Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Varför tuggar hästar fradga ibland när man rider/tömkör osv? Är det bra eller dåligt? En del verkar aldrig göra det medans en del gör...
2
Svar
39
· Visningar
7 522
Senast: fia-lisa
·
A
Träning Är det så om jag vill ta ett pass och bara skritta min häst i träningssyfte i ungefär 45 min så ska man inte ha sadeln på hästen? Har...
2
Svar
28
· Visningar
2 491
Senast: Mirre
·
Träning mig när jag skrev om min sjuka pålla så kommer här en lite uppföljning :D Jag tar inte ut något i förskott men är glad för den...
Svar
9
· Visningar
983
Senast: mysko
·
K
Träning Under helgen har jag varit på ett seminarium om klickerträning. Det har varit mycket givande och intressant. Jag känner mig dock något...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: Kirre
·
Träning min tokhäst kan inte stå lindad i boxen, och ibland behövs ju det, som nu t.ex. skulle det vara perfekt om han kunde vara lindad om...
Svar
12
· Visningar
1 070
Senast: Stopek
·
J
Träning Hejsan! Är lite nyfiken på hur man kan se att hästarna har goda magmuskler? För att min häst har jag tränat väldigt mycket nu och...
Svar
8
· Visningar
2 256
Senast: Torill
·
Träning Har fått ta hand om tre föl den här veckan under min apu. Meningen är att jag ska hantera dom lite och så, och förbereda för framtiden...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Mirre
·
Träning Under de senaste veckorna har min pålle hittat på att lägga tungan över bettet så fort han blir minsta uppstissad. Det resulterar ju i...
Svar
11
· Visningar
1 510
Senast: alice
·
H
Träning Hur gör ni om ni rider ute, med en orädd häst eller en nervös häst etc. om ni stöter på något som i era ögon kan vara farligt i hästens...
2
Svar
28
· Visningar
2 109
Senast: Happimess
·
Träning skriver ett skolarbete, och ska beskriva vägen från föl till färdig tävlingsindivid... Någon uppfödare här kanske? som kan beskriva hur...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Reykur
·
K
Träning Att stå stilla i sin box i månader för att eventuellt kunna bli bra eller att somna in på en gång?? Att stå där i sin lilla box och bli...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 512
Senast: Morotsbiten
·
J
Träning Hejsan! Har en häst hemma som vi rädddat från slakt då de inte kunde få honom inkörd. Han är väldigt rädd och otrygg av sig då han...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: johanna_1
·
K
Träning Jag behöver tips på vad jag kan göra för att motverka att gripa tag i tyglarna och få en allt för hård hand. Detta problemet har...
Svar
12
· Visningar
1 120
Senast: coscos
·
Träning Om en häst visar med öron, kropp och tänder (hugger efter), när den man sköter den och den står uppbunden, vad ska man göra då? 1...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Moheed
·
K
Träning Hej! Jag kan inte få min häst att stå stilla när jag sitter upp, Det är inte det att hon inte släpper upp mig, eller går runt på...
Svar
10
· Visningar
1 598
Senast: Moheed
·
M
Träning En tjej i stallet hade en kompis som precis hade köpt en ponny till sitt barn , och de tog ut hästtandläkaren för att titta till munnen...
Svar
15
· Visningar
2 309
Senast: martha
·
N
Träning Jag har en häst som har gått jättebra att köra i transport och det går bra att lasta honom. Nu har han börjat att få panik och försöka...
Svar
18
· Visningar
1 840
Träning Jag vet att detta ät att ganska uttjatat ämne här men jag måste ändå få lite ventilerat. Jag är ute efter en ny stallplats till min...
2
Svar
39
· Visningar
2 784
Senast: Enya
·
G
Träning Jag har en mycket rastlös häst som behöver få en massa utlopp för sin enegi. både genom att aktivera kroppen och hjärnan. Tyvär så står...
Svar
6
· Visningar
857
S
Träning Hästen fick stå igår pga. av det ihållande snöandet. Nu är det ju blötsnö och min häst har inga sulor och bara 2 brodd i varje hov...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama