Sv: Unghäst-tråd
.Hur ni rider/lägger upp träning. Vad har ni problem med (om ni har några) vad flyter på bra just nu etc?
Hur är era hästar att rida överlag? (sega,lugna,pigga...) ?
Har ni några mål med era hästar iår?
annat ni vill berätta o sånt.
Jag har en hbl valack född 00 och är väldigt sen i allt.
Han som 3 år växte enormt och 3-årstestet var bara att glömma utan vi körde mkt tömkörning gick ut med han i skogen löshoppade han ist till hösten då han var3½ satt vi på han.
Sen började han vid 4 års ålder bocka och bråka och vi trodde han började växa igen och lät han vila. Men då han vart halt åkte vi upp till vet och det visade sig att han kombinerat med extre tillväxt och låsningar pga en omkullvurpa i hagen fått gonit och kotledsinflammation.
Efter några månaders vila är han idag 100% återställd och som 4½ är han igång satt och det går massa bra och i dag kan han ridas i grundform i alla gångarter.Hoppas lite smått då och då. Om 1 månad är det dags för hans första hopptävling.. får vi se hur det går=)
Målet i år är väl kvalitén om vi hinner vi tänker inte skynda och jäkta men utvecklas han och känns oki så startar vi lite och kvalar vi så gör vi.Kvalar vi inte går det igen nästa år=)
Han är väl rätt lagom att rida lite slapp och kaxig dock ibland lite väl mkt skinn på näsan så man får peta ner han då och då och väcka upp han!
Framtiden ser väldigt ljus ut för ha på hoppfronten och det visar sig hur det kommer gå för han. Men vi tror han kan gå 160 klasser i framtiden han har en enorm karisma och utstrålning och älskar att hoppa. Han har även en mkt bra teknik och vilja... *lite skryt sådär lagom*
Nä men jag har stora planer för han men det visar sig hur det går=)..Det är levande djur och de kan dö, gå söder, tappa hoppviljan ja mkt kan hända med dom=)
Han är utlånad på foder och jag ska åka ner å kika på hans första hopptävling här snart*kul*
därför jag har lånat ut han är för han är så mkt bättre än jag asså jag har inge ambitioner att tävla så högt som han kan!