Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

Fladde skrev:
Jo men får inte in den på datorn:med:
Det rycker inte i bakknäet men det är där hon haft problem.
När hon vänder rycker det vid hasen lite längre ner.

aha, jamen då förstår jag. det var därför jag blev förvirrad.
:D

Lord Owen skrev:
aha, jamen då förstår jag. det var därför jag blev förvirrad.
:D

Okej
Ska försöka få in filmen senare igen för nu sitter jag i skolan.
lyssnar på nån genomgång om Kemi tror jag:p

men fusk! sitter du vid datorn på kemin :p
jag har iof matrast och sitter vid datorn men det räknas inte :D

Hur många gånger blev din häst behandlad för knäledsinflammation?
Så som du beskriver hennes rörelsemönster såg min häst ut när hon hade knäledsinflammation vänster bak. Stel i skritt, och i traven fick hon inte med sig bakbenet riktigt och hon neg, precis som din. Hon "tappade" även benet när hon sprang.
Hon hade tidigare haft ont i länden/bäckenet, och det är ju inte helt ovanligt att hältor kommer med det som ett brev på posten.

Ofta behöver man ju behandla leden flera gånger innan det blir helt bra! Är det samma ben som trasslar nu som hon blivit behandlad i?

Jag hejjar på er och att det löser sig för er. Tycker du verkar bry dig om din häst och vill göra saker rätt, till skillnad mot vad vissa andra här tycker :smirk:

Lord Owen skrev:
men fusk! sitter du vid datorn på kemin :p
jag har iof matrast och sitter vid datorn men det räknas inte :D

hehe ska igentligen sitta och leta fakta men orkaa:p

majja22 skrev:
Hur många gånger blev din häst behandlad för knäledsinflammation?
Så som du beskriver hennes rörelsemönster såg min häst ut när hon hade knäledsinflammation vänster bak. Stel i skritt, och i traven fick hon inte med sig bakbenet riktigt och hon neg, precis som din. Hon "tappade" även benet när hon sprang.
Hon hade tidigare haft ont i länden/bäckenet, och det är ju inte helt ovanligt att hältor kommer med det som ett brev på posten.

Ofta behöver man ju behandla leden flera gånger innan det blir helt bra! Är det samma ben som trasslar nu som hon blivit behandlad i?

Jag hejjar på er och att det löser sig för er. Tycker du verkar bry dig om din häst och vill göra saker rätt, till skillnad mot vad vissa andra här tycker :smirk:

Hon blev behandlad för knäledsinflamatin 1 gång dom sprutade med fyra spruter från 2 hål.
Ja det är samma ben + att hon har börjat snubbla med frambennen nu :crazy:
Hon vissar inget vid ridning men vid longering då niger hon.

Men hur har du ridit, på rakt spår gissar jag?
Hältor visar sig ju oftast på böjt spår, som när man longerar. På min såg man INGENTING på rakt spår, hon såg jättefin ut, men tog man henne på voltspår så kom det fram direkt.

Sen kan det ju vara svårt att avgöra om det kommer från benet eller högre upp. Min rörde sig på ett liknande sätt när hon hade trassel med bäckenet också, men inte riktigt lika tydligt..

Svårt det där... :crazy:

majja22 skrev:
Men hur har du ridit, på rakt spår gissar jag?
Hältor visar sig ju oftast på böjt spår, som när man longerar. På min såg man INGENTING på rakt spår, hon såg jättefin ut, men tog man henne på voltspår så kom det fram direkt.

Sen kan det ju vara svårt att avgöra om det kommer från benet eller högre upp. Min rörde sig på ett liknande sätt när hon hade trassel med bäckenet också, men inte riktigt lika tydligt..

Svårt det där... :crazy:

Ja rakt fram vissar inget på stor volt eller liten när jag rider henne i form men låter jag bara henne springa så kommer det.
Inget på böjprov ihäller :crazy:
Som tur är har jag en vetrinär som har ett visst öga för hälter :bow:

Det kommer säkert lösa sig för er, Lycka till!

Håller med LillaGeisha, andra gången jag läser tråden och det känns som rena häxjakten. :devil:

HELLO!!!
Min stallvärld säger att hästen inte ser något med nosludd...
Hästen kan ju inte se på samma sätt som vi...
Den kan ju bara se på sidorna. :confused:
konstigt nog...

Ha de bra o bilda er egen uppfattning... :d

Leta upp en bild på hästens egentliga synfält så fattar du att vem du än hörde det där av har fattat rätt fel. ;)

Cronis skrev:
Ut å gå promenader är väl en bra idé eftersom hästen har vilat i 3 månader...(pga skador)
Å jag anser att det är dumt att rida en häst som enl. vet har ryggskott.
Bättre att promenixa med den ju.

Om den har ont, å ska behandlas, är mitt förlsag att den lämnas på konvalecent-stall.

Har skadorna läkt ut å hästen ska ridas igång, är förslaget återigen att den lämnas på tillridning, eftersom hon inte klarar ut hästen själv.

Men den har väl inte ryggskott nu utan är behandlad för det innan, i höstas. Nu är den väl behandlad i nått knä.

Och många hästar med ryggproblem mår bäst av att ridas, på rätt sätt dvs

Lord Owen skrev:
Jag måste bara fråga en sak, du har skrivit i en annan tråd att hon haft misstänkt korsförlamning tidigare (innan du köpte henne) och nu har hon ont i ryggen. Funderade du aldrig på att hon hade kanske hade svag rygg från början? Vet. borde kanske ha märkt något när du köpte henne? Jag menar, du är ute efter en hopphäst som håller för stora påfrestningar, är du säker på att hon helt enkelt inte har haft svag rygg hela sitt liv?

och varför köpte du en häst som inte gick helt rent om du vill tävla den en massa och så vidare? jag menar, om JAG skulle ha en tävlingshäst skulle jag absolut inte köpa en som gick orent redan när jag köpte den. :smirk:

(detta har inget att göra med stegringarna jag vet :p bara en liten funderare)

Korsförlamning är nått helt annat har inget med rygg att göra.

En häst kan vara oren under ridning utan att det för dens skull är fel på den

Lord Owen skrev:
Men allvrligt talat, tror du att säljaren SKULLE berätta för dig vilken dålig rygg hon hade osv och inte säga att hon var en bra häst när det handlade om 160.000 kr? :crazy:

Varför inte, de har samma reklameringrregler som vi. Tror nog inte att alla försöker lura köpare, speciellt INTE dyrare hästar.

Cronis skrev:
Säger det samma!! :bow:

Bara en liten undran??? Den är väl i alla fall inte livshotande sjuk :angel:

Den är behandlad i en led och det tar tid.

Jag vill nog tro att hästen i fråga har överskottsenergi, och det som är svårt att hantera är just den.

Ryggskott är inget som brukar komma tillbaka och korsförlamning som många skriver om här har INGET med ryggen att göra

Jag var och behandlade hästen igen den 17 feb i rygg och knä med kortis idag skulle vi upp till djursjukhuset igen för att "fys" ska
behandla ryggen och Vet ska kolla hältan igen..

Men pga snöoväder går det ej :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama