Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

Fladde skrev:
Ni som är på min sida TACK :bow: :bow:

Jag tänker vänta till den 14 feb det är ju bättre sent en aldrig
Hästen är ju inte i livsfara.

Kunde inte filma när jag longerade då det blåser väldigt mycket här :crazy:
Filmade derimot när jag sprang fram och tillbaka ska försöka få in den på datorn senare ikväll.
När jag ser den tycker jag hon krixar med bakbennet lite i traven och i skritten är hon stel :crazy:

Jag är 17år fyller 18 om ca 1år
Jösses, hästen är friskföklarad från både rygg och det bahndlade knät! Ta det lugnt! :D

Lite nyfiket undrar jag:
Hur ser den ut när du longerar? Det är det lättaste sättet att för en ovan se rörelsestörningar... ;)
Longerar gärna på hårdare underlag ett par varv, när hästen är kall (alltså inte uppvärmd) i trav och jämnför med hur den rör sig i båda varven!

Hur känns ryggen när du palperar den? Vid vilket tryck reagerar hon och vart?

Humelibumlan skrev:
Jösses, hästen är friskföklarad från både rygg och det bahndlade knät! Ta det lugnt! :D

Lite nyfiket undrar jag:
Hur ser den ut när du longerar? Det är det lättaste sättet att för en ovan se rörelsestörningar... ;)
Longerar gärna på hårdare underlag ett par varv, när hästen är kall (alltså inte uppvärmd) i trav och jämnför med hur den rör sig i båda varven!

Hur känns ryggen när du palperar den? Vid vilket tryck reagerar hon och vart?

När jag longerar så niger hon i högervarvet med bakbenet.
Jag känner inget i ryggen inga öma ställen.
Gänför med hur min ponny kändes så jag har nått och gämföra med.
Ska försöka filma när jag longerar imorgon så kan du få se det. Blåste som sakt för mycket idag.

Även om du provridit flera gånger osv finns risken att hästen gått på lugnade och smärtstillande när du prov red den..

Minelli skrev:
Även om du provridit flera gånger osv finns risken att hästen gått på lugnade och smärtstillande när du prov red den..

Fast det tror jag inte jag känner säljaren o ryttaren.

Bor du i Skåne är det bara att säga grattis, där har ni ju Vet Jonas Tornell (nära Åstorp). Landslagsvet och bara bäst i hela världen!! :bump:
Det som inte han hittar finns inte...! Kanske är ett par veckors väntetid om du inte varit där förut, men det är värt att vänta. Och det låter ju inte som den ska dö imorgon... (obs ironi). Men du, ge dig inte upp på en stegrande häst om du är osäker. Lycka till!

Malinigbg skrev:
Bor du i Skåne är det bara att säga grattis, där har ni ju Vet Jonas Tornell (nära Åstorp). Landslagsvet och bara bäst i hela världen!! :bump:
Det som inte han hittar finns inte...! Kanske är ett par veckors väntetid om du inte varit där förut, men det är värt att vänta. Och det låter ju inte som den ska dö imorgon... (obs ironi). Men du, ge dig inte upp på en stegrande häst om du är osäker. Lycka till!

Ok

Jag håller mig nogbtill Helsingborg jag:)

Som sagt, jag tänker inte diskutera fladde här. Anser det vara oetiskt. Jag säger bara vad jag tycker och vill inte dras in i en massa skitsnack om att jag skulle smutskasta fladde. Om jag lägger in en tråd så förväntar jag mig ärlighet och inte en massa tjafs. Jag har varit ärlig och sagt precis som jag tycker. OCh att det skulle finnas "olika sidor" i detta är ju bara barnskolepladder.

Jag ber om ursäkt om någon uppfattat det som att jag smutskastat fladde för som sagt, det var inte meningen och inte så jag uppfattat mina inlägg. Men förlåt mig min klumpighet i så fall. Jag tycker bara som jag tycker. :D

Senast ändrad av en moderator:

Det var väl just negativa vi inte var? Jag tycker att hela den här tråden rätt igenom har du fått konstruktiv kritik. Men också hjälp med hur du ska göra och tips om hur andra skulle gjort.

Humelibumlan skrev:
Hm, Jag skulle nog kunna tycka att du och Cronis suttit med "officiella" Pm och idiotförklarat Fladde!?

Ni har tagit upp det mesta- Hon har gjort fel- för att hon inte tar sig till en vet. idag, för hon inte tar hjälp av ditten och datten, för att hon rider med gipsad fot, för att hon inte skickar hästen på Rehab, för att detta är hennes andra häst med ryggproblem osv, hennes föräldrar är oengagerade, hon måste konsultera annan veterinär trots att hon är nöjd med den hon har. hon är negativ..
På er låter det som om hästen har akut tarmvred, inte att den vilat efter att ha åtgärdat ett knä?
Och även om ni inte ordagrant sagt att hon ska göra som ni sagt, så har du skrivit Citat" Men snälla Fladde, KAN DU LYSSNA PÅ OSS!?!"
Och jag antar att det betyder att du tycker hon sak göra som ni säger, inte som hennes veterinär sagt!

Om någon är negativ, så är det väl du och Cronis!

//Humlan som skulle blivit s*it arg om hon var Fladde!

ursäkta mig nu, men varför skulle du blivit skitarg på dessa reaktioner om du uttryck dig som fladde gjort i detta coh andra inlägg? vi som skrivit det du lägger fram som olika påhopp här har ju skrivit VAD VI ANSER ÄR RÄTT OCH VAD VI SKULLE GÖRA alltså inget tvång att göra som vi säger eller alls ta åt sig? ett forum är till för att dela sina åsikter med andra och om flera av oss kanske uttrycker oss lite klumpigt så att saker kan missuppfattas så ursäkta då oss som de miffon vi är :smirk: jag skrev att hon skulle lyssna för att jag tyckte att jag inte fick någon som helst reaktion från fladdes sida i vad vi skrev? hon skrev varken att hon inte ville göra så eller att det vara bra tips. :cool:

varför tycker du att vi idiotförklarat henne? jag tycker att vi (kanske något grovt) sagt hur vi skulle göra och frågat henne varför hon inte gjort så.

det betyder INTE att jag inte vill att hon ska göra som sin vetrinär säger, ännu en gång tror folk att allt man skriver åt folk på buke genast ska efterföljas till punkt och pricka. vad man vill åstadkomma med frågor och uppmaningar är att få personen i fråga att fundera och ta till sig flera åsikter.

Ehum, låt oss säga att jag har en förmåga att bli lite het på gröten i diskussioner som rör mig personligen. :p

Vad jag menade med det sista du skriver är att man gärna vill ha en reaktion från hennes sida på att hon ens läst ens inlägg när man försöker hjälpa henne. :crazy:

Fladde skrev:
Ni som är på min sida TACK :bow: :bow:

fortfarande fladde, vaddå din sida? vi är väl alla på din sida? eller har jag missuppfattat något? vi försöker alla få din häst frisk? vill alla hjälpa dig? några av oss kanske är lite väl snabba i fingrarna och vill gärna köra över till dig personligen och babbla men det handlar bara om tex mitt temperament, det har inget att göra med vad jag tycker om dig. så det där med olika sidor existerar inte, nu stör jag mig på det också, förlåt :p

Lord Owen skrev:
fortfarande fladde, vaddå din sida? vi är väl alla på din sida? eller har jag missuppfattat något? vi försöker alla få din häst frisk? vill alla hjälpa dig? några av oss kanske är lite väl snabba i fingrarna och vill gärna köra över till dig personligen och babbla men det handlar bara om tex mitt temperament, det har inget att göra med vad jag tycker om dig. så det där med olika sidor existerar inte, nu stör jag mig på det också, förlåt :p

Men ni ältar saker som varför jag köpte hästen och jag ha förklarat det går inte få det ogjort.

man ska aldrig bli pessimistisk om man inte helt har gett upp.
jag upplevde henne som pessimistisk när hon bara fann nya problem hela tiden men det ska jag ju givtvis inte reta upp mig på och inte klaga på här. överilning från min sida. :o

(märk väl att jag är så självkritisk att jag faktiskt erkänner att jag har fel en hel del :D)

Försten tycker ni jag ska använda min Back on Track padd på henne under tiden?

Fladde skrev:
Men ni ältar saker som varför jag köpte hästen och jag ha förklarat det går inte få det ogjort.

Men du tror inte att det är för att vi kanske inte förstått din situation riktigt? Jag har bara förstått att du köpte hästen efter att ha kollat den grundligt och sedan blev den halt efetr tre veckor. Och det ENDA jag anmärkt på är att du skulle kanske kollat mappen? Ursäkta, men tycker du verkligen att jag ältat att du köpte hästen? Jag tycker det är andra som stått för det så det avsäger jag mig direkt. :smirk:

Och faktiskt, jag menar inger illa med mina uppbrusade inlägg ibland, jag råkar bara vara sådan. Jag vill ju också att din häst ska bli frisk så att ni blir nästa OS vinnare :)

Fladde skrev:
Försten tycker ni jag ska använda min Back on Track padd på henne under tiden?

Nu har jag ingen erfarenhet av BoT men jag antar att det är bra om hon har ont i ryggen? :idea: Förrsten, hur är hon att rida lätt på, när du red henne menar jag? Reagerade hon då?

Lord Owen skrev:
Men du tror inte att det är för att vi kanske inte förstått din situation riktigt? Jag har bara förstått att du köpte hästen efter att ha kollat den grundligt och sedan blev den halt efetr tre veckor. Och det ENDA jag anmärkt på är att du skulle kanske kollat mappen? Ursäkta, men tycker du verkligen att jag ältat att du köpte hästen? Jag tycker det är andra som stått för det så det avsäger jag mig direkt. :smirk:

Och faktiskt, jag menar inger illa med mina uppbrusade inlägg ibland, jag råkar bara vara sådan. Jag vill ju också att din häst ska bli frisk så att ni blir nästa OS vinnare :)

Kanske inte du men känns som jag fått den frågan nu rätt månfa gånger..

Fladde skrev:

Förresten, så kan du få klaga på mig med om detta för jag köpte en häst som varit halt månaden före jag köpte honom och efter ett halvår fick han 3 inflammationer i 3 ben och blev konvalescent i 5 månader, så jag var verkligen klantig som inte kollade upp MIN HÄST ordentligt inann jag köpte honom. :o

Lord Owen skrev:
Nu har jag ingen erfarenhet av BoT men jag antar att det är bra om hon har ont i ryggen? :idea: Förrsten, hur är hon att rida lätt på, när du red henne menar jag? Reagerade hon då?

Då gör hon iget men när jag ska sätta mig ner protesteradfe hon

Fladde skrev:
Kanske inte du men känns som jag fått den frågan nu rätt månfa gånger..

Menar du varför du köpte henne? Hum. Nu är det ju så att alla inte är så insatta i din situation och inte orkar läsa allt du skrivit. Då är den spontana frågan: "Varför köpte du henne?" :smirk:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama