Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

Inte i Malmö

Jag hade han Charlie och kom in för en sparkskadda dom rönkade sen sa dom bara läg om det med jodpaz sen fick vi åka hem.
Men hade jag kommit in med en travare eller en fin gallpör hade det varit andra bullar.
Sen den andra "norsken" är folkilsken typ

Lord Owen skrev:
Men då förstår jag inte varför du pratar om avliving av hästen och skaffa en ny om du kan häva köpet? :smirk:
Precis! :bow:

Varför inte häva köpet, å gå vidare?

Att det var där innan köpet och innan vetrinärbeiktningen..

Fladde skrev:
Inte i Malmö

Jag hade han Charlie och kom in för en sparkskadda dom rönkade sen sa dom bara läg om det med jodpaz sen fick vi åka hem.
Men hade jag kommit in med en travare eller en fin gallpör hade det varit andra bullar.
Sen den andra "norsken" är folkilsken typ

Hemma på kliniken i Mantorp är det jättebra folk... Inte för att du kan åka så långt kanske... Men

Jag tycker inte att du kan säga att de inte kan sina saker, det du säger är att du tyckte de brydde sig för lite om din ponny och att du inte gillar deras personligheter. Kanske man får uppoffra sig lite och umgås med människor man inte tycker om för att se om de kan göra något åt hästen? Jag skulle fara till den kliniken ändå, det är ju trots allt skillnad på en sparkskada och det din nuvarande häst ha råkat ut för. Och det är oftast bara att vara konsekvent och tala om exakt vad du vill ha kollat så gör de det, de är inte omöjliga. :smirk:

Är det bara jag som upplever det som att Fladde egentligen vill höra "avliva hästen så blir det mindre krångel" eller inte ha hjälp alls? Jag menar inget illa med detta Fladde, tycker bara att du är lite motsträvig. :crazy:

Fladde skrev:
Jo men jag vill inte byta vetrinär och min vetrinär är mammaledig.

Det förstår jag med. Det är ju rätt akut nu och sen kanske det kan vara bra att få ett utlåtande från fler veterinärer. Jag skulle nog se till min hästs bästa och åka på en gång istället för att se till mig själv för att JAG vill ha en viss veterinär... :confused: :crazy:

Senast ändrad:

prince77 skrev:
men hon vill inte häva köpet...

Nej det är just det, varför inte försöka häva köpet innan man börjar diskutera avlivning? :confused:

prince77 skrev:
men hon vill inte häva köpet...

Men varför vill man ha en häst som det är problem med, som förmodligen inte kommer bli bra?

Lord Owen skrev:
Är det bara jag som upplever det som att Fladde egentligen vill höra "avliva hästen så blir det mindre krångel" eller inte ha hjälp alls? Jag menar inget illa med detta Fladde, tycker bara att du är lite motsträvig. :crazy:

Nej. det finns en till

Cronis skrev:
Men varför vill man ha en häst som det är problem med, som förmodligen inte kommer bli bra?

Skulle inte du behålla en häst som var dålig och göra allt för att den skulle bli bra om du älskade den så mkt så att du bara :love: när du ser den? :smirk:

domino skrev:
Det fördstår jag men. Det är ju rätt akut nu och sen kanske det kan vara bra att få ett utlåtande från fler veterinärer. Jag skulle nog se till min hästs bästa och åka på en gång istället för att se till mig själv för att JAG vill ha en viss veterinär... :confused: :crazy:

:bow: :bow:

Lord Owen skrev:
Skulle inte du behålla en häst som var dålig och göra allt för att den skulle bli bra om du älskade den så mkt så att du bara :love: när du ser den? :smirk:

Självklart.
Men man får inte vara dum i sitt agerande till att försöka rädda hästen...

Lord Owen skrev:
Ja, det känns lite som att försöka hjälpa en inbllningssjuk att bli frisk :smirk:

Jag vet inte om jag vågar svara på det där... :D

Cronis skrev:
Självklart.
Men man får inte vara dum i sitt agerande till att försöka rädda hästen...

Nej självklart inte men är det inte just dum man är om man väljer att vänta två veckor för att man vill ha "sin" vetrinär? :devil:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
242
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama