SVÅRSKODD HÄST!

Sv: SVÅRSKODD HÄST!

testa med öronproppar (eller svampar i öronen) ha en höpåse med hö i. Kör ett hårt pass innan så den är lite trött. Sätt inte fast hästen i stallgången utan håll den själv i grimskaftet. Om den är elak, alltså verkligen elak, sparka den mellan frambenen. Det sa en hovslgare till mej att mammora brukar göra när de som föl gjorde något dumt!

Asterix skrev:
Om den är elak, alltså verkligen elak, sparka den mellan frambenen. Det sa en hovslgare till mej att mammora brukar göra när de som föl gjorde något dumt!

Får jag sparka dig i bröstkorgen?! :devil:

Jag har samma problem. Fast min häst går inte att sko ens med domosedan! :devil: Frambenen ger han bort till både hovis och mig. Det konstiga i det hela är att jag "får" (med lite övertalning) raspa bakhovarna. Hovis däremot kommer inte ens i närheten av bakbenen.

Jag köpte Labero sept. -03 (född -99) och när han kom var han nyverkad så jag tänkte inte mer på det. När vi sen hade hovis ute för första gången sa han att -Du får nog träna lite mer med bakbenen till nästa gång för han behöver skor där oxå. Sagt och gjort, jag började träna massor o när hovis kom nästa gång fick vi på skor även bak, fast det var på håret att vi fick på dom. 3:e gången hovis kom fick vi av skorna men inte mer. Vi provade med Pleg. men det fungerade inte så jag ringde vet. som kom o gav domosedan. Då fick vi sko han igen. Skoning nr. 4 gav vi domosedan och tog av skorna sen gick det inte mer. Då var vi 4 pers. på honom.

Så nu får inte hovis röra bak ö.t utan jag raspar och väntar på den dagen han släpper till ordentligt om ingen annan har något bättre förslag här inne.. *hoppas*

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: tessan.g
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 175
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka