Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

har du någon pad under eller så när du rider? förresten, fick inte hon ny sadel nyligen? uppkom de här problemen före ny sadel eller efter ny sadel? :idea:

Lord Owen skrev:
Menar du varför du köpte henne? Hum. Nu är det ju så att alla inte är så insatta i din situation och inte orkar läsa allt du skrivit. Då är den spontana frågan: "Varför köpte du henne?" :smirk:

Som sakt provred jag många hästar tappade räkningen efter ca 30 st.
När jag red denna kändes det så rätt hon hoppar allt i alla lägen och jag trivdes med henne.

Hum, en sak till du gjorde mer rätt än mig. Varje gång jag köper häst förälskar jag mig i första hästen och sen är det kört, kunde lika gärna bli en åsna som en häst :D

Lord Owen skrev:
har du någon pad under eller så när du rider? förresten, fick inte hon ny sadel nyligen? uppkom de här problemen före ny sadel eller efter ny sadel? :idea:

Nä det har jag inte.
Jo hon fick både en ny hopp och en Dressyr.
Den vet jabg inte riktigt red ju bara i den"gammla" i ca 3 veckor

Lord Owen skrev:
Hum, en sak till du gjorde mer rätt än mig. Varje gång jag köper häst förälskar jag mig i första hästen och sen är det kört, kunde lika gärna bli en åsna som en häst :D

Det gjorde jag nästan skulle köpt en 6åring efter Alpen Corrado som jag hade både tränat o tävlat innan men han gick inte igenom Vet bes:(

det skulle ju annars vara bra att veta, om du red i gamla sadeln i tre veckor och hon blev halt efter tre veckor så kanske det finns ett samband menar jag? kanske var någon sadel som tryckte lite också tålde inte hennes känsliga rygg det. fast nu spekulerar jag bara.

måste fråga, vad är det för stam på damen?

kanske hade varit bättre om du köpt honom då :( varför gick inte han igenom?

Lord Owen skrev:
det skulle ju annars vara bra att veta, om du red i gamla sadeln i tre veckor och hon blev halt efter tre veckor så kanske det finns ett samband menar jag? kanske var någon sadel som tryckte lite också tålde inte hennes känsliga rygg det. fast nu spekulerar jag bara.

måste fråga, vad är det för stam på damen?

Pinsamt:o

Jag vet inte hennes stam den är Dansk dressyrsstam ifl.
Har den men inte här kan inte deras namn i huvudet :p

Lord Owen skrev:
kanske hade varit bättre om du köpt honom då :( varför gick inte han igenom?

Han hade nått kruks i ryggen så han är numera sällskapshäst..

Fladde skrev:
Pinsamt:o

Jag vet inte hennes stam den är Dansk dressyrsstam ifl.
Har den men inte här kan inte deras namn i huvudet :p

Pinsamt? :p

Aha, men då borde hon kanske funka som dressyrhäst om hon blir frisk men inte håller för hopning, du får sadla om till dressyr Fladde ;)

ojoj, du råkar visst bara ut för hästar med dålig rygg :crazy: stackare.

Lord Owen skrev:
Pinsamt? :p

Aha, men då borde hon kanske funka som dressyrhäst om hon blir frisk men inte håller för hopning, du får sadla om till dressyr Fladde ;)

Hehe aa;)

Hon stog på ett Dressyrstall i Danmark men såldes som hopphäst då hon inte hade det lila extra i steget för dom stora mästerskapen.

Lord Owen skrev:
ojoj, du råkar visst bara ut för hästar med dålig rygg :crazy: stackare.

En av minna sista ponnisar hade inte ryggproblem.
Men har boxvilla nu för en alvarlig knäskada:(

Aha. Men du, jag tycker du ska fundera lite över det där med sadel? Kan ju vara värt att kolla upp om det kanske är sadeln som ställt till det? :)

Men hade din ponny också ont i knäet och ryggen?
Men ingen annan av dina har haft det, om du haft fler menar jag? :crazy:

Ja, jag kan se det framför mig, Fladde och MissSixty nya WC vinnare i dressyr :D

Lord Owen skrev:
ursäkta mig nu, men varför skulle du blivit skitarg på dessa reaktioner om du uttryck dig som fladde gjort i detta coh andra inlägg? vi som skrivit det du lägger fram som olika påhopp här har ju skrivit VAD VI ANSER ÄR RÄTT OCH VAD VI SKULLE GÖRA alltså inget tvång att göra som vi säger eller alls ta åt sig? ett forum är till för att dela sina åsikter med andra och om flera av oss kanske uttrycker oss lite klumpigt så att saker kan missuppfattas så ursäkta då oss som de miffon vi är :smirk: jag skrev att hon skulle lyssna för att jag tyckte att jag inte fick någon som helst reaktion från fladdes sida i vad vi skrev? hon skrev varken att hon inte ville göra så eller att det vara bra tips. :cool:

varför tycker du att vi idiotförklarat henne? jag tycker att vi (kanske något grovt) sagt hur vi skulle göra och frågat henne varför hon inte gjort så.

det betyder INTE att jag inte vill att hon ska göra som sin vetrinär säger, ännu en gång tror folk att allt man skriver åt folk på buke genast ska efterföljas till punkt och pricka. vad man vill åstadkomma med frågor och uppmaningar är att få personen i fråga att fundera och ta till sig flera åsikter.

Här kommer liten återblick:
Lord Owen: Ja, det känns lite som att försöka hjälpa en inbllningssjuk att bli frisk :smirk:
Cronis: Jag vet inte om jag vågar svara på det där... :D
Lord Owen: Men jag vill ju hjälpa henne men hon vill inte ta emot något förslag :(
Cronis: Nej, jag vet... Frågan är om hon lyssnar på vet åxå?

Tips och idér eller elakt skitsnack?? :crazy:

Humelibumlan skrev:
Här kommer liten återblick:
Lord Owen: Ja, det känns lite som att försöka hjälpa en inbllningssjuk att bli frisk :smirk:
Cronis: Jag vet inte om jag vågar svara på det där... :D
Lord Owen: Men jag vill ju hjälpa henne men hon vill inte ta emot något förslag :(
Cronis: Nej, jag vet... Frågan är om hon lyssnar på vet åxå?

Tips och idér eller elakt skitsnack?? :crazy:

just det är är nog en liten diskussion cronis och mig emellan (en onödig sådan som inte borde ha skrivits ned ska erkännas) om att den här tråden började bli tradig utan att komma någonvart. hur man nu ska komma någon vart i sjukskötsel av en häst via buke :smirk:

Ja, men jag tyckte att det kändes så. fast det var en dålig jämförelse. jag kan inte hålla med cronis om det sista men jag fortsätter vidhålla att jag inte tyckte jag fick någon reaktion på mina inlägg tidigare. det där med inbillningssjuk vet jag faktiskt inte varför jag skrivit då det hoppar ifrån sammanhanget helt :crazy: men hur som helst så vill jag fortsätta förklara att jag tyckte att det inte var någon mening att försöka hjälpa när reaktionen från fladdes sida fortsatte vara lika med noll. men detta är bara min sida av saken. men elakt skitsnack vill jag inte påstå att det är, då skulle du se den kända dolces trådar, det är skitsnack. men det är klart att alla inlägg kan tolkas om till vad som helst beroende på hur man som sagt, tolkar dem. och hur den som skrivit inläggen författat dem.

Senast ändrad av en moderator:

Lord Owen skrev:
Aha. Men du, jag tycker du ska fundera lite över det där med sadel? Kan ju vara värt att kolla upp om det kanske är sadeln som ställt till det? :)

Men hade din ponny också ont i knäet och ryggen?
Men ingen annan av dina har haft det, om du haft fler menar jag? :crazy:

Ja, jag kan se det framför mig, Fladde och MissSixty nya WC vinnare i dressyr :D

Har haft 6 hstar varav 1 har haaft ryggproblem o en annan har fått knäproblem hos sin nya ägare sen har resten hålt sig med smproblem som mugg o så.

Ska ta ut sadelmakaren i veckan han ska ända kolla hoppsadel efter jag ridigt in den.
Dom är måttbiställda

Fladde skrev:
Har haft 6 hstar varav 1 har haaft ryggproblem o en annan har fått knäproblem hos sin nya ägare sen har resten hålt sig med smproblem som mugg o så.

Ska ta ut sadelmakaren i veckan han ska ända kolla hoppsadel efter jag ridigt in den.
Dom är måttbiställda

Okej, men då fick jag det utrett, ett av missförstånden som råddat ihop sig var att jag förstått det som att du haft två hästar och att de båda haft rygg o. knäproblem det var därför jag drog en paralell, men så är det alltså inte. :D

Okej, men den sadel du red med först? Den gamla? Var det hennes eller? Kan den ha något med det att göra?

Förresten, nu har du ju tid på dig tills du ska till kliniken så sätt sig ner och skriv en lååååång lista på alla frågor du har till vet. om du inte redan gjort det. ;)

Lord Owen skrev:
just det är är nog en liten diskussion cronis och mig emellan (en onödig sådan som inte borde ha skrivits ned ska erkännas) om att den här tråden började bli tradig utan att komma någonvart. hur man nu ska komma någon vart i sjukskötsel av en häst via buke :smirk:

Ja, men jag tyckte att det kändes så. fast det var en dålig jämförelse. jag kan inte hålla med cronis om det sista men jag fortsätter vidhålla att jag inte tyckte jag fick någon reaktion på mina inlägg tidigare. det där med inbillningssjuk vet jag faktiskt inte varför jag skrivit då det hoppar ifrån sammanhanget helt :crazy: men hur som helst så vill jag fortsätta förklara att jag tyckte att det inte var någon mening att försöka hjälpa när reaktionen från fladdes sida fortsatte vara lika med noll. men detta är bara min sida av saken. men elakt skitsnack vill jag inte påstå att det är, då skulle du se den kända dolces trådar, det är skitsnack. men det är klart att alla inlägg kan tolkas om till vad som helst beroende på hur man som sagt, tolkar dem. och hur den som skrivit inläggen författat dem.
Jag gillar din nya trevligare stil man kan se i den senare inläggen! :bow:
Har inget mer att tillägga i den frågan, utan väntar på Fladdes film :D

Lord Owen skrev:
Okej, men då fick jag det utrett, ett av missförstånden som råddat ihop sig var att jag förstått det som att du haft två hästar och att de båda haft rygg o. knäproblem det var därför jag drog en paralell, men så är det alltså inte. :D

Okej, men den sadel du red med först? Den gamla? Var det hennes eller? Kan den ha något med det att göra?

Förresten, nu har du ju tid på dig tills du ska till kliniken så sätt sig ner och skriv en lååååång lista på alla frågor du har till vet. om du inte redan gjort det. ;)

Ok..

Det var den sadlen förra ägaren hade på henne lånade den i början :crazy:

Får ta och göra det :D
Har redan lakt upp hur jag ska säga vad hon gör och gjort och så;)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama