Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Kan man ha en shettis på lösdrift året runt i en hage på 3-4 hektar med vindskydd? Behövs täcken, eller klarar de regn, snö, blask, vind...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: NIRSGÅRD
·
L
Träning Hur gjorde ni när ni ville bygga pp er häst från marken? Vad jag vill ha tips med är andra bra övningar för hand eller övningar som...
Svar
9
· Visningar
2 869
B
Träning Idag när jag red ett dressyrpass så fick jag skavsår på knän. Har tidigare även fått det. Har inte ridit dr-pass på länge. Jag spänner...
Svar
9
· Visningar
2 149
Senast: bussig
·
N
Träning Bifogar några bilder på pollen och skulle vilja ha kommentarer om muskler. osv. Vad jag kan göra för att öka på muskler osv...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: Nora_
·
Träning som lägger över tungan. Han är eg inte spec svår riden bara tungan kunde hålla sig stilla. Har provat allt tror jag. Gummi, olika bett...
2
Svar
24
· Visningar
2 826
A
Träning Enligt Kyras dressyrbok ska man inte skritta hästen när man har den i form. Detta är dåligt för skritten säger hon. Man ska låta den gå...
Svar
7
· Visningar
1 533
Senast: Lejonelle
·
J
Träning Är väldigt nyfiken på vad era föl kan och hur ni jobbar med dom ni som medvetet jobbar med NH (alla andra med föl också såklart) Hur...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Piraja
·
Träning Jag vill veta mer om att kunna kommunisera med hästar, någon bra bok för nybörjare?
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: MrsScabtree
·
F
Träning Fick en smärre chock när stallägaren i stallet där jag praktiserade sa till mig att rida ett jobb på en häst som hade gått på sig i...
Svar
8
· Visningar
2 096
Senast: Morotsbiten
·
D
Träning Tänkt lite på det här med miniatyrhästar.. Typ Falabella. Vad används dom till? Bor dom i spilta eller liten box? Aldrig tänkt på det...
2
Svar
29
· Visningar
5 047
Senast: Starmartyr
·
Z
Träning Är det någon som vet hur jag kan få min häst att inte vara så rädd för konstiga saker, tex presseningar och andra konstiga saker. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: pimy
·
M
Träning Är på väg att köpa en unghäst. Halvblod. Den står 30 mil bort. Den har bara åkt transport 2 gånger förut. Är inte så orolig för...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Arwyn
·
J
Träning hej ! jag är medryttare på ett gottlandsruss som heter oktav . han är världens snällaste i stallet och även när man rider . Men han är...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: suberdoo
·
Träning Jag har riktigt svårt för att sitta ner i galopp. Min ena häst har väldigt mjuk galopp men det går bara inte. Tränaren jag red för sa...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: karrob
·
E
Träning Hästen min är rätt sned i kroppen, svag i vä. sidan och tar ogärna hö. galopp och tar ogärna stöd på vänstertygeln. Vilka övningar...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: Totola
·
Träning Jag rider emellanat en hast pa ridskolan i syfte att utbilda henne. Hon ar en arab, sags vara 8 ar, men hon kanns mer som 3-4 ar. Hon ar...
Svar
19
· Visningar
1 634
Senast: Marvin
·
D
Träning Hej. Har köpt min första unghäst (3 år, valack). Har ett äldre sto (lite småbitsk ibland...) och en halvgammal valack (stor, snäll och...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: Drottning
·
Ä
Träning I två och en halv månad har jag ägt mitt halvblod. Hon är mycket snäll och lätthanterlig i allt när det gäller att vara tillsammans med...
Svar
2
· Visningar
730
D
Träning Har en häst som pga bla ryggont, "nackspärr" eller hur man ska kalla det och fler gamla spänningar fått stå o ta det lugnt ett bra tag...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Jagga
·
V
Träning Hej. Jag undrar hur mycket ni tycker att en 21-årig varmblodsvalack ska ridas i veckan...? Han är pigg och frisk.. Jag däremot...
2
Svar
20
· Visningar
2 992
Senast: Mariika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar