Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

Fladde skrev:
Jo men jag vill inte byta vetrinär och min vetrinär är mammaledig.

Dåligt argument!!!

Vill du ha en ohaterbar häst, som har ont, eller vill du ha reda på problemet?

Cronis skrev:
Dåligt argument!!!

Jag vill få ett SLUT på detta.
Jag litar 110% på denna vetrinär och jag har dåliga erfarenheter av dom andra som sakt ponnyn hade vi till många olika vetrinärer och kliniker

Cronis skrev:
Dåligt argument!!!

På sätt och vis kan jag ju förstå Fladde för man vill ju ha en vet. som sett hästen innan och så vidare men jag tycker att man ska kunna förvänta sig wn viss grad av kompetens av alla vetrinärer på klinik och i detta fall verkar ju hästen uppenbart ha problem.

Jag skulle inte vänta om det var min häst som reagerade så kraftigt. Jag skulle fara in på en gång och sedan ev. kolla med den mammalediga vet. när hon kom tillbaka. Huvudsaken är att du får saken kollad av en duktig vetrinär, och jag tror inte att det BARA är den mammalediga vetrinären som är duktig på di klinik. :D

Fladde skrev:
Ja men nu sitter jag i denna sitsen det är lätt att vara efterklok :smirk:

Jamen du har väl köpt häst tidigare?
Kollar man inte upp hästen INNAN köp?

(fast du kanske gör det bakvägen, genom att låta den bli skadad innan)

Jo vi kollar upp innan med förra ägae, tränare och andra som sett hästn.

fladde är inte den enda som blivit lurad....

Fladde skrev:
Ja men nu sitter jag i denna sitsen det är lätt att vara efterklok :smirk:

Då tycker jag du ska lära dig av detta, så nästa gång du köper häst (och då hoppas vi att det inte blir inom de närmsta åren eftersom du redan har en fin häst som SKA bli bra) så kollar du upp allt minituöst. :)

Fladde skrev:
Jag vill få ett SLUT på detta.
Jag litar 110% på denna vetrinär och jag har dåliga erfarenheter av dom andra som sakt ponnyn hade vi till många olika vetrinärer och kliniker

Men jag skulle inte acceptera att vänta till den 14:e på att få min "problemhäst" undersökt.
Finns det inte någon annan du litar på?

Cronis skrev:
Men jag skulle inte acceptera att vänta till den 14:e på att få min "problemhäst" undersökt.
Finns det inte någon annan du litar på?

Inte på det djursjukhuset vi ska till.

Fladde skrev:
Jo vi kollar upp innan med förra ägae, tränare och andra som sett hästn.

Dom sa förmodligen att hästen va bra...

Men jag undrar om ni kontaktade förra ägarna när hästen blev dålig, eftersom man kan häva köpet då...(va jag vet så kan man det)

Fladde skrev:
Inte på det djursjukhuset vi ska till.

Då åker du till ett annat?
På "det andra djursjukhuset" kanske du känner förtroende för någon å kanske får komma in tidigare?

Jo häva köpet kan jag göra i 2år.
Men då hästen SKULLE bli bra enligt vetrinäreen så tyckte vi att det inte var lönt. Förra ägaren vet hella historian och hon säger vill ni ha hjälp ring mig det var meningen jag skulle åka upp till henne under sportlovet. hon bor en bra bitt ifrån oss

Cronis skrev:
Då åker du till ett annat?
På "det andra djursjukhuset" kanske du känner förtroende för någon å kanske får komma in tidigare?

Då vet jag inte var jag ska åka :confused:

ATG ALDRIG :mad:

Sen det jag är på sen vet jag inte fler.

Fladde skrev:
Jo häva köpet kan jag göra i 2år.
Men då hästen SKULLE bli bra enligt vetrinäreen så tyckte vi att det inte var lönt. Förra ägaren vet hella historian och hon säger vill ni ha hjälp ring mig det var meningen jag skulle åka upp till henne under sportlovet. hon bor en bra bitt ifrån oss

Men då förstår jag inte varför du pratar om avliving av hästen och skaffa en ny om du kan häva köpet? :smirk:

Fladde skrev:
Då vet jag inte var jag ska åka :confused:

ATG ALDRIG :mad:

Sen det jag är på sen vet jag inte fler.

varför inte atg då? jag tycker de är jätteduktiga, eller i alla fall de i täby för det är bara dit jag varit. :p

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama