Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samlar ork för att resa mig från soffan för att ta en dusch. Imorgon ska jag till frikyrkan och inspektera hur en välsignelse ser ut. Bara van vid dopen i svenska kyrkan.
Det kan vara en spännande upplevelse, har varit på en tillställning där en besökare började tala i tungor och var helt kocko. Ingen annan reagerade så jag antar att det var normal? Eller nåt.

När jag åkte pendel, tvärbana och buss, särskilt nu på eftermiddagen i början av rusningstid, tänkte jag återigen att man måste vara härdad för att leva och åka kommunalt i Stockholm. Och vara beredd på att stå och frysa och vänta. Många gånger är det inte faktiskt åktid utan väntetid som tar tid.
Det finns iallafall kollektivtrafik som går varje dag och varje timme eller oftare.

20241205_194127.webp
Magnus Carlsson

Jag skulle ivag pa en "pet scan" (de sag en tumor av nagot slag i min lunga nar de gjorde en cat scan pa hjartat) bara for att se om de ser nagra cancer celler och for att skapa en bas for hur det ser ut just nu och om den forandras. Jag hade tid klockan 6:30 i kvall ... nu, klockan 12:11 ringde de och forklarade att maskinen gatt sonder, alla andra pet scans ar hart upptagna och de maste tyvarr avboka dagen's patienter. De gissar att den blir fixad i kvall eller i morgon och jag star forst i kon att fa ny tid nar den ar fixad.

Det innebar att jag far ata vad jag vill i kvall och att jag inte behover aka in till centrala Portland i kvall ... mitt i rusningstid. Inte helt fel, men det kanns lite snopet och som en lattnad, nar jag stallt in mig pa fasta halva dagen och en helvetes tripp over de mest trafikerade broarna och att byta mellan totalt igensatta motorvagar. Och jag har en ledig eftermiddag :p

Nuså bukefalos!

Nu kan jag ÄNTLIGEN berätta om den stora nyheten som jag hållit på ett tag.... :bump:

Den 1 mars 2025 blir vi med en villa på 120 kvm en km från stallet:banana:

Jag kommer ha möjlighet att hängna in en del av trädgården till en hage som kan användas då och då under sommaren 😍🙏

Kommer finnas jordgubbsland, päronträd, plommon och äppelträd. Samt att vi har skogen bakom huset 🌲🌳

Nuså bukefalos!

Nu kan jag ÄNTLIGEN berätta om den stora nyheten som jag hållit på ett tag.... :bump:

Den 1 mars 2025 blir vi med en villa på 120 kvm en km från stallet:banana:

Jag kommer ha möjlighet att hängna in en del av trädgården till en hage som kan användas då och då under sommaren 😍🙏

Kommer finnas jordgubbsland, päronträd, plommon och äppelträd. Samt att vi har skogen bakom huset 🌲🌳
Grattis! Roligt att bo nära stallet! 😊

Känner mig duktig. Jag blev godkänd på första inlämningsuppgiften till plugget, och nu när jag satte mig för att plugga så löste jag snabbt grunden i andra uppgiften så att den snart är klar. Känns lite oväntat med tanke på att det är helt nytt för mig med allting. Men ja, väldigt skönt. Då kanske jag kan slippa få ångest av tanken på att läsa resultatet från inlämningsuppgifterna...

Help ... vad ar färskost pa Engelska? Jag tankte gora en smorgastarta och behover atminstone ett recept som jag kan andra ... men for att kunna gora det maste jag ju veta vad alla ingredienser ar. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 421
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 981
Svar
1 298
· Visningar
36 051
Senast: bumpo
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka