Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hej! Jag har ridit i lite mer än ett halvår på ridskola och jag vill ha en sköthät :d Tror ni att jag kan bli skötare? Har jag...
Svar
6
· Visningar
2 299
Senast: Poetry_princess
·
K
Träning hej allihopa! :banana: Har ni strö i transporten? Är det någon lag som säger att man ska ha de? har hört att man måste ha spån eller...
2
Svar
26
· Visningar
3 804
Senast: Rattfylla
·
W
Träning Vad gör ni med era 3-åringar??? Hur långt har ni kommit?
Svar
2
· Visningar
673
Senast: nala
·
Träning Igår var min värsta dag som hästägare!. Skulle köra upp min + en unghäst dit där jag ska bo. Min häst har aldrig tyckt att åka transport...
2
Svar
22
· Visningar
2 495
Senast: fia-lisa
·
H
Träning undefined :confused: Har haft problem med att få in henne i transporten först men nu går det bra. Men istället står hon och slår och...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Mynta2
·
R
Träning "Något rutinerad ryttare" Ganska ofta ser man ju i annonser "kräver något rutinerad ryttare" etc. Vad är du en något rutinerad ryttare...
2
Svar
22
· Visningar
4 711
Senast: haringenfantasi
·
E
Träning Låt säga att vi rider i vänster varv och ska fatta vänster galopp. Några säger att - låt ytterskänkeln ligga kvar i "normalt" läge och...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 354
Senast: Stopek
·
B
Träning Hej, Häromdagen släppte vi ihop alla nya hästar i stallet med de gamla i hagen. En av dem, ett ungt sto på 2 år, började kela med ett...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Welsh
·
E
Träning Nån här som vet om man kan frakta en häst med tåg (el. flyg) från Norrland till Sthlms-området? Blir en jobbig bit att åka med...
Svar
2
· Visningar
1 074
Senast: prince77
·
Träning Jag brukar rida en halvblodskille på 6år som är VÄRLDENS härligaste!! Han rör sig som en GUD och har så otroligt lätt för sig!! :love...
2
Svar
22
· Visningar
1 582
Senast: *pilturs matte*
·
L
Träning Jag rider just nu en häst som är just nu rätt oriden !!Men idag har hon utvecklats jätte bra och hon är en helt annan häst! Nåt som man...
Svar
16
· Visningar
2 538
Senast: laroque32
·
Träning Jag har letat lite efter liknande trådar, men inte hittat. Så, ro hit med lite olika övningar som jag kan pyssla med min medryttarhäst...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Luff
·
S
Träning Hejhej.. Undrar lite om transportering.. Hade nämligen tänkt att låta min mamma köra bilen, men är osäker då hon aldrig gjort detta...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Saaarah
·
S
Träning Alla har vi dagar då vi är trötta, slitna och jävliga - dessa dagar bestämmer sig gärna hästen för att bete sig som ett mosnter...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 899
Senast: evis
·
A
Träning Min kallblodstravarvalack är 21 år nu och har en ful "ovana". Han ska ha full fart jämnt. Igår var jag och min 15-åriga dotter ute och...
2
Svar
31
· Visningar
1 858
Senast: skjootan
·
D
Träning Vet någon här om hästen kan få några biverkningar av att få en hyffsad dos ström i sig?
Svar
10
· Visningar
2 256
Senast: moiran
·
Träning vet inte om detta kommer rätt men då får jag väl bli flyttad. Jag fick hem min kille för 1 vecka sedan. Hade skaffat stallplats i ett...
Svar
13
· Visningar
1 256
H
Träning Tjena! Jag är en tjej som rider på ridskola, men jag har inte gjort det så väldigt länge. Ibland på lektionen får jag en häst som...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Gnapp
·
H
Träning Hej! Jag undrar om man kan skaffa foderhäst/medryttarhäst när man har ridit i 1 eller några år?? Än så längre har jag bara ridit i lite...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Angel
·
V
Träning I vårt stall står en häst som har tråkigt. Den får gå ute ca 4timmar/ dag. Inne står den på spån. Rids i dressyr. Han går cirkelgång i...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 095
Senast: Tumlarunt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar