Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning man hör juh massa olika saker överallt... finns de någon som har nån forskning eller nått på när de är för kallt att anstränga...
Svar
14
· Visningar
1 287
Senast: chokladmonster =)
·
B
Träning Jag köpte mig ett fullblod i höstas...hästen är tagen direkt från banan på Jägersro. Pga av en senskada har han bara lullat runt i hagen...
Svar
13
· Visningar
998
Senast: Barsebäcks Z'Ore
·
B
Träning Nu är det så att jag är medryttare på ett 5årigt halvblod. Han är jätte snäll och en underbar häst. Jag har ridit honom i 2 veckor, rätt...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: __Stilett__
·
Träning Var på en föreläsning med vet. idag, där kom det upp en fråga ang. stretching, och hurdan verkan den har på hästen. Veterinären ansåg...
2
Svar
24
· Visningar
2 036
Senast: Messy
·
G
Träning Ändrar en del ston sin personlighet när de får föl, alltså blir lignare eller mer stressad eller något sådant?
Svar
7
· Visningar
884
Senast: CosmicQueen
·
F
Träning Har en häst med brutet strålben (yey -not) och som det ser ut nu är det endast sjukhage som gäller! Detta är såklart inte alls poppis...
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: gladys
·
M
Träning hejsan jag har ett elva årigt sto som är 1.70 högt. har haft henne sen augusti slutet av augusti. allting går jättebra både i dressyr...
2
Svar
24
· Visningar
2 168
Senast: Zlatan
·
S
Träning I morse när jag skulle ta ut hästarna i hagen smet fjordingen ut i hagen bredvid innan jag hann stänga. När jag skulle hämta honom...
Svar
12
· Visningar
1 266
Senast: Smul
·
H
Träning Du har hästen inackorderad i ett stall med få andra hästar. Den enda gången du har tillgång till hästen är när den inte går i hagen för...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 869
Senast: asmodeus
·
L
Träning Har en stallkompis som flyttat sin häst för andra gången på ca 1,5 månad.Där han stod innan fick han inte tillräckligt med mat och...
Svar
8
· Visningar
4 582
Senast: Mym
·
P
Träning När jag skulle tränsa inför ridningen igår (en häst jag känner bra) så betedde han sig verkligen konstigt...:confused: Han var...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: alpha
·
W
Träning Jag och min kompis satt på läktaren på en ridskola(nämner inte namn) Och där satt det en flicka och tittade på sin storasyster när hon...
2
Svar
33
· Visningar
2 720
Senast: ainasoja
·
E
Träning Hej! Jag har ett problem med min häst. Hon är en riktig godisgris och vill gärna ha uppmärksamhet (för att sedan tigga till sig något...
Svar
10
· Visningar
934
Senast: Eeiram
·
Träning jag känner inte mina sittben hur jag än provar å har mig både i sadeln å på "andra ställen" så nåt gör jag ju fel.. Det pratas ju om...
Svar
10
· Visningar
2 940
Senast: Opposita
·
Träning Har gått 2 kurser för ett par år sedan med min dåvarande häst och blev helt såld. Efter ett uppehåll hyr jag nu en häst 1-2 ggr i veckan...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: danilo
·
Träning Det hände en liten incident när jag var ute och red för några dagar sedan. Hästen har mycket energi, och får springa av sig för lite...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Grimhild
·
Träning Rider ni till musik då ni rider? I oförsig så blir det ju mestadels ridning på utebanan eller i skogen den här årstiden, men jag tänkte...
Svar
8
· Visningar
2 270
Senast: biffen
·
Träning varför gapar vissa hästar när de blir ridna? vad är det vanligaste felet? fel bett? eller är det något mer invecklat?
2
Svar
33
· Visningar
11 794
Senast: Whirlie
·
S
Träning Hur länge får era hästar gå utomhus/dag i hage? I vårt stall morgonfodrar vi med kraftfoder inomhus vid 7tiden, under tiden de äter upp...
2
Svar
38
· Visningar
2 331
Senast: skumpan2000
·
N
Träning Jag undrar vad det kan finnas för orsaker till att en häst slänger med huvudet under ridning (ibland väldigt högt) och ibland försöker...
Svar
8
· Visningar
1 133
Senast: Stall Olitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama