Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej! Jag har ett kallblod här hemma som jag håller på att rida in, & det går bara bättre & bättre!:) Hon är jätte duktig min lilla...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Therese__
·
S
Träning Alla ni med arabhingstar. Skulle vara kul att höra hur de är mentalt och hur de har förändrats under utvecklingstiden. Är de typiskt...
2
Svar
21
· Visningar
2 230
Senast: Boll
·
S
Träning Nu vet jag inte om jag ligger på rätt forum eller inte men... Jag börjar med att berätta historien bakom och avslutar med min...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: Carla
·
S
Träning Hej har ett problem.Min pålle "snurrar" med huvudet när jag rider. Ibland så häftigt att tyglarna hamnar på samma sida! Detta gör han...
Svar
13
· Visningar
2 160
Senast: sören hjärtekrossare
·
Träning Vad är det? Det borde ha något med hästar att göra eftersom det ingår i en kurs "Natural Horsemanship, Giraffspråket & Centrerad Ridning".
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Colleen
·
V
Träning Har en liten pensionerad shettis med otroligt mkt krut i. tyvärr har han dålig rygg så han får endast köras Lätt.. Tror ni att jag kan...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: v_NiniZ_v
·
Träning Hur ryggar man? Har aldrig förstått hur man gör.. :confused:
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: tivo0li
·
J
Träning Har läst lite NH böcker och plockar användbara tips och ett av dom var just detta med "one rein stop" som jag dock inte förstod riktigt...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Gelix
·
Träning Har ett new forest sto på 13 år med en inte helt problemfri bakgrund. Köpte henne i maj förra året och funkade väl hyfsat till en början...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Gelix
·
Träning HEJ! Min häst har ont i ryggen, vad kan jag göra åt det mer än att låta henne stå. har någon något bra tips på att träna upp ryggen på...
2
Svar
26
· Visningar
2 527
Senast: Lejonelle
·
D
Träning Jag har en super go häst som blir 5år i sommar. Han har shivering på bakbenen och det är inget som märks alls vid ridningen eller nåt...
Svar
5
· Visningar
1 385
Senast: Daimler
·
Träning Jag kom att tänka på en sak angående tråden om man ska låta hästarna hälsa eller ej. Jag har haft min häst i snart 7 år och under alla...
2
Svar
21
· Visningar
2 150
Senast: Toya
·
M
Träning Hej, hjälp mig :bow: Jag är medryttare till en fd travare som gärna går med huvudet högt hela tiden. Han har inte blivit riden på...
Svar
14
· Visningar
1 713
Senast: Stopek
·
Träning Hur ska jag göra när hästen backar när jag ska försöka hoppa upp? Hon kan stå fint när jag står vid mulen, men så fort jag går mot...
Svar
10
· Visningar
1 317
Senast: Morotsbiten
·
M
Träning Tjenare! Jag är medryttare på en fd. travare. Ägaren vägrar ge honom något mer än hö. :mad: Vårt hö har jätte dålig kvalité. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 434
Senast: alpha
·
Träning Har fundrat på att skaffa en shettis/minishettis som sällskap åt min fjording som blivit ensam sedan hans kompis flyttat. En fråga som...
Svar
11
· Visningar
1 407
Senast: _moa_
·
I
Träning Hej. I dom flesta böcker (och sidor på internet) står det mycket om hur man gör med nervösa/känsliga/stressade hästar. Men var kan man...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: ida.kar
·
Träning Har problem med lastningen av min häst...Har kollat lite i trådarna här och då står det som tips bla att man ska ta hjälp av en...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Lina_Zacha
·
S
Träning undefined kommer få hem en fyraåring som endast är riden i skogen hon bjuder inte framåt och arbetar inte i rätt form.. vilket är det...
Svar
8
· Visningar
1 376
Senast: skrållan
·
Träning Får hästar enligt lag vara ensamma i ett stall? Med kossor i en lada? ? Taxam för svar :)
Svar
14
· Visningar
1 570
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama