Tråkigt med din häst och de problem du har. Jag har ju haft snarlika bekymmer med min häst, och vi har ju dessutom haft samma veterinär/fysterapeut i H-bg.
Tycker att många här har hoppat på dig för att du rider din häst - men det är ju enligt veterinärens ordination! Jag var själv i samma sits - fast min häst protesterade mindre högljutt (han bytte bara galopp samt skrapade med hoven när jag skulle sadla honom). Jag ringde då till H-bg och där blev jag också tillsagd att hålla honom igång med skritt och lite trav fram till återbesöket. Och att liksom du varva uppsutten ridning med promenader.
Och det där med att ryggskott inte brukar komma tillbaka - det stämmer inte enligt de fysterapeuter (två st) som jag anlitat. Det är vanligt att en långvarig låsning kommer tillbaka om hästen gör någon plötslig rörelse (exempelvis brallar loss i hagen el dyl). Om en muskel varit låst under lång tid så har musklerna omkring den aktuella muskeln blivit "snedfördelade" och det tar mycket tid innan man får tillbaka en jämn muskling.
Jag håller tummarna för dig o din häst och hoppas att du får en ny tid snabbt nu när det
snöovädret lugnat ner sig.