Rida med ryggsäck??

Sv: Rida med ryggsäck??

Álin skrev:
Oops det tänkte jag inte på, har själv massor av ringar på min sadel så jag hade inget annat i tankarna än att det skulle gå :o

Men det borde väl ändå gå på något sätt?
Med lite längre remmar kan man ju fästa dem som man fäster ett ländtäcke typ, i de bakre gjordstropparna.
Har du en islandssadel? Dom har ofta ringar. Jag har ridit med både ryggsäck och sovsäck nedanför ryggan. Det var som att sitta i en fåtölj när sovsäcken låg ner på bakvalvet! Det var väl inte det bekvämaste men man balanserade om sig på nåt vis.

inte att rekommendera!! gjorde det i lördags... Pust, mina axlar ömmar fortfarande. Hehe. det värsta är när det skumpar. i skritt är det helt okej men traven är hemsk! lycka till! :D

det gäller nog att ha en bra ryggsäck med breda axelremmar och en midjerem. och inte packa för tungt.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 043
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter