Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ligger den rätt nu? Försöker lära min häst att flytta sig undan i sidled från tryck i skänkelläget. (av min hand då) men måste göra...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Mirre
·
Träning Vad gör man åt riktiga ögontjärare? tex min häst står uppbunden i hagen medan jag gör ordning honom, så fort jag går iväg för att...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Daarling
·
Träning Har läst någonstans om naturmedel mot inkar. Finns det något som ni tycker fungerar? Och vad heter ink på tyska?
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: summer san
·
N
Träning Sittter och funderar varför "min" häst snubblar så mycket när vi är ute och skrittar.Hon är gammal och inte har ridids på länge.Jag...
2
Svar
38
· Visningar
2 483
Senast: Liselott76
·
M
Träning i stallgången. Han stod uppbunden och tänkte börja kissa. Då hoppade en stalltjejj (40+) fram och slog till med en sopborste under...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 502
Träning Vad anser ni vara det bästa sättet för en "utomstående" att närma sig ett ryttare/häst? Fick den frågan idag och visste inte riktigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 298
Senast: Lädernunnan
·
A
Träning var kommer ni i från och vad har era hästar för täcken nu?
2 3
Svar
54
· Visningar
2 575
Senast: desiree
·
E
Träning Undrar hur det står till med folks hästkunskaper, i alla fall när man läser frågeställningarna i de olika forumen. Det verkar som folk...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 315
Senast: linafina
·
K
Träning Hej! Jag har ett halvblod som är 13 år och som bara varit inriden i 1 år pga att hon gått som avelssto hela tiden. Mitt bekymmer är att...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Liquid Diamond
·
W
Träning Hur har ni det i era stall har ni nattlampa på nätterna? Vad tycker ni om nattlampa för och nackdelar?
2
Svar
34
· Visningar
2 839
Senast: Jaquie
·
Träning Någon som vet vad de företag som fraktar hästar skulle ta för en sträcka på 90 mil?
Svar
10
· Visningar
1 343
Senast: Snurrfian
·
Träning Funderade på hur man tömkör så att hästen får optimal träning (så gott det går mao)Har ni tömmarna som när man kör eller ni spänner om...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Nora
·
S
Träning Jag behöver lite råd för min 3-åring (egentligen blir han 4 i år, men han är född sent på hösten så jag räknar honom som 3-åring)...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: shampiz
·
T
Träning Den här tråden skulle nog platsa på foder eller hästvård också, men jag provar här. Har en fundering över biverkningar av havre. Låt...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: sasucatu
·
Träning Rider en ganska nyinriden (islands)häst som jag behöver tips på övningar för att få ordning på! Rider man ut så fungerar hon jättebra så...
Svar
8
· Visningar
1 630
Senast: Magdalena
·
N
Träning Hej allihopa. Har nyligen köpt en ponny som är såpass känslig i munnen att han får skav och sprickor av bettet. Det är ett vanligt...
2
Svar
21
· Visningar
2 146
Senast: Nate
·
Träning Min nordsvenska pojk på 5 år är nästan helt utan egen motor och har så alltid varit sen han var föl. I vintras har vi mest jobbat på...
Svar
15
· Visningar
1 222
Senast: Chili
·
S
Träning Ni med unghästar (främst 02, 01 och 00 : or) kan ni inte berätta lite om era hästar. Hur ni rider/lägger upp träning. Vad har ni problem...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 026
Senast: Chili
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711
Träning Det är så att vi har ett litet problem... jag och stallägaren ska till fjällen, hon ska vara borta hela veckan och jag är borta...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama