Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Jag har nu haft min häst i snart tre år och vi trivs mycket bra ihop...Han är lite nervös av sig men otroligt snäll och lätt att ha att...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Morotsbiten
·
I
Träning Hej Om man har en häst som aldrig har sett ett eller hört ett tåg. Men som kanske flyttar till ett ställe där det går tåg hela tiden ...
2
Svar
23
· Visningar
2 043
·
M
Träning Vad gör ni med era hästar, från det att ni tagit in dom tills ni tar ut dom?
Svar
12
· Visningar
940
·
M
Träning Hur gör ni som lastar själva? Vilken ordning tycker ni är bäst vid avlastning? Bom först? Eller släpper ni hästen först, så den får...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: magsun
·
M
Träning ...att jag hade kunnat lära mig mer av hästens kroppspråk, men nu fokuserar jag mer på övningen jag gör än att kolla har hästen...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: Ammi
·
C
Träning Jag har fått ett problem... Jag har en tolvårig varmblodsvalack som är ganska så istadig och sprallig. Jag rider honom mest på...
Svar
9
· Visningar
951
M
Träning Är det någon här som har flera hingstar i samma hage? Jag har 3 hingstar, varav ena är 9månader så han är inte speciellt kaxig av...
Svar
4
· Visningar
1 772
Träning När jag travar/galopperar så kan jag inte hålla still fötterna i stigbyglarna ordentligt. Vad tror ni, beror det på för långa stigläder...
2
Svar
27
· Visningar
3 070
Senast: Rattfylla
·
L
Träning Jag har undrat över en sak: Känner hingstarna igen sina mammor efter 3år, eller ser dom dem bara som ston? ;)
Svar
12
· Visningar
1 126
Senast: RebeckaKihlberg
·
Träning Min pålle har stått i box i 1 månad nu efter att ha skadat inre hovleden ordetligt. Han får gå i sjukhage som är kanske 3 boxar stor...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: sasucatu
·
Träning Allt är skit just nu, det känns som om jag "glider" ifrån min häst som jag känt i ett halvår nu.. låt mig visa några punkter som...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Balderum
·
P
Träning Är det OK att två islänningar delar box? Båda är ganska ranglåga och känner varandra från hagen sedan en månad, verkar där inte bry sig...
2
Svar
25
· Visningar
2 010
Senast: Pigan
·
T
Träning Har ju ingen speciell erfarenhet av shettisar men söker nu efter en till min ensama vbl kille. så jag tänker bara på vad som är normalt...
2
Svar
30
· Visningar
2 380
Senast: Galina
·
M
Träning Vad tycker ni om videon "motivera din häst" ? Funderar på att köpa den. Har sett den förr, men jag vet inte... Om man tränar sakerna som...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: mian1
·
R
Träning har en oinriden 4åring som jag marktränar med. Vill få henne att galoppera på volten (stor volt). När jag säger "galopp" och manar på...
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: karrob
·
L
Träning Vilka mått har era boxar och hur stora är de hästar som går i dem? :) Tänkte att det skulle vara roligt att höra hur många som går...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 710
Senast: AraSlei
·
Y
Träning Binder du i frambommen eller i framväggen? Varför? Kör du med lösa hästar? Varför?
3 4 5
Svar
83
· Visningar
17 224
Senast: Shettisar
·
Träning Hjäääälp alla idérika människor.... Pållen 5 år nyopererad, ledband i bakknät, får inte gör någonting. Har haft fullständigt fnatt vid...
2
Svar
25
· Visningar
4 985
Senast: FUNNY
·
M
Träning Någon som ska å kolla på Monty Roberts när han kommer till Flyinge den 16 april? :p
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Veronika
·
M
Träning Är inte säker på att jag stoppade tråden rätt. När ni tar in hästarna från hagen, tar ni in dom hur som helst då, eller den som är...
2
Svar
33
· Visningar
2 255
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar