Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag har helt slutat rida ut med andra, och det är inte alls roligt att bara rida själv. Anledningen är att min häst inte går att rida...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Moej
·
S
Träning Håller på att bryta ihop. :cry: I början av november -04 köpte jag en bruksnordis valack på 10 år. Hade sen tidigare 1 halvblod...
2
Svar
22
· Visningar
2 426
Senast: Sliver
·
Träning Japp. Jag har en otroligt påhittig häst.Lite för påhittig i bland. Jag vill ha övningar/saker man kan göra både i skog och paddock för...
Svar
15
· Visningar
1 233
Senast: nexxa
·
H
Träning Vi har 4 hästar som få gå tillsammans på sommaren. Vi har stora vallar dom få gå på men en hage e så himla fin då dom få gå ner till en...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: HumleMumlan
·
  • Låst
Träning tyvärr verkar boxvandringsbeteendet ha blivit ganska befäst trots mina snabba åtgärder. Även om jag tar in vid 22 och slänger ut vid 5...
Svar
1
· Visningar
1 026
Senast: Lobelia
·
T
Träning min pålle får stötar utav mig lite då och då och hon blir rädd och hoppar till :crazy: de e såklart inte med flit men varför får hon...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: _Runaway_
·
H
Träning jag behöver tips om hur jag ska sitta i galoppen är lite osäker ska jag sitta bakåt eller framåt lutad? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: CeciliaHeikne
·
A
Träning någon som har bra tips om detta? Hur gör ni för att sitta kvar i trav och galopp? Bra tips på balansövningar på hästryggen samt på...
2
Svar
23
· Visningar
3 464
Senast: Skäcken_90
·
Träning såg på hästliv igår....stackars häst(!) för er som inte såg det, se det idag kl 1. handlade om Monty Roberts (tror han stavar så) som...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 783
Senast: _moa_
·
F
Träning Vad tycker ni om hästar som lägger öronen bakåt och vissar tänderna :confused: ???? Min nya häst gör detta. Härom dagen så skulle...
Svar
7
· Visningar
1 242
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning Kan man ha en shettis på lösdrift året runt i en hage på 3-4 hektar med vindskydd? Behövs täcken, eller klarar de regn, snö, blask, vind...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: NIRSGÅRD
·
L
Träning Hur gjorde ni när ni ville bygga pp er häst från marken? Vad jag vill ha tips med är andra bra övningar för hand eller övningar som...
Svar
9
· Visningar
2 894
B
Träning Idag när jag red ett dressyrpass så fick jag skavsår på knän. Har tidigare även fått det. Har inte ridit dr-pass på länge. Jag spänner...
Svar
9
· Visningar
2 156
Senast: bussig
·
N
Träning Bifogar några bilder på pollen och skulle vilja ha kommentarer om muskler. osv. Vad jag kan göra för att öka på muskler osv...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: Nora_
·
Träning som lägger över tungan. Han är eg inte spec svår riden bara tungan kunde hålla sig stilla. Har provat allt tror jag. Gummi, olika bett...
2
Svar
24
· Visningar
2 826
A
Träning Enligt Kyras dressyrbok ska man inte skritta hästen när man har den i form. Detta är dåligt för skritten säger hon. Man ska låta den gå...
Svar
7
· Visningar
1 533
Senast: Lejonelle
·
J
Träning Är väldigt nyfiken på vad era föl kan och hur ni jobbar med dom ni som medvetet jobbar med NH (alla andra med föl också såklart) Hur...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Piraja
·
Träning Jag vill veta mer om att kunna kommunisera med hästar, någon bra bok för nybörjare?
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: MrsScabtree
·
F
Träning Fick en smärre chock när stallägaren i stallet där jag praktiserade sa till mig att rida ett jobb på en häst som hade gått på sig i...
Svar
8
· Visningar
2 097
Senast: Morotsbiten
·
D
Träning Tänkt lite på det här med miniatyrhästar.. Typ Falabella. Vad används dom till? Bor dom i spilta eller liten box? Aldrig tänkt på det...
2
Svar
29
· Visningar
5 057
Senast: Starmartyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18