Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har då vid ett flertal tillfällen sett att några i grannstallet inte är så snälla mot sina hästar. Det går ute på lösdrift och när...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 317
Senast: Inte_Ung
·
S
Träning Hej! Brukar ni rida med ryggsäck när ni rider långt, för att ha fika i? Jag har ingen sadelväska. Men är det farligt att rida med...
2
Svar
22
· Visningar
3 504
Senast: Torill
·
L
Träning Historia: En häst som aldrig lärt sig flytta undan för skänkel, är totalt "skänkeldöd" (Faller sig ganska naturligt eftersom den...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: Lonely
·
A
Träning Ni som har era hästar på lösdrift, vad tycker ni är bra respektive dåligt?? Jämfört med boxplats, hur är det?? :bow: :confused:
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 776
Senast: Priscilla
·
Träning Jahapp,jag har ett dilemma och jag hoppas kunna få många goda råd utav er Bukefalister.. Mitt dilemma är att vi har 3 hästar i...
Svar
8
· Visningar
1 306
N
Träning Hur gör ni när ni har med er en handhäst? Utrustning? Tillvägagångsätt? Har lite funderingar på om det skulle kunna funka för våran...
2
Svar
20
· Visningar
1 677
T
Träning Vad är den egentligen bra för? Jag ska tävla om 3 veckor och provade lite försynt om bytena satt som du skulle igår. Jag ska göra...
Svar
11
· Visningar
2 225
Senast: alazzi
·
H
Träning Hej! Jag skulle behöva lite råd när det gäller ridningen i paddock med min häst, ett femårigt sto som blir sex år till sommaren! Jag...
Svar
13
· Visningar
2 941
Senast: Thelmis
·
Träning Eventuellt så kommer det hem en hst till oss som ska gå på bete över sommaren. Men nu har vi fått reda på att den är skodd bak och vi...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: ridtravare
·
T
Träning är att rida bakdelsvändning på hackamore!!! provade de idag pga att pålle fått skav i mungipan och jisses så avslöjande! åt ena...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: tuaphua
·
A
Träning Är det någon som har tips till mig? Jag undrar bara fall nån vet ett bra sätt att sysselsätta en uttråkad häst. Vi har ett litet sto...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Aprile
·
Träning Jag undrar om någon här har testat en metod som går ut på att var gång hästen sticker så låter man den springa sig ORDENTLIGT TRÖTT även...
2
Svar
28
· Visningar
2 636
Senast: Galina
·
B
Träning Nu är jag lite fundersam... Hur pass ofta kan man longera en två åring, man har ju hört så mycket om att det inte är bra för unghästar...
Svar
13
· Visningar
4 009
Senast: Belive in magic
·
Träning Jag funderar på att skafa en kompis till min milt sagt vilda 3 årshingst..han är energisk men inte speciellt hingstig och skull nog må...
Svar
18
· Visningar
1 102
Senast: martha
·
Träning Japp.. det var frågan. Sköter ett sto som heter Jolie som jag älskar så mycket. Men hon är rätt svårriden. Jag har blivit avkastad...
Svar
9
· Visningar
947
Senast: crax
·
Träning Ge mig mitt vänster sittben tillbaka! Alazzi tog det för mig för sisådär 10 år sen och jag hittar fortfarande inget vänster sittben...
Svar
18
· Visningar
1 320
Senast: alazzi
·
Träning Ni som har äldre hästar, hur rider ni dem? Har de problem med gamla skador, och vad gör ni då i ridningen för att det fortfarande ska...
Svar
17
· Visningar
1 855
Senast: Doten
·
Träning Rider en häst som väldigt lätt "krullar ihop sig" och går bakom hand, några tips på vad man kan göra för att undvika detta?
Svar
10
· Visningar
1 766
E
Träning Jag lade in denna tråd för ett år sen ungefär..Nu tänkte jag att det kommit fler och andra personer hit så tänkte kolla om jag fick...
2
Svar
23
· Visningar
1 830
Senast: Spirit
·
Träning Jag kan gå ut i hagen när min valack ligger ned och kela med han, kan även sätta mig ned brevid och vi båda tittar på bilarna som kör...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama