Nosludd i panbandet?

Sv: Nosludd i panbandet?

Humelibumlan skrev:
Jag gillar din nya trevligare stil man kan se i den senare inläggen! :bow:
Har inget mer att tillägga i den frågan, utan väntar på Fladdes film :D

Får inte in den :mad:
Sladden är borta :(
Skyller på min bror :angel:

Men som sakt det jag ser är att i skrittten rör hon sig väldigt stelt och itraven krixar hon med bennet. Sen i vändningarna viker sig bennet löite.

Fladde skrev:
Får inte in den :mad:
Sladden är borta :(
Skyller på min bror :angel:

Men som sakt det jag ser är att i skrittten rör hon sig väldigt stelt och itraven krixar hon med bennet. Sen i vändningarna viker sig bennet löite.
Vad menar du med att det Viker sig?? :confused:

Hum svårt att förklara.

Hon liksom rycker till när hon vänder :crazy:

Humelibumlan skrev:
Jag gillar din nya trevligare stil man kan se i den senare inläggen! :bow:
Har inget mer att tillägga i den frågan, utan väntar på Fladdes film :D

låt oss säga så här att jag lär av mina misstag, jag har ett visstb temperament även när jag skriver och kan lätt brusa upp (något som inte går igen i ridningen som tur är) :angel: försöker nu omstrukturera vad jag ville få fram tidigare fast på ett lite smartare sätt :p

ja, fladde, rappa på. jag vill också se filmen :bump:

Fladde skrev:
Hum svårt att förklara.

Hon liksom rycker till när hon vänder :crazy:

Vilket ben var det?
Min häst ryckte i ena hasen när han gick när han hade hasledsinflammation, man såg det särskilt mkt i vändningar men också på rakt spår. Sedan så har han en lite spec. gång normalt också, rätt ryckig men det är en annan historia. :D

Lord Owen skrev:
låt oss säga så här att jag lär av mina misstag, jag har ett visstb temperament även när jag skriver och kan lätt brusa upp (något som inte går igen i ridningen som tur är) :angel: försöker nu omstrukturera vad jag ville få fram tidigare fast på ett lite smartare sätt :p

ja, fladde, rappa på. jag vill också se filmen :bump:

Ska förska spela över den genom Webcammen imorron men då filmar jag även när jag longerar.

Lord Owen skrev:
Vilket ben var det?
Min häst ryckte i ena hasen när han gick när han hade hasledsinflammation, man såg det särskilt mkt i vändningar men också på rakt spår. Sedan så har han en lite spec. gång normalt också, rätt ryckig men det är en annan historia. :D

Det är hum jo Höger är det

Fladde skrev:
Det är hum jo Höger är det

Fram eller bak? Ehum, ursäkta att jag inte hängt med så bra :angel: I vilken del av benet suns ryckningen?

Bra, då kan du berätta för mig hur man lägger in filmer på buke sen? För jag skulle vilja lägga in en film så att folk kan kommentera hur min häst rör sig men jag har ingen aning om hur man får filmen från datorn till att kunna ses på buke så att säga? :o :crazy:

Humelibumlan skrev:
Varför är det synd om hästen??
/Humlan, som läst hela tråden 2 gånger och tydligen totalt missat det alla andra sett?? :eek:

Ja det har du nog, har följt hennes andra trådar... :(

Fladde! Jag är absolut inte negativ mot dig utan vill försöka hjälpa dig till lösningar med ditt och hästens problem. Jag vet hur mycket du kämpar med henne och beundrar dig som aldrig ger upp även fast det låter som du tappar hoppet ibland! :bow:
Hoppas verkligen att hon blir bra och att ni kan lägga skadetiden bakom er snart! :)

Fladde skrev:
Försten tycker ni jag ska använda min Back on Track padd på henne under tiden?

Absolut! Det gör ju ingen skada utan tvärtom! Min häst har känslig rygg och jag fick mycket beröm av min ET när jag berättade att jag använde den dagligen på honom. (Isydd i ett utetäcke.)

Okej

Ïbland undrar jag vad jag själv håller på med men det känns som denna hästen har det lilla extra för hoppningen och är värd att kämpa för men samtidigt ibland helt menigslöst och undrar varför jag inte bara glömmer och köpper en ny häst.
Men nått säger mig det är värt att kämpa.
Det går inte köpa sig framgång.....

Fladde skrev:
Okej

Ïbland undrar jag vad jag själv håller på med men det känns som denna hästen har det lilla extra för hoppningen och är värd att kämpa för men samtidigt ibland helt menigslöst och undrar varför jag inte bara glömmer och köpper en ny häst.
Men nått säger mig det är värt att kämpa.
Det går inte köpa sig framgång.....

Om du känner så tycker jag att du ska gå på den känslan! Om hon blir helt återställd verkar hon ju vara en mycket kapabel häst!
Håller tummarna inför erat klinikbesök! :)

domino skrev:
Om du känner så tycker jag att du ska gå på den känslan! Om hon blir helt återställd verkar hon ju vara en mycket kapabel häst!
Håller tummarna inför erat klinikbesök! :)

Jag har bestämt med tränaren att om hon blir fult friskförklarad så ska vi ge henne 2år att komma igång oh då märker vi nog om det är en bra häst och framför allt rätt häst för mig.

Besöket har blivit flyttat till den 17 Feb pga Vetrinären ville ha mer tid än bara 2 tim så vi kunde utreda ordentligt

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama