä asså 4 spänn. Påstås ske pga folk skickar mindre post, och eeee det lär öka nu?

Hemma. Varit i tingsrätten idag, 'vanliga' men ändå intressanta mål. Ett tvistemål, två släktingar ägare en fastighet ihop och nu kräver den ena parten på några hundra tusen för diverse reparationer. Och den andra parten har stämt den första parten för att hen vill ha tillbaka ränteavdrag och lite annat. Hängde inte riktigt med i svängarna. En grov misshandel, taxichaffis blev misshandlad av en kund, men åsikterna om vad som hände gick isär mycket.

Detta var under covid 2020 och när vi pratade lite med taxichaffisen i en paus, sa han att han nästan glömt bort det och har gått vidare och var inte säker på att han ville medverka. Dessutom var vittnesmål lite osäkra när de försökte komma ihåg vad som hände för 4 år sedan.

Sorgligt att vardagsbrottslighet nedprioriteras så mycket. Tänker att det får folk i gemen att tappa förtroendet för rättssystemet i Sverige.

Sedan Rusta för att lämna tillbaka en sladd och Jula för att köpa sladdvridare. Irriterande är att stjärnan som hängde snett nu känns som den hänger rakt. Iofs, den andra stjärnan är riktigt sned så jag får nog användning för den.

När jag åkte pendel, tvärbana och buss, särskilt nu på eftermiddagen i början av rusningstid, tänkte jag återigen att man måste vara härdad för att leva och åka kommunalt i Stockholm. Och vara beredd på att stå och frysa och vänta. Många gånger är det inte faktiskt åktid utan väntetid som tar tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 421
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 990
Svar
1 328
· Visningar
36 809
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka