Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej! För ett tag sedan startade jag en tråd om mina hästar som rymde ur hagen var och varannan eftermiddag. Jag trodde att de ville...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: Mynta2
·
K
Träning hejsan! Har ett snart 7-årigt halvblod hemma som jag haft sen i somras... Hon har alltid varit lite busig av sig och är gasnka...
Svar
14
· Visningar
1 306
Senast: Kelly
·
Träning Hej alla! Min medryttarpålle är otroligt rädd för stötar! Nu den här tiden på året är fruktansvärt jobbig för honom då man ständigt...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Balderum
·
N
Träning Har lärt mej att få pållen att buga genom att gå ner på ett eller båda knäna vilket för mej inte har varit något problem. Men nu...
2
Svar
29
· Visningar
2 765
Senast: e_s_t_e_t
·
L
Träning Jag funderar på att åka o träna med min häst ikväll men tvekar lite eftersom det går ner till ca -15 grader på kvällarna.. Jag tror inte...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: Labero
·
Träning Min häst har blivit helt hopplös. När jag ska ta honom i hagen vänder han och går iväg. Följer jag efter så börjar han springa. Försöker...
2
Svar
26
· Visningar
1 703
Senast: missen
·
Träning Jag har skaffat mig stumma och hårda händer och medryttarpållen är inte nöjd med detta. Förstår honom presis. Har ni några tips för att...
Svar
15
· Visningar
1 264
Senast: marieka
·
H
Träning Jag rider å ridskola och tycker det är jätte skoj ;) men jag tycker det är minst lika viktigt att man får borsta, pyssla, gosa och kela...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: pinky
·
F
Träning Hej.. Jag har en häst som reser sig hökt och nu undrar jag om man sätter ett sånt fårskinns nosludd i panbandet ser dom upp då? Kan...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
15 086
Senast: Lord Owen
·
Träning En häst i stallet har en ovana att stegra sig i boxen för att försöka komma åt hästen i boxen bredvid och leka/bråka, och den stegrar...
Svar
5
· Visningar
1 537
Senast: Lotus
·
H
Träning Hej! Jag har ridit i lite mer än ett halvår på ridskola och jag vill ha en sköthät :d Tror ni att jag kan bli skötare? Har jag...
Svar
6
· Visningar
2 300
Senast: Poetry_princess
·
K
Träning hej allihopa! :banana: Har ni strö i transporten? Är det någon lag som säger att man ska ha de? har hört att man måste ha spån eller...
2
Svar
26
· Visningar
3 806
Senast: Rattfylla
·
W
Träning Vad gör ni med era 3-åringar??? Hur långt har ni kommit?
Svar
2
· Visningar
673
Senast: nala
·
Träning Igår var min värsta dag som hästägare!. Skulle köra upp min + en unghäst dit där jag ska bo. Min häst har aldrig tyckt att åka transport...
2
Svar
22
· Visningar
2 508
Senast: fia-lisa
·
H
Träning undefined :confused: Har haft problem med att få in henne i transporten först men nu går det bra. Men istället står hon och slår och...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Mynta2
·
R
Träning "Något rutinerad ryttare" Ganska ofta ser man ju i annonser "kräver något rutinerad ryttare" etc. Vad är du en något rutinerad ryttare...
2
Svar
22
· Visningar
4 726
Senast: haringenfantasi
·
E
Träning Låt säga att vi rider i vänster varv och ska fatta vänster galopp. Några säger att - låt ytterskänkeln ligga kvar i "normalt" läge och...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 355
Senast: Stopek
·
B
Träning Hej, Häromdagen släppte vi ihop alla nya hästar i stallet med de gamla i hagen. En av dem, ett ungt sto på 2 år, började kela med ett...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Welsh
·
E
Träning Nån här som vet om man kan frakta en häst med tåg (el. flyg) från Norrland till Sthlms-området? Blir en jobbig bit att åka med...
Svar
2
· Visningar
1 074
Senast: prince77
·
Träning Jag brukar rida en halvblodskille på 6år som är VÄRLDENS härligaste!! Han rör sig som en GUD och har så otroligt lätt för sig!! :love...
2
Svar
22
· Visningar
1 582
Senast: *pilturs matte*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar