Sv: Hur vet man vad som är bäst för hästen??
jag måste hålla med...
men jag hajjar inte vissa personers (orkar inte gå tillbaka å citera en å en, så jag kör ett "snabbsvar") argument...
ena sekunden är ett halvår hav hästens liv sååååå länge å hästen har inget tidsbegrepp osv... å i nästa mening är det "skulle aldrig utsätta min häst för ett halvårs boxvila"...
man får väl anstränga sig! hitta på leksaker i boxen, fodra oftare...
träcka (om man nu får det), bygga liiiten ruta ute så den kan stå ute... utebox? bära in pinnar å sånt å hänga upp i boxen som hästen kan roa sig med... vissa har ju snälla stallkompisar som låter sina hästar stå inne med den skadade hästen (byta av asså.. nån timme här å där)...
sen ok, ett liv är ett liv... men har man en svårklasshäst så har man ju lagt ner bra mkt mer tid å pengar än om man har en sällskapshäst som kan nada...
å som i en annan tråd... jag som har en starthäst, jag e j*t rädd om henne, så ja, hon får stå i en lagom stor paddock nu, å hon ser alla andra hästar å hon funkar asbra själv... visst, hon tyckte det va urkul å racea runt med de andra tanterna, men man va ju LIVRÄDD att benen skulle gå av... å ja, hon kan dö i morron, men jag anser (å det gör nog hon oxå) att hon har det bra mkt bättre nu, även om hon får gå själv, än vad hon hade på banan...
ägarens ansvar är ju att hästen mår bra, å hästarna kan ju inte prata själv eller avgöra själva... så då får vi avgöra åt dem.. å VI får se långsiktigt...
jag skulle kämpa på... nu kan jag inte fulla storyn om just den här hästen i den här tråden, men jag antar å hoppas att ägaren kör med rätt beslut
hon/han känner ju sin häst å har kontakt med sin veterinär...
lycka till iaf =) hoppas allt löser sig till det bästa!