Min Unghäst vägrar lyfta hovarna vad ska jag göra?

Sv: Min Unghäst vägrar lyfta hovarna vad ska jag göra?

domino skrev:
Då är han inte rädd eller har panik för det iaf!
Jag TROR att det är ideér bara. Han är ju inte rädd om benen heller för man får ju ta/känna på dom. Han är ohanterad och vill ha sina ben och hovar för sig själv helt enkelt. Ni måste visa att det är helt ok att man gör så på honom. Han kan ju hålla upp dom men han tröttnar efter ett tag och börjar veva. Det är bara att hålla i och släppa när du vill inte när han vill. Precis som stilett också sa. Släpper ni när han drar iväg då lär han sig att han kan komma undan genom att göra så.
Fortsätt träna och var konsekventa så ska nog problemet avhjälpas!

ja på ett vis så tror jag också att det bara en fixide han har fått för sig..för han kan ju vara duktig och hålla kvar benet i sisådär 10 sek sen tröttnar han..
bakhovarna går nästan bättre än vad framhovarna gör. Men han lär sig så småningom när han förstår att det inte är så farligt att stå på 3 ben..det jobbiga är ju att jag måste ju göra rent med defs medel nu när han har den där sprickan i hovväggen..

Ja då är det svårt att bara ha en hand att hålla med också.. :crazy:
Men det går ju bättre och bättre så han förstår ju vad ni vill med det iaf! :D

Jag har en snabb fråga till er sin äger Quisen. Om en av er svarat på en fråga så måste det väl kännas ganska onödigt att den andra också svarar på den?

Det handlar ju om en och samma häst men det känns som om ägaren till denna häst lider av personlighetsstörningar när ni båda svarar ( och dessutom så är svaren nästintill identiska) .

Nu vet jag att ni är två som äger den men nån sorts kommunikation mellan er bör det väl finnas eller läser ni inte den andras inlägg?

ainasoja skrev:
Jag har en snabb fråga till er sin äger Quisen. Om en av er svarat på en fråga så måste det väl kännas ganska onödigt att den andra också svarar på den?

Det handlar ju om en och samma häst men det känns som om ägaren till denna häst lider av personlighetsstörningar när ni båda svarar ( och dessutom så är svaren nästintill identiska) .

Nu vet jag att ni är två som äger den men nån sorts kommunikation mellan er bör det väl finnas eller läser ni inte den andras inlägg?

Vi skriver nog precis samtidigt för vi tänker så himla lika..därför blir det lätt så.

Dom är oftast inte ens inlagda samtidigt utan med flera minuter emellan det är därför jag reagerar.

ainasoja skrev:
Dom är oftast inte ens inlagda samtidigt utan med flera minuter emellan det är därför jag reagerar.

Jo men det för att det tar nån minut innan svaret läggs in och när kanske mitt svar kommit in så har Tina redan börjat skriva. Därför blir det oftast två.

Våran 2-åriga nordsvensk höll på så till en början. men jag har en väldigt stark sambo som tyckte att det han höll på med bara var nonsens. så han lyfte helt sonika hovarna och höll fast dem, trots att hästen inte ville. till sist insåg våran kuse att det var lyfta hovarna som gällde, inte knöla. jag tror att för mycket dalt gör mer skada. man måste vara bestämd, det där med hovarna måste de lära sig fort innan det blir trassel.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 014
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 364
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Hazel
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama