Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Allt är skit just nu, det känns som om jag "glider" ifrån min häst som jag känt i ett halvår nu.. låt mig visa några punkter som...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Balderum
·
P
Träning Är det OK att två islänningar delar box? Båda är ganska ranglåga och känner varandra från hagen sedan en månad, verkar där inte bry sig...
2
Svar
25
· Visningar
2 010
Senast: Pigan
·
T
Träning Har ju ingen speciell erfarenhet av shettisar men söker nu efter en till min ensama vbl kille. så jag tänker bara på vad som är normalt...
2
Svar
30
· Visningar
2 380
Senast: Galina
·
M
Träning Vad tycker ni om videon "motivera din häst" ? Funderar på att köpa den. Har sett den förr, men jag vet inte... Om man tränar sakerna som...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: mian1
·
R
Träning har en oinriden 4åring som jag marktränar med. Vill få henne att galoppera på volten (stor volt). När jag säger "galopp" och manar på...
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: karrob
·
L
Träning Vilka mått har era boxar och hur stora är de hästar som går i dem? :) Tänkte att det skulle vara roligt att höra hur många som går...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 717
Senast: AraSlei
·
Y
Träning Binder du i frambommen eller i framväggen? Varför? Kör du med lösa hästar? Varför?
3 4 5
Svar
83
· Visningar
17 271
Senast: Shettisar
·
Träning Hjäääälp alla idérika människor.... Pållen 5 år nyopererad, ledband i bakknät, får inte gör någonting. Har haft fullständigt fnatt vid...
2
Svar
25
· Visningar
5 012
Senast: FUNNY
·
M
Träning Någon som ska å kolla på Monty Roberts när han kommer till Flyinge den 16 april? :p
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Veronika
·
M
Träning Är inte säker på att jag stoppade tråden rätt. När ni tar in hästarna från hagen, tar ni in dom hur som helst då, eller den som är...
2
Svar
33
· Visningar
2 255
Senast: Cezzan
·
Träning När jag leder åringen har hon ofta väldigt bråttom och vill springa före mig. Hur stoppar jag henne och får henne vid sidan igen på ett...
Svar
19
· Visningar
1 054
Senast: chokladmonster =)
·
S
Träning hej har precis fått hem ett fyraårigt sto... hon är jätte pigg och nervös, står inte still i stallgången, ibland vägrar hon gå med...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: skrållan
·
M
Träning När hästar tex. fäller (eller brunstar) kan du ju få sånt hemskt humör, speciellt ston då :crazy: Såå, när era hästar brunstar /...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Moej
·
B
Träning Just nu så är jag rätt på min häst eftersom han nästan hela tiden ska hoppa till för saker som han har gått förbi många gånger och inte...
Svar
12
· Visningar
1 369
F
Träning Hur hade ni gjort, om ni nyss blivit medryttare på en häst som är i princip omöjlig att fånga i hagen? Hur lång tid hade ni "gett"...
2
Svar
39
· Visningar
2 254
Senast: Daarling
·
I
Träning Jag ska ta hem en häst i dec. och funderar på att anlita en hästtransportör. Dels för att hästen inte är van att åka transport, det är...
Svar
14
· Visningar
1 831
Senast: EmblaAsk
·
Träning Jag har nu haft min gamla gubbe, 20-årig valack, i snart 6 år och vi har stått på samma ställe hela tiden. Han mår bra, är pigg och...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Mitrolle
·
Träning Min 2 årige hingst är just nu hopplös. Stegrar , biter i grimmskaftet, är allmänt jobbig. Vad kan man göra för att underlätta hans...
Svar
11
· Visningar
1 490
Senast: asmodeus
·
G
Träning Jag fick höra en underlig sak av hästägaren. Jag är medryttare och rider för att jag tycker om häst/natur kombinationen. Jag är en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 386
Senast: MrsScabtree
·
M
Träning Min häst har nyss lärt sig arbeta i form i trav. Jag vet inte om hon kunnat det förr, men isåfall var det flera år sen hon reds i form...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Moej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka