Sv: täcka

Mälardalen kommer jag ifrån och min häst har ett regntäcke på sig nu om dagarna=)

Klippt häst och har fodrat täcke då han är mycket frösen av sig....Bor i Skåne :)

Jag bor i halland och använder nu inget täcke vid fint väder. Är det en regning dag så blir det ett ofodrat regn täcke.

Skåne.
Madammen går fortfarande ut med ett regntäcke som är fodrat med ett tunt lager fleece samt bogskydd. Har funderat på om hon ska gå utan men har inte möjlighet att täcka på kvällen och det är fortfarande kallt om nätterna. Senast i morse 06.00 skrapade jag rutorna på tjänstebilen. Hon är klippt och har väldigt kort hårrem, vill ej att hon ska bli sjuk.

Släpper ut henne i paddocken utan täcke en stund varje dag, men hon tokvägrar att rulla sig så länge jag är där.

Apo

Bor i Uppsala

Mina 2 små går utan täcke året runt (nu är de 9 månader resp. 2 år), på lösdrift. Mitt sto går utan täcke nu om det inte är riktigt pissväder - regn och blåst.

Bor i göteborg, tog av mina hästars täcken för en månad sedan
dem verkar njuta förtäfflig bra av det. helst när dem all rullar sig och blir riktigt
indräkta med lera, så mamma får borsta, borsta och åter borsta. på vintern är dem
täckade.

stockholm och min ponny har vintertäcke på sig ute fortfarande, det är i varmaste laget, men de andra täckena är så väldigt kalla, har inte hittat något bra "mittemellan-täcke" och vill helst inte ha dubbla täcken ute, så hellre för mycket än för lite täcke. Inne har han ylletäcke på sig.

bor i norrbotten

vintertäcke när det är kallare än -5
annars regntäcke
vid mycket sol och varmt utan täcke.

Sthlm.
Min har ett thermotäcke inne och ett mellanfodrat Rhino med halvhals ute.

anny skrev:
var kommer ni i från och vad har era hästar för täcken nu?

Jag bor utanför Linköping som ligger i Östergötland.
Min häst har antingen ett riktigt riktigt tunt regntäcke (det är hur BRA som helst- har aldrig läckt in!).
Men om det är soligt väder så har hon inget alls, för pälsens skull!

Hon är "naken" inne.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 043
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
13
· Visningar
390
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Vad förvarar ni hästens täcken i? Klädpåsar? Vacuumpåsar?Dom ska förvaras en längre tid och jag vill att dom är täta så inga möss o dyl...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd