Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

hasledsinflammtion? eller spattsymtom? det var vad min häst hade när han ryckte i hasen i alla fall. :p

Du kommer få tredubbelt tillbaka för allt slit du lägger ut, tro mig. :)

Fladde skrev:
Jag har bestämt med tränaren att om hon blir fult friskförklarad så ska vi ge henne 2år att komma igång oh då märker vi nog om det är en bra häst och framför allt rätt häst för mig.

det tycker jag verkar vettigt. då får du chansen att komma tillfreds med hästen.

domino skrev:
Absolut! Det gör ju ingen skada utan tvärtom! Min häst har känslig rygg och jag fick mycket beröm av min ET när jag berättade att jag använde den dagligen på honom. (Isydd i ett utetäcke.)

Nu tycker jag du ska berätta lite för mig om hur bra BoT ryggvärmaren är!! ;) Har tänkt köpa en sådan till min häst men vet inte om han ska ha den ute eller inne (på natten) och om det är någon mening att köpa en när han inte har några ryggproblem alls? :confused:

domino skrev:
Ja det har du nog, har följt hennes andra trådar... :(

Jag vill i alla fall påstå (håller med domino) att det är jättesynd om både häst OCH ryttare. Och det förstår man väldigt lätt tycker jag om man läser vad fladde berättar :crazy:

Okej jaja vi får se vad dom säger det blev ju ändrat till den 17 feb nu :crazy:

Ja för på 2år hinder ju det äna mycket

Fladde skrev:
Okej jaja vi får se vad dom säger det blev ju ändrat till den 17 feb nu :crazy:

Ja för på 2år hinder ju det äna mycket

Ja, det är ju så. Det är ingen ide att bestämma sig efter ett halvår med en ny häst. :p

Förresten, hade hon problem med hasen innan också? Eller var det bara ett framknä som jag förstått det? För då kan det ju vara så att knäet inte blivit helt bra och hon försöker avbelasta det med ett bakben och på så vis får en inflammation i ett bakben? Är hon rötgad och kollad i hasen och så också? (en fundering)

Lord Owen skrev:
Ja, det är ju så. Det är ingen ide att bestämma sig efter ett halvår med en ny häst. :p

Förresten, hade hon problem med hasen innan också? Eller var det bara ett framknä som jag förstått det? För då kan det ju vara så att knäet inte blivit helt bra och hon försöker avbelasta det med ett bakben och på så vis får en inflammation i ett bakben? Är hon rötgad och kollad i hasen och så också? (en fundering)

Det var ett bakknä hon hade inflamation i.
Ka rönkad i alla fyra bennen 2 ggr nu

Nä bak knä menar jag.

Dignos: Akuta inflamatontilstånd i knäled

För att du skrev bakknä och h*n skrev "bakknä? menar du hasen?" som om det var första gången h*n hörde talas om att hästen har bakknä.

Ja sån humor har jag. Ungefär som jag skrattade så jag fick ont i magen när världens besserwisser kläckte ur sig om en häst som gillade att smula sönder fodret: "Master är nog dålig i magen, han har spytt upp allt kraftfodret i krubban!"

TooFatToFly skrev:
För att du skrev bakknä och h*n skrev "bakknä? menar du hasen?" som om det var första gången h*n hörde talas om att hästen har bakknä.

Ja sån humor har jag. Ungefär som jag skrattade så jag fick ont i magen när världens besserwisser kläckte ur sig om en häst som gillade att smula sönder fodret: "Master är nog dålig i magen, han har spytt upp allt kraftfodret i krubban!"

jamen jag tänkte inte på att hästens faktiskt har ett knä där bak också fast inte lika synligt. ehum, låt oss säga att jag var trött :D

Senast ändrad av en moderator:

*raderat*

vet inte vad jag mumlade om :D

Senast ändrad av en moderator:

Fladde skrev:
Nä bak knä menar jag.

Dignos: Akuta inflamatontilstånd i knäled

aha, då fattar jag. men hur fan ser det ut när en häst rycker i ett bakknä? :crazy: är nog bara jag som inte kan visualisera det men :D

har du ingen film på det?

Lord Owen skrev:
aha, då fattar jag. men hur fan ser det ut när en häst rycker i ett bakknä? :crazy: är nog bara jag som inte kan visualisera det men :D

har du ingen film på det?

Jo men får inte in den på datorn:med:
Det rycker inte i bakknäet men det är där hon haft problem.
När hon vänder rycker det vid hasen lite längre ner.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama