Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte riktigt, men ett känt kall-hål lite väster om SkellefteåJösses!
Var du i inlandet?
Såg också att det kommer mer av The Split på SVT Play, magiskt!
Syster!Varför i hela friden började jag studera.... jag är inte konstruerad för att sitta tyst och lyssna på människor en hel dag. Mina öron slutade fungera efter 5 min föreläsning
Jag har ridit i ca -25. Det var uppfriskande. Var nog ute i 1,5 timme och hästen blev bara piggare.
Men det var i Lappland så luften var inte fuktig och ruggig som i södra Sverige.
-10 här med. Eller var iaf vid 5 i morse så blev säkert kallare när solen gick upp.
Kan meddela att trots att det stigit till -7 och jag hade rejält med kläder så var det allt annat än skönt! Ligger i badet nu, det känns som att min kropp kyler ner vattnet...En bra ursäkt för att lägga lite för mycket pengar på ridkläder (varm kappa, varma stövlar..osv osv.)
Eller att låta hästen vila till maj?En bra ursäkt för att lägga lite för mycket pengar på ridkläder (varm kappa, varma stövlar..osv osv.)
Nä, det kan jag inte tänka mig. Jämför frakten med hur långt du tar dig med bil för samma summa.Men vad värre är, är att postmordsj*vla höjer portot med 4 spänn på en gång från årsskiftet. 22 spänn för ett sketet frimärke för 50 gram post. Sjukligt så det heter duga. Blir det dödsstöten för tradera och liknande sidor tro.
Varför vilar den? Vår vilar när den avfrostar. Är det det du menar?Fryser! Värdelöst när luftvärmepumpen måste vila..
Nä, det kan jag inte tänka mig. Jämför frakten med hur långt du tar dig med bil för samma summa.
Men det är ju bara några minuter åt gången iaf de vi haft.Varför vilar den? Vår vilar när den avfrostar. Är det det du menar?
Ja precis. O här finns ingen annan uppvärmning alls så blir skitkallt direktVarför vilar den? Vår vilar när den avfrostar. Är det det du menar?
Jag vet inte riktigt hur länge vår håller på. Tillräckligt länge för att det ska hinna bli kallare i alla fall!Men det är ju bara några minuter åt gången iaf de vi haft.
Oj. De vi har haft har bara varit några minuter.Jag vet inte riktigt hur länge vår håller på. Tillräckligt länge för att det ska hinna bli kallare i alla fall!
Ja, det ÄR några minuter bara, kanske 5-10. Men det är märkbart när det är kallt ute!Oj. De vi har haft har bara varit några minuter.