Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Varför är det dåligt?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 228
Senast: Magdalena
·
L
Träning Jag har börjat träna min ponny från marken och med rösten. han har väldans problem med att stå still och när han gör det och står lugnt...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Görel
·
Träning Är det någon NH männsika som kan hjälpa mig med denna häst? http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=555627 Tacksam för tips o...
Svar
8
· Visningar
1 127
Senast: FUNNY
·
Träning Har ni några bra tips på sådana? Typ rida på/under presenning och sånt!
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: NiitSirK
·
C
Träning Osäker på om tråden ska ligga här, annars ber ajg moderator flytta den. Det är så att en nära vän till mig har en 2 års märr som...
Svar
8
· Visningar
949
Träning ....sett från en okunnigs ögon! Jag har snokat runt lite här och tycker att NH är en intressant hantering eller vad man ska kalla...
Svar
12
· Visningar
1 049
Senast: Piraja
·
Träning Har min häst uppstallad i ett stall med 10 hästar och därmed 10 olika hästägare. Hon har stått där i ca 2 månader, o före de så har hon...
Svar
11
· Visningar
1 488
Senast: sasucatu
·
P
Träning Ja, jag vet, det finns sakert miljontals tradar om detta amne, men jag fragar iallafall: medryttarhasten faller pals nu - riktigt...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: cardigan
·
E
Träning Kunde inte hitta nåt bra ställe att lägga denna tråden på, så jag chansar här. Flytta gärna om den ligger fel.. Hur bra hör en häst...
Svar
6
· Visningar
1 830
Senast: lizzie
·
Träning Visste inte riktigt i vilket forum detta skulle placeras... Min häst tappade sin sko på hf igår och hovslagaren kan komma tidigast...
Svar
13
· Visningar
1 334
C
Träning Har en häst som opererades i december och stod boxvila i 8 veckor,sedan utegång vid hand 20 min per dag resterande tid i box. Det...
2
Svar
33
· Visningar
3 760
Senast: SaraMara
·
B
Träning Jag tänkte testa att klickerträna min häst, så jag tänkte bara höra om någon här har testat det? Hur fungerar det lite mer exakt...
Svar
2
· Visningar
1 427
Senast: Bärin
·
N
Träning Min ettåriga nordis har börjat bli riktigt grinig när det dax att gå in på kvällen, han vet då att det är matdax.. Även morgonen när man...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: yes
·
Träning Jag skulle villa ha bra tipps och knep för att över vinna min slyngel just nu. Hur är bäst att ta tag i hästen när han stegrar mot allt...
2
Svar
28
· Visningar
2 586
Senast: gismo
·
M
Träning min korsningvalack(nordis/tinker),som blir 2 år i maj, blir jättesur om man blåsar honom lite lätt i näsborrarna, ja har även testat att...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: avur
·
J
Träning hello! Jag har nu haft en foderhäst i ett år och nu känns det som det kanske är dags att skaffa en egen :bump: . när jag satt och...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Yrja
·
Träning Satt på psykologilektionen igår och för en gångs skull var det faktiskt ganska intressant. Ämnet är behaviorism och denna lektion...
Svar
13
· Visningar
3 654
Senast: Yrja
·
F
Träning Jag har ägt min häst sen Aug 04. Har gått själv hella tiden pga skaddor:( I stallet hon stog i innan stog hon ihop med stora floken...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Morotsbiten
·
H
Träning Jag har en fullblodsvalack f-00 och han har ont i ryggen,särskilt vid och runt manken. Han blev konstig att rida,bockade sig och kastade...
Svar
13
· Visningar
1 691
Senast: Morotsbiten
·
B
Träning ..................
Svar
8
· Visningar
960