Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hej! Nu är det så att jag har ett 5:årigt halvblodsto som inte riktigt har förstått varför det finns staket. Hon hoppar ut och sen...
Svar
8
· Visningar
1 768
Senast: Micha24
·
L
Träning Jag är lite less på mina gamla grimskaft som jag använder när jag ställer upp min häst på stallgången, mitt stall är värd bättre...
2
Svar
28
· Visningar
4 884
Senast: *Maria*
·
Träning Har precis köpt nya hästen och fick hans papper på posten igår, jag fick; ¤ Ett registreringsbevis från SGC (ett vanligt A4) ¤ En...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Messy
·
M
Träning Jag har en foderponny på 20 år som bara går som sällskap. Han kom för ca 1 månad sedan och är otroligt ouppfostrad. Iafl så när jag...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Myran88
·
F
Träning Jag har ett sto på 9 år som inte klarar att gå nära andra hästar - hon vänder baken till och sparkar ordentligt med båda bakbenen -...
Svar
18
· Visningar
4 389
Senast: Moheed
·
E
Träning En fråga som säkert ställts många gånger men med risk att verka tjatig så undrar jag ändå hur stor hästen skall vara för att vara lagom...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: Ewa Maria
·
Träning Hur är era hästar i hagen? Vad gör dom? Jag tycker att våra bara står o hänger och väntar på mat... håller sig nära grinden och...
2
Svar
28
· Visningar
2 766
Senast: Piraja
·
T
Träning Några som har några bra och roliga tips på olika ledarskapsövningar som man kan göra? :D :banana:
Svar
1
· Visningar
922
Senast: rosita
·
S
Träning Jag har en täckesmarodör inhyrd, han går i samma hage som dom andra valackerna o drar jämt i täckena. På några dagar har han dragit av...
Svar
8
· Visningar
825
Senast: arabia
·
Träning Mulig det her virker litt provoserende på noen av dere :devil: ,men jeg må jo bare spørre..Ang. NH..Noen ganger synes jeg at innbitte...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: ludda
·
C
Träning Hej! Jag har en fräch häst på ca 21 år! Han är pigg och gör de man ber hånnom om! Men har ni några tips hur jag kan rida honom? Så här...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: tuaphua
·
J
Träning När tycker ni att det är ok att låta hästarna gå ute dygnet runt? De kommer att ha fri tillgång på hö, så länge det behövs, men har...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 304
Senast: Crazyswede
·
B
Träning har en 4 åring som e jätte svår att sko. ägarna sa nått helt annat men jag orkar inte ta up det nu (låångt) när man skor henne så kastar...
2
Svar
22
· Visningar
5 112
Senast: Labero
·
Träning Har lyckats komma in i den dåliga ovanan att dra upp knät och skänkla med hälen, och sitter således och smågnager på hästen i varenda...
2
Svar
22
· Visningar
2 292
Senast: fia-lisa
·
X
Träning Hej hur stor risk är det att man förstör sommarpälsen om man rakar sin häst nu det är ju väldigt sent och hästen har fällt några veckor...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Pansi
·
H
Träning Vad kan man läsa för hästböcker om man är nybörjare inom hästar och ridning? Några tips? Ska man läsa om grunderna, hästens dagliga...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Thera
·
Träning Om ni ska rida ut med någon annan där hästarna inte känner varandra, låter ni dom hälsa på varandra? En tjej jag rider med vill alltid...
2
Svar
36
· Visningar
3 125
Senast: Kockan
·
K
Träning Hej ! det är så att jag har börjat märka att mitt varmblod är lite stel och funderar på om det är pga kylan som kom så plötsligt. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 738
Senast: Houdinie
·
M
Träning vad använder ni för strö? hur mycket t.ex. halm lägger ni i boxen? vilket strö är bäst? MVH
2 3
Svar
52
· Visningar
3 677
Senast: Narcissa__Malfoy
·
H
Träning Hur självständigt rider ni egentligen? Red en häst på ridskola för någon månad sedan, t ex när vi skulle fatta galopp behövdes ingen...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka