Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När jag leder åringen har hon ofta väldigt bråttom och vill springa före mig. Hur stoppar jag henne och får henne vid sidan igen på ett...
Svar
19
· Visningar
1 054
Senast: chokladmonster =)
·
S
Träning hej har precis fått hem ett fyraårigt sto... hon är jätte pigg och nervös, står inte still i stallgången, ibland vägrar hon gå med...
Svar
4
· Visningar
1 216
Senast: skrållan
·
M
Träning När hästar tex. fäller (eller brunstar) kan du ju få sånt hemskt humör, speciellt ston då :crazy: Såå, när era hästar brunstar /...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Moej
·
B
Träning Just nu så är jag rätt på min häst eftersom han nästan hela tiden ska hoppa till för saker som han har gått förbi många gånger och inte...
Svar
12
· Visningar
1 368
F
Träning Hur hade ni gjort, om ni nyss blivit medryttare på en häst som är i princip omöjlig att fånga i hagen? Hur lång tid hade ni "gett"...
2
Svar
39
· Visningar
2 254
Senast: Daarling
·
I
Träning Jag ska ta hem en häst i dec. och funderar på att anlita en hästtransportör. Dels för att hästen inte är van att åka transport, det är...
Svar
14
· Visningar
1 831
Senast: EmblaAsk
·
Träning Jag har nu haft min gamla gubbe, 20-årig valack, i snart 6 år och vi har stått på samma ställe hela tiden. Han mår bra, är pigg och...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Mitrolle
·
Träning Min 2 årige hingst är just nu hopplös. Stegrar , biter i grimmskaftet, är allmänt jobbig. Vad kan man göra för att underlätta hans...
Svar
11
· Visningar
1 490
Senast: asmodeus
·
G
Träning Jag fick höra en underlig sak av hästägaren. Jag är medryttare och rider för att jag tycker om häst/natur kombinationen. Jag är en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 385
Senast: MrsScabtree
·
M
Träning Min häst har nyss lärt sig arbeta i form i trav. Jag vet inte om hon kunnat det förr, men isåfall var det flera år sen hon reds i form...
Svar
8
· Visningar
896
·
M
Träning Jag har helt slutat rida ut med andra, och det är inte alls roligt att bara rida själv. Anledningen är att min häst inte går att rida...
Svar
8
· Visningar
948
·
S
Träning Håller på att bryta ihop. :cry: I början av november -04 köpte jag en bruksnordis valack på 10 år. Hade sen tidigare 1 halvblod...
2
Svar
22
· Visningar
2 426
Senast: Sliver
·
Träning Japp. Jag har en otroligt påhittig häst.Lite för påhittig i bland. Jag vill ha övningar/saker man kan göra både i skog och paddock för...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: nexxa
·
H
Träning Vi har 4 hästar som få gå tillsammans på sommaren. Vi har stora vallar dom få gå på men en hage e så himla fin då dom få gå ner till en...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: HumleMumlan
·
  • Låst
Träning tyvärr verkar boxvandringsbeteendet ha blivit ganska befäst trots mina snabba åtgärder. Även om jag tar in vid 22 och slänger ut vid 5...
Svar
1
· Visningar
1 026
Senast: Lobelia
·
T
Träning min pålle får stötar utav mig lite då och då och hon blir rädd och hoppar till :crazy: de e såklart inte med flit men varför får hon...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: _Runaway_
·
H
Träning jag behöver tips om hur jag ska sitta i galoppen är lite osäker ska jag sitta bakåt eller framåt lutad? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: CeciliaHeikne
·
A
Träning någon som har bra tips om detta? Hur gör ni för att sitta kvar i trav och galopp? Bra tips på balansövningar på hästryggen samt på...
2
Svar
23
· Visningar
3 454
Senast: Skäcken_90
·
Träning såg på hästliv igår....stackars häst(!) för er som inte såg det, se det idag kl 1. handlade om Monty Roberts (tror han stavar så) som...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 778
Senast: _moa_
·
F
Träning Vad tycker ni om hästar som lägger öronen bakåt och vissar tänderna :confused: ???? Min nya häst gör detta. Härom dagen så skulle...
Svar
7
· Visningar
1 242
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama