Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej! Jag har en fräch häst på ca 21 år! Han är pigg och gör de man ber hånnom om! Men har ni några tips hur jag kan rida honom? Så här...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: tuaphua
·
J
Träning När tycker ni att det är ok att låta hästarna gå ute dygnet runt? De kommer att ha fri tillgång på hö, så länge det behövs, men har...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 304
Senast: Crazyswede
·
B
Träning har en 4 åring som e jätte svår att sko. ägarna sa nått helt annat men jag orkar inte ta up det nu (låångt) när man skor henne så kastar...
2
Svar
22
· Visningar
5 084
Senast: Labero
·
Träning Har lyckats komma in i den dåliga ovanan att dra upp knät och skänkla med hälen, och sitter således och smågnager på hästen i varenda...
2
Svar
22
· Visningar
2 292
Senast: fia-lisa
·
X
Träning Hej hur stor risk är det att man förstör sommarpälsen om man rakar sin häst nu det är ju väldigt sent och hästen har fällt några veckor...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Pansi
·
H
Träning Vad kan man läsa för hästböcker om man är nybörjare inom hästar och ridning? Några tips? Ska man läsa om grunderna, hästens dagliga...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Thera
·
Träning Om ni ska rida ut med någon annan där hästarna inte känner varandra, låter ni dom hälsa på varandra? En tjej jag rider med vill alltid...
2
Svar
36
· Visningar
3 122
Senast: Kockan
·
K
Träning Hej ! det är så att jag har börjat märka att mitt varmblod är lite stel och funderar på om det är pga kylan som kom så plötsligt. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 726
Senast: Houdinie
·
M
Träning vad använder ni för strö? hur mycket t.ex. halm lägger ni i boxen? vilket strö är bäst? MVH
2 3
Svar
52
· Visningar
3 677
Senast: Narcissa__Malfoy
·
H
Träning Hur självständigt rider ni egentligen? Red en häst på ridskola för någon månad sedan, t ex när vi skulle fatta galopp behövdes ingen...
Svar
17
· Visningar
1 395
Senast: Qodrofenia
·
P
Träning ...där det stod att hästen var född 04 och påbörjad longering och haft tömkörningssele många gånger. Varför longera en så ung häst, i...
2
Svar
22
· Visningar
2 310
I
Träning Hej! Jag är en tjej som har ridit på ridskola i ca 6-8 månader, alltså lite mer än en termin. Jag rider på ridskolan en dag/veckan...
Svar
8
· Visningar
2 500
Senast: horse_tjej
·
L
Träning Har just fått hem min lille arabhingst som jag köpt i Danmark. Allt går jättebra men en sak är lite krångligt. Han är ganska rädd om...
Svar
11
· Visningar
2 489
Senast: paradox
·
F
Träning Nu är jag förvirrad igen :cry: :confused: Idag kom Hästfynd, och där läser jag en artikel av Lisbeth Jonsson att man inte ska...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 847
H
Träning Jag har ridit i snart 1 år, kan jag skaffa sköthäst? Är sköthäst lättare än att vara medryttare ca 1-2 dagar i veckan? Hur ofta är man...
Svar
1
· Visningar
825
H
Träning Hejsan Jag heter Lina och jag rider på ridskola, men jag har inte gjort det så länge, bara en termin och lite mer :angel: När...
Svar
9
· Visningar
1 942
Senast: Lizza
·
B
Träning Mitt tålamod börjar tryta... Jag KAN inte fånga min häst i hagen... Har setat i timmar i hagen och lockat, bönat och bett... Har haft...
2
Svar
29
· Visningar
2 440
Senast: bengall
·
Träning Igår så red jag min goa skötis. Hon var snäll och framåt, det gick jättebra. :love: Men så efter typ 30 minuters ridning säger det...
2
Svar
27
· Visningar
1 821
Senast: Doten
·
E
Träning Här kommer en transportfråga till från mig :D När ni kör häst i vanlig transport, brukar ni köra med öppen baklucka eller stängd...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 078
Senast: domino
·
B
Träning Har blivit väldigt nyfiken på rasen! När är lämplig ålder att rida in en NF? Vid vilken ungefärlig ålder har ponnyn växt klart? Hur...
Svar
17
· Visningar
3 735
Senast: Nitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama