Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Har en ponny hemma född 96 importerad från Irland. Köpte honom som problemponny då han knappt går att rida på... Nu till saken. I...
2
Svar
39
· Visningar
3 581
Träning Hej Min gubbe är ganska jobbig nu. Stegrar mm. Vi testade att longera honom i går. Satte på en gjord och träns. Spännde inn honom...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Iglatjarn
·
Träning Jag läste i Hästägarens örtabok att kamomill skulle vara bra att ge till stressade hästar så därför föreslog jag att min kompis skulle...
Svar
1
· Visningar
719
Träning Min älskade häst verkar gilla att leka tuffe-tuff-tåg när vi är på väg hem från ridturerna. :smirk: Det är nästan stört omöjligt att...
Svar
8
· Visningar
1 098
Senast: villintekaninte
·
I
Träning Jag är så glad! Jag får vara med om det som är varje hästtjejs stora dröm: Att hjälpa till med ett föl, en hingst vid namn Cento, hur...
Svar
1
· Visningar
1 038
Träning Hur rastar man en överenergisk häst på skonsammast sätt? Min skata har myror i hela kroppen. Hon sköter sig hyfsat ännu men är som en...
Svar
14
· Visningar
1 032
Senast: majola
·
M
Träning Någon som har något bra tips på hur man fångar in hästen i en stor hage??? Gärna utan att använda sig av foder. Jag vill inte bli...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: DINA
·
B
Träning För 3 dar sen, köpte jag 2 "unghästar". Båda ston. Den ena är en connemarakorsning med okänd far; antagligen efter thinker. Hon är 11...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Lädernunnan
·
Träning Min häst har av olika orsakar vilat nästan 3 mnd, förutom någon liten lugn ridtur då och då. Nu ska han igång igen! Lite nyfiken på hur...
Svar
12
· Visningar
1 319
Senast: tretjak
·
R
Träning Alla ni som hade turen att få biljetter till Monty Roberts måste skriva och berätta hur det var, vad han visade och sa, vad det var för...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 206
Senast: phoenix
·
A
Träning Vad tycker ni meriterade om det? Vad tror ni krävs för att lyckas med det?? Tacksam för svar. :bow: :smirk:
Svar
10
· Visningar
7 718
Senast: Morotsbiten
·
H
Träning Jag har börjat fundera på att ha torv i botten på boxen och sen ett lager halm ovanpå. Är det nån som har provat det? Kommer halmen och...
Svar
7
· Visningar
959
Senast: dee79
·
Träning Jag har varit medryttare på en häst i snart 2 mån och jag får inte till det! Man måste rida med så himla mycket ben och jag har inte dem...
2
Svar
26
· Visningar
1 897
Senast: kicki71
·
A
Träning Idag var jag med om ngt konstigt. Jag gick och hämtade hästen som vanligt från hagen. Jag gick på hans vänstra sida och på hans högra...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Vaccan
·
A
Träning :eek: Ibland går hästen in som en liten pärla, men ibland går han bara inte på! Han har bestämt sig! Inte med ett litet spö, och inte så...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: .Sandra.
·
P
Träning Ibland undrar jag om inte hästar också kan drabbas av åldersdemens, eller så är det bara min okunskap som gör att jag missuppfattar...;)...
Svar
3
· Visningar
1 351
Senast: Snurrfian
·
Träning Vad innebär det :confused: ?
Svar
7
· Visningar
3 016
Senast: Rosenblad
·
Träning Hur gör ni när ni rider ut, rider ni hästen i form eller inte?När gör ni/när gör ni inte? :confused: :confused: :crazy:
2
Svar
31
· Visningar
2 911
Senast: Spirit
·
C
Träning Hur många kilo halm använder du till din hästs box varje dag? Har i och för sig med foder att göra men tanken är ju inte att han ska...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Mia_R
·
M
Träning Ni som tävlar ganska mkt och tränar ganska intensivt, hur många gånger i veckan rider ni ut? /Elin :)
Svar
10
· Visningar
1 087
Senast: summer san
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama