Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

Vill bara belysa att jag inte på något sätt vill vara elak mot fladde. Jag försöker bara säga min åsikt. :crazy:

Lord Owen skrev:
Nej självklart inte men är det inte just dum man är om man väljer att vänta två veckor för att man vill ha "sin" vetrinär? :devil:

Jo!
Hade det varit min häst hade jag tagit första bästa vet.
För som domino säger, ju fler utlåtanden, desto bättre!

Cronis skrev:
Men varför vill man ha en häst som det är problem med, som förmodligen inte kommer bli bra?

men veterinären sa ju att hästen förmodligen skulle bli helt återställd. Personligen sparar jag inte på hästar som inte går igenom en bes ua. men om det finns ett litet hopp om att hästen ska bli bra och att det är en toppenhäst och man känner att man har tid/lust/ork/råd att behandla hästen och avvakta i väntan att den ska bli återställd så javisst, varför inte? Dock skulle jag vilja få det hela avklarat fortast möjligt och skulle därför åkt in med hästen akut och fått ett svar om det är möjligt att behandla eller om en kula i huvet är det enda alternativet

Lord Owen skrev:
Men jag vill ju hjälpa henne men hon vill inte ta emot något förslag. :(

Nej, jag vet... Frågan är om hon lyssnar på vet åxå?

prince77 skrev:
men veterinären sa ju att hästen förmodligen skulle bli helt återställd. Personligen sparar jag inte på hästar som inte går igenom en bes ua. men om det finns ett litet hopp om att hästen ska bli bra och att det är en toppenhäst och man känner att man har tid/lust/ork/råd att behandla hästen och avvakta i väntan att den ska bli återställd så javisst, varför inte? Dock skulle jag vilja få det hela avklarat fortast möjligt och skulle därför åkt in med hästen akut och fått ett svar om det är möjligt att behandla eller om en kula i huvet är det enda alternativet

Ja att den FÖRMODLIGEN kommer bli helt återställd ja, vilket betyder 50% chans.
Vad ska hon göra om inte hästen blir bra?
Vad ska hon göra under tiden hästen står som konvalecent, eftersom det uppenbarligen inte går så bra...(den är ju rätt vild)...
Bara en sån sak kan ge upphov till nya skador

Vad jag har förstått bor du i skåne.

Då finns det många kliniker i närheten förutom atg,

Bla Stenestad, Löberöd, Flyinge, Halmstad mm

Det är bara att kolla runt.

Det jag vill hälst är att få DENNA hästen frisk.
Allt Vet har sakt har jag tagit till mig och ändrat på.
Men jag är beräd på att avliva om det behövs.

Men snälla Fladde, KAN DU LYSSNA PÅ OSS!?!

Vi säger att det finns flera kliniker nära dig, bara att välja och vraka. Det är bättre med flera kompetenta vetrinärers åsikter och tankar en bara en. Man ska alltid kolla hos flera, det är övervägande positvt. Vi säger också att du borde kolla hästen så snabbts om möjligt eftersom som det är nu så är det farligt för alla parter och du mår ju knappast bra av det heller? Om du som du säger är beredd att göra allt du kan för den här hästen så ska du strunta i tjafs som nosludd i pannbandet (även om man givetvis ska testaolika metoder) då det bara är att sminka över ett problem som du måste ta tag i.

:banana:

Jo men då kommer ett problem till.
Hur ska jag komma till kliniken?
Pappa är bortrest Mamma Jobbar.
Den 14 kan Mamma köra mig.
Men inte innan :crazy:

Fladde skrev:

Hum. Jag skulle bli galen på mina föräldrar om jag var i din sits. :crazy: Det enda alternativet i så fall är väl att din tränare eller någon som kan köra transport kör dig? Det är väl inte en omöjlighet? Eller en transportfirma men det är rätt dyrt och onödigt.

Fladde skrev:

Men va fan Fladde... Du har väl vänner, tränare, stallkamrater? Nån måste ju kunna ställa upp om det är akut mot en slant? Kan inte din mamma ta en semesterdag för din skull eller något då?

Senast ändrad:

jamen att ta sig till kliniken är väl det minsta problemet?

Är dina föräldrar måna om dig, din häst och ditt intresse så tar dom väl ledigt från arbetet för att skjussa dig till kliniken?!
Eller har du någon kompis? Farmor? Morfar? Annan släkting?

Hade jag bott på rimligt avstånd hade jag kört er... Det är ju synd om hästen...

Det är det här jag menar, Fladde, kan du inte försöka lösa problemen och se positivt på saken? Vi som skriver här har hittat lösningar på de flesta av dina problem nu mn du bara radar upp nya.

Ryck upp dig och ragga hästtransportör bums! :D

Alla är uptagna jobbet är viktigt säger dom :crazy:
Vet faktiskt ingen annan som kan göra :crazy: :(

Det är inte så lätt som ni värkas tror.
Det finns många hinder ivägen :crazy:

Fladde skrev:
Det är inte så lätt som ni värkas tror.
Det finns många hinder ivägen :crazy:

Vilka är hindren?
bara för att du inte kan finna någon som kan köra dig å hästen till kliniken på 5 minuter så rasar hela världen samman?

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama