Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

Lord Owen skrev:
Men allvrligt talat, tror du att säljaren SKULLE berätta för dig vilken dålig rygg hon hade osv och inte säga att hon var en bra häst när det handlade om 160.000 kr? :crazy:

Amen :bow:

Fladde skrev:
Hur kan du rida med rätt hjälper när du har gipsad fot?

Det gör man nog inte
Varför rider du då?

Har du ingen tränare som kan hjälpa dig?

Inte med dom problemen jag har nu
Varför tar du inte hjälp av någon som kan hjälpa dig ur situationen du är i?

Om nu du har fått erbjudande att vara med på Monty R clinic, hade det inte varit en ide att testa om du fått godkännade fårn vet?

Vi ska först upp och kolla så hon inte har ont
Ska det behöva ta så lång tid?

Du har skrivit i annat inlägg att du har god kontakt med en välkännd hopptränare i Skåne, när du letar efter häst som kan hoppa 140.

Ja han hjälper mig gärna hitta en ny häst.
Han såg även denna innan köpet

Vad säger han om dina problem?

Att vi måste få ett slut på detta NU

Å han tyckte att du skulle köpa en häst för 160.000 som gick orent?

Cronis skrev:
Varför rider du då?

Varför tar du inte hjälp av någon som kan hjälpa dig ur situationen du är i?

Ska det behöva ta så lång tid?

Å han tyckte att du skulle köpa en häst för 160.000 som gick orent?

Klart han inte tyckte men värken han eller vetrinärena såg nått :smirk:

Vi ska till Djursjukhuset den 14 feb

Men vafan. Nu blir jag sur. Om detta varit min häst hade jag hotat med kärnvapen om jag inte fått komma in till klinik på studs eller på annat sätt kolla hästen. Det är ju inget litet problem. Du vet inte vad du ska göra med hästen, du vet inte om hon har ont, du vet ingenting och ska sittasom på nålar tills den 14 februari. Nej, det skulle ajg aldrig gå med på. :mad: :mad:

Cronis skrev:

Ja, jag skulle vilja påstå att även de mest seriösa säljare babblar en hel del när det gäller så stora summor. Och jag tycker verkligen man borde kollat i hennes "mapp" innan man köpte henne så hade man vetat om det där med korsförlamingen. Kan ju inte vara för mkt begärt? :angel:

Än en gång, 160.000 är mkt pengar, och som bekant vill alla ha mkt pengar. :smirk:

prince77 skrev:
man kan väl skritta en häst även om man inte ger 100% korrekta hjälper?

om hästen stegrar sig etc kanske man vill vara säker på att kunna inverka rätt?

Lord Owen skrev:
Men vafan. Nu blir jag sur. Om detta varit min häst hade jag hotat med kärnvapen om jag inte fått komma in till klinik på studs eller på annat sätt kolla hästen. Det är ju inget litet problem. Du vet inte vad du ska göra med hästen, du vet inte om hon har ont, du vet ingenting och ska sittasom på nålar tills den 14 februari. Nej, det skulle ajg aldrig gå med på. :mad: :mad:

Jo men jag vill inte byta vetrinär och min vetrinär är mammaledig.

så hur inverkar man på en häst som stegrar?

Fladde skrev:
Klart han inte tyckte men värken han eller vetrinärena såg nått :smirk:

Vi ska till Djursjukhuset den 14 feb

Men du såg på videon?
Å ändå köpte du hästen? :crazy:

prince77 skrev:
man kan väl skritta en häst även om man inte ger 100% korrekta hjälper?

Javisst, men jag tycker att detär lite otäckt att rida häst när man är gipsad, å hästen beteer sig som den gör. (om det nu är bra att rida övht)

Jo när man tittar noga ser man att hon tar mindre steg men inget annat.
Det såg jag inte i början
Var väl förblindad av hennes sätt att hantera hindrena;)

prince77 skrev:
så hur inverkar man på en häst som stegrar?

har tyvärr ingen erfarenhet av detta när man sitterpå ryggen men jag kan tänka mig att man ska få hästen att gå framåt eller liknande? hur somhelst är det ju inte bra att rida en stegrande häst me bruten fot.

Lord Owen skrev:

Håller med där...

Jag skulle ringa in så man fick komma in akut!

Foten är inte ruten utan det är en sena som höl på att brista

Precis så som man inte ska göra :smirk:
Vill inte vara elak nu, men det där med hur den hoppar är ju inte så viktigt om hästen sen inte håller.

Lord Owen skrev:
Ja, jag skulle vilja påstå att även de mest seriösa säljare babblar en hel del när det gäller så stora summor. Och jag tycker verkligen man borde kollat i hennes "mapp" innan man köpte henne så hade man vetat om det där med korsförlamingen. Kan ju inte vara för mkt begärt? :angel:

Än en gång, 160.000 är mkt pengar, och som bekant vill alla ha mkt pengar. :smirk:

Kunde inte skrivit bättre själv! :bow:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama