Jag har märkt att min pålla

Sv: Jag har märkt att min pålla

:D OK trodde nästan att hon hade övernaturliga krafter och kunde kommunisera med änglahästarna ;)

Ja då är det tydligen inte så konstigt :D

Har faktiskt en häst i stallet gör så med, fast hon gör så bara när hon står uppbunden i gången.
Hon brukar stå och titta upp i taket helt plötsligt och stirra, ungefär så som din häst på första bilden, samma uttryck i huvet också.
Sen liksom vaknar hon upp, suckar lite, sen går det några minuter, sen gör hon samma sak igen.
Fast denna hästen har alltid gjort så, och jag har ingen aning om varför hon gör så men det ser konstigt ut lite sorgligt tom, precis som hon längtar eller ser nåt vi inte kan se.

Dundret skrev:
Har faktiskt en häst i stallet gör så med, fast hon gör så bara när hon står uppbunden i gången.
Hon brukar stå och titta upp i taket helt plötsligt och stirra, ungefär så som din häst på första bilden, samma uttryck i huvet också.
Sen liksom vaknar hon upp, suckar lite, sen går det några minuter, sen gör hon samma sak igen.
Fast denna hästen har alltid gjort så, och jag har ingen aning om varför hon gör så men det ser konstigt ut lite sorgligt tom, precis som hon längtar eller ser nåt vi inte kan se.

Ikväll när jag höllt henne i grimman under massagen så gjorde hon likadant :eek: tittade rakt upp i taket :eek: hon liksom försvinner så jag fick prata med henne då tittade hon på mig precis som om hon sa "stör mig inte" :D

Messy skrev:
aaahhh fullblodis :D
vem vem vem vem vem?!?!?!?!? :bump:

va e hon för sjuk :(

Japp hon är fullblod :love:
Manesco (stavning?)

Erlichios och muskelöm i hela kroppen :cry:

Det är fullblodsgenerna ;)

Många fullblod ser mkt bra, mitt brukade stå o titta på flygplan som knappt jag såg, eller fåglar långt borta.
Hon ser nog något i luften eller så tänker hon. =)

Precis sådär gör min kompis vbl ofta. Bara står och tittar rakt upp i luften med längtande blick. :D

CosmicQueen skrev:
Precis sådär gör min kompis vbl ofta. Bara står och tittar rakt upp i luften med längtande blick. :D

Ja nu förstår jag att min häst inte är "knäpp" tyckte bara att det var så konstigt beteende :confused:

:bow: :bow:
för era svar :D

Mitt förra sto brukade oxå stå och spana i skyn, tror att hon tittade på fåglarna, men jag vet inte...
Det är ett hollänskt halvblodssto, söt som socker & det snällaste man kan tänka sig...
Har inte heller sett nån annan häst göra så, hon såg ut som din på bilden då, bara tittade uppåt & såg drömmande ut med spetsade öron... Jättegulligt :love:
Nu ska hon föla i sommar, så vi får se om fölungen blir lika drömmande som sin mor...
MVH

nu börjar jag att tro att det är ett normalt beteende :D
Visst är dom söta när dom gör så :love:

Det är nog ärftligt :angel:

usch men "ska" hon bli frisk då? eller är det så 4-ever? :(

söt som socker iaf!!!

idag kom en åring till vårt stall, jag blev såååå kär... ursöt...

Messy skrev:
usch men "ska" hon bli frisk då? eller är det så 4-ever? :(

söt som socker iaf!!!

idag kom en åring till vårt stall, jag blev såååå kär... ursöt...

Vi vet inte vad som är fel med henne tyvärr :cry: det är bara att vänta och se om hon blir bra.
Hon har fått mag&tarmbalans nu i10 dagar så magen har blivit bättre men vi vet inte varför hon är så trött och bara ramlar ihop
Hon/dom har fått stå inne ett par timmar under dagen och mer om hon varit extremt trött
Hon har t.o.m legat ner i 2 nätter nu --- sammanlagt har hon legat ner 3 ggr på 6 månader så vila behöver hon.

fast många hästar ligger ju på natten!!!! min ligger UNDER krubban.. heheee....

inte för att måla fan på väggen.... men kan det vara något fel på hypofysen?
fast veterinären har väl tagit massa tester på "allt" antar jag ... :(

lycka till iaf!!!! för du har en himla söt häst!!!! (ingen häst förtjänar ju å vara sjuk dock)

nu ska jag ut å plåga min... heheeee :devil:

Messy skrev:
fast många hästar ligger ju på natten!!!! min ligger UNDER krubban.. heheee....

inte för att måla fan på väggen.... men kan det vara något fel på hypofysen?
fast veterinären har väl tagit massa tester på "allt" antar jag ... :(

lycka till iaf!!!! för du har en himla söt häst!!!! (ingen häst förtjänar ju å vara sjuk dock)

nu ska jag ut å plåga min... heheeee :devil:

Min ligger inte på natten för hon har inget spån på kroppen eller svansen,då hon ligger ner syns det på morgonen.
Vet. har tagit alla prover och enligt dom ska hon vara kärnfrisk :eek:
så därför står DOM handfallna :cry:

Ja hon är inte bara söt hon är världens snällaste oxå :love:

Hoppas du inte plågade din för mycket :angel:

*host* jooooooo hon blev plågad :)
3 varv galopp i hagen... svettig som .. ja... dyngsur...
men dubbla svettäcken å myyyyyyys-fleecetäcke upp till öronen å blev träckt tills hon va torr... sen godis i krubban å kylda ben...
+ att hon slapp gå ut i snöstormen (snällt va)... så hon mumsa å myste i boxen... nööööjd... verkade ha sovit gott iaf ;)

å idag va hon så pigg å glad, så det gick nog ingen nöd på henne!
idag slapp hon dock bli plågad :smirk:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
568
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka