Rida med ryggsäck??

Sv: Rida med ryggsäck??

Álin skrev:
Oops det tänkte jag inte på, har själv massor av ringar på min sadel så jag hade inget annat i tankarna än att det skulle gå :o

Men det borde väl ändå gå på något sätt?
Med lite längre remmar kan man ju fästa dem som man fäster ett ländtäcke typ, i de bakre gjordstropparna.
Har du en islandssadel? Dom har ofta ringar. Jag har ridit med både ryggsäck och sovsäck nedanför ryggan. Det var som att sitta i en fåtölj när sovsäcken låg ner på bakvalvet! Det var väl inte det bekvämaste men man balanserade om sig på nåt vis.

inte att rekommendera!! gjorde det i lördags... Pust, mina axlar ömmar fortfarande. Hehe. det värsta är när det skumpar. i skritt är det helt okej men traven är hemsk! lycka till! :D

det gäller nog att ha en bra ryggsäck med breda axelremmar och en midjerem. och inte packa för tungt.

Liknande trådar

Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Jeps
·
Träning Hej, ni som arbetar med långtygel och kapson hur lång använder ni? Måste köpa en men vet inte längden. Kan 5,5 meter räcka?😊
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Rakan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka