Sv: täcka

Stockholm.
Inne: ett tunt innetäcke, då det blir kallt i stallet om natten.
Ute: ofodrat regntäcke, ibland på eftermiddagen naken om det är sol... :)

Busted hihi, jupp d e ja! Tog dig lite tid o hitta mig va. ;)

Östergötland, inget täcke alls. Har iofs bara haft ett fleecefodrat regntäcke när det regnat/snöat blötsnö/blåst väldigt i vinter. Ska kanske tillägga att jag har en fjording med rejäl päls och han har inte varit klippt.

Jag bor i Skåne. Min häst har ett tunnare regnräcke på sig dygnet runt.

Min häst går med täcke dygnet runt/året runt eftersom jag har svår allergi mot damm och kvalster.

Bor i hälsingland och just nu har hästen inget täcke på sig när det är soligt (ca 20 grader i solen) och när det är regningt, blåsigt eller muligt har hon regntäcke.

Vintertäcke på vintern ute.
men våren får det bli täckeslöst trots lera, borstar hellre så hon slipper ha täcke.
Regnar det och blåser blir det regntäcke.

Västernorrland: Pållan är naken för tillfället, nu ska det tydligen bli kallare så då kanske tunt fleecetäcke+regntäcke åker på.. Hon är oklippt och har alltid varit, har inte fattat att hon bor i norrland och sätter väldigt lite päls :D

skåne.

Travaren har gått rejält täckad hela vintern, welshponnyn har varit naken hela vintern.

Han har inte haft täcke på sig dom senaste 2 veckorna. Är det för kallt på morognen eller dåligt väder, så får han ett tunnt fodrat regntäcke som grannen senare kommer och tar av eller lägger på när det är lämpligt. :love:

Norrland!

Inte ett enda täcke på hästarna! Dock under vintern vid -15 och mer så har halvblodet haft vintertäcke på sig. Han sätter ingen päls. Nordisen och shettisen är utan :)

vi bor i Västra Götaland.

min tjockis har inget täcke på sig nu, om det inte regnar, eller snöar :mad: som det gör idag.
han blir lerig, men han njuter så mycket av det så jag skulle inte kunna med att lägga på honom täcke nu.

Bor i södra Småland och hästarna har inte haft täcken på hela vintern, och kommer inte att få på något nu heller. Har i stort sett lösdrift men i brist på bra vindskydd åker dom in när det är otrevligt väder/underlag. Men stallet hålls kallt med rejäla bäddar och fri tillgång till hö. Har halvblod och varmblodskorsning i stallet. :cool:

*knapplån*

Bor i västerbotten, pålle är klippt å e ett halvblod med lite känslig rygg.

Inne: Bomullstäcke (ett sånt tunt)
Ute: regntäcke med 100 gr fyllning.

Jag bor i Halland och mina hästar har inga täcken, de är två vbls travare som går utan täcke året om, undantag är om det ösregnar och blåser rejält då får de på sig regntäcke eller kommer in,

Södermanland och min går otäckad..
Har gjort hela vintern :p

bor i uppland och min häst går utan täcke och har gjort det sen slutet av mars när det blev varmt. annars var hon täckad hela vintern.

Östergötland

Ofodrat regntäcke nu då det varit under 10 grader senaste veckan och även en del regn. Över påsk då det var 15 grader ute gick han naken. Har täcke nu mest mot leran.
Hästen ett jaktklippt fullblod som inte är frusen av sig.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 043
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
13
· Visningar
390
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Vad förvarar ni hästens täcken i? Klädpåsar? Vacuumpåsar?Dom ska förvaras en längre tid och jag vill att dom är täta så inga möss o dyl...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst
  • Födda -21