Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spider84 skrev:Enligt min erfarenhet:
Om hästen verkligen skummar ur munnen, som man t.ex. ofta kan se på dressyrtävlingar är det för att den är spänd och går och lägger sig på bettet. M.a.o femte benet symptom.
Om hästen skummar lite grann eller inte alls tycker jag oftast att hästen är hyffsat nöjd med sin ryttares hand och bett. Men jag har också sett spända hästar som är torra i munnen dock inte speciellt ofta.
Men som sagt hästar som gör det mycket har alltid vad jag sett varit mycket spända och ryttaren har bärt dem fram i handen.
Spider84 skrev:Enligt min erfarenhet:
Om hästen verkligen skummar ur munnen, som man t.ex. ofta kan se på dressyrtävlingar är det för att den är spänd och går och lägger sig på bettet. M.a.o femte benet symptom.
Om hästen skummar lite grann eller inte alls tycker jag oftast att hästen är hyffsat nöjd med sin ryttares hand och bett. Men jag har också sett spända hästar som är torra i munnen dock inte speciellt ofta.
Men som sagt hästar som gör det mycket har alltid vad jag sett varit mycket spända och ryttaren har bärt dem fram i handen.
Den ridinstruktören pratar en massa strunt och borde enbart hålla sej till själva ridandet, i stället för att sprida osanningar omkring sej. Det gynnar inte en bra hästkultur med såna människorSnagget skrev:En ridinstruktör sa till mej att t.ex. järn, koppar bett avsöndrar
ett gift som går ut i hästens kropp??
Tror ni att det stämmer?????
- och en del har svårt att ta till sej gammal känd kunskap och biter sej fast i sin lilla trånga ridskolevärld !evasarius skrev:öhh....!! jag har hört???????
Jaja var och en blir ju saliga på sin tro :smirk: