Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har en unghingst på 3 år och han är är nästan omöjlig när dte gäller att lyfta hans hovar..han totalvägrar eller så när han lyft dom...
2
Svar
26
· Visningar
3 992
Senast: burton
·
E
Träning Ja, det har min häst. Hon har alltid varit lite starkare i högran. Det märks bla. av att hon går mindre gärna på volt i vänster varv...
Svar
8
· Visningar
1 066
Senast: dammråttan
·
K
Träning Hej allihop! vet inte om detta inlägg ska ligga här, men jag provar! Jag har ett newforest sto på 9 år, världens ängel! Men har...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: kenneth
·
Träning Min 1 åring (-04) driver mig till vansinne. Jag behöver hjälp innan jag flår henne levande. Det är en 125 hög kraftig dam (cob) med...
Svar
11
· Visningar
1 070
Senast: rosita
·
Träning på sista tiden ofta tittar upp mot himlen Detfinns inget där (vad jag kan se) hon har en längtande blick när hon står där & tittar...
2
Svar
35
· Visningar
2 147
Senast: Messy
·
L
Träning Eftersom jag (familjen) just nu är på jakt efter en shettis så börjar man ju fundera lite. :smirk: Hur mkt kan egentligen en...
Svar
10
· Visningar
2 384
Senast: Nora
·
Träning allting, o då menar jag allting, fungerar utmärkt i vänster varv. ställning o böjning går jättebra. galoppfattningar o så är strålande...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: Breccia_
·
N
Träning Varför lägger endel hästar tungan över bettet? Finns det någon generell förklaring? Hur göra ni för att motverka detta?
Svar
19
· Visningar
2 464
Senast: Nora
·
K
Träning hej. Jag undrar hur mycket ni rider era hästar i veckan (om ni har tillgång till ridhus) och hur hårt, och vad gör ni med era hästar...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Bibi
·
Träning Hejsan! Min pålla är halt och har blbit ordinerad boxvila... Hon verkar ha tråkigt och har börjat gnaga lite på väggarna. Ngn som har...
Svar
8
· Visningar
841
Senast: Jagga
·
M
Träning Hej! Nu är det så att jag har ett 5:årigt halvblodsto som inte riktigt har förstått varför det finns staket. Hon hoppar ut och sen...
Svar
8
· Visningar
1 762
Senast: Micha24
·
L
Träning Jag är lite less på mina gamla grimskaft som jag använder när jag ställer upp min häst på stallgången, mitt stall är värd bättre...
2
Svar
28
· Visningar
4 866
Senast: *Maria*
·
Träning Har precis köpt nya hästen och fick hans papper på posten igår, jag fick; ¤ Ett registreringsbevis från SGC (ett vanligt A4) ¤ En...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Messy
·
M
Träning Jag har en foderponny på 20 år som bara går som sällskap. Han kom för ca 1 månad sedan och är otroligt ouppfostrad. Iafl så när jag...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Myran88
·
F
Träning Jag har ett sto på 9 år som inte klarar att gå nära andra hästar - hon vänder baken till och sparkar ordentligt med båda bakbenen -...
Svar
18
· Visningar
4 349
Senast: Moheed
·
E
Träning En fråga som säkert ställts många gånger men med risk att verka tjatig så undrar jag ändå hur stor hästen skall vara för att vara lagom...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: Ewa Maria
·
Träning Hur är era hästar i hagen? Vad gör dom? Jag tycker att våra bara står o hänger och väntar på mat... håller sig nära grinden och...
2
Svar
28
· Visningar
2 755
Senast: Piraja
·
T
Träning Några som har några bra och roliga tips på olika ledarskapsövningar som man kan göra? :D :banana:
Svar
1
· Visningar
922
Senast: rosita
·
S
Träning Jag har en täckesmarodör inhyrd, han går i samma hage som dom andra valackerna o drar jämt i täckena. På några dagar har han dragit av...
Svar
8
· Visningar
825
Senast: arabia
·
Träning Mulig det her virker litt provoserende på noen av dere :devil: ,men jeg må jo bare spørre..Ang. NH..Noen ganger synes jeg at innbitte...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: ludda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama