Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning hej i morrn är det dags att åka på atg me min foderhäst, hon tycker verkligen inte om att åka transport... när vi hämtade henne tog det...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Lord Owen
·
Träning Hur byggar man på bästa sätt upp ryggmusklar? Hästen är fin över rumpan, men just på ryggen fattas det endel fortfarande. Han får mkt...
2
Svar
34
· Visningar
2 599
Senast: fiaskurken
·
Träning Har nu haft pållen i cirka två månader. Vi började först med lite lätt markarbete och allt fungerade bra, han lyssnade på mina kommandon...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: fiaskurken
·
L
Träning Hejsan! :) Har för ca 4 månader fått hem en islandshäst på 17 år på foder. Hon är urmysig och snäll, lite bufflig ibland. När jag...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: L_G
·
G
Träning Hejsan har en varmblodsvalack som har blivit jätte jobbig när vi är på volten.När vi rider i skogen är han också väldigt pigg och framåt...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: nicca
·
S
Träning någon som vet ca pris från jämtland till umeå (ca 40 mil)? Tacksam för svar! :bump:
Svar
4
· Visningar
873
Senast: vdb
·
Träning Hur tas en korrekt förhållning?
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: tant agda
·
Träning jag har funderat på en grej.. hästar är ju flockdjur. vildhästar har inget fast hem utan förflyttar sig till olika platser för att...
Svar
12
· Visningar
2 765
Senast: Bodbäckspålle
·
E
Träning Hur vet man hur långt avstånd man ska ha mellan bommar man rider över och hur långt avstånd det ska vara när man hoppar studs. Om hästen...
Svar
9
· Visningar
7 394
Senast: Savannah
·
Träning Är nybörjare, och skulle vilja ha svar på detta som jag undrat över ett tag. Hur använder man sig av vikten och skänklarna när man...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: Mirre
·
D
Träning Vad är bäst för hästen egentligen? Läget är detta: Häst har utebox, o får enligt hagschemat vara ute 4 h/dag :eek: . (Ja, jag vet...
Svar
4
· Visningar
868
Senast: dominic
·
Träning Jag har ett fyraårigt halvblod/fullblod som blivit lite full i fan sen hon bytte stall. Exempel på dumheter andra i stallet berättat om...
Svar
11
· Visningar
1 534
Senast: moiran
·
G
Träning Hej! Jag är ny här. Jag har ridit i 5 år och vill gärna återuppta den efter ett minst lika långt uppehåll. Jag har höjdskräck just...
Svar
8
· Visningar
952
Träning Hur tränar man så man får hästen att gå från skritt till galopp? Jag red ut med min kompis och hennes kompis i förrgår. Vi skulle ha...
Svar
7
· Visningar
1 968
Senast: corzette
·
L
Träning Hur är det med att ha hingstar tillsammans. Det brukar ju vara helt okay när dom är unga, men hur blir det när dom blir äldre?
Svar
6
· Visningar
945
Senast: __Stilett__
·
Träning Ved tycker ni? Att hästen ska tugga på bettet el ha det lungt i sin mun? Jag har pratat och hört många säga att det är possitift att...
Svar
13
· Visningar
1 444
Senast: Ylva
·
Träning Red lektion för en annan ridlärare än jag brukar igår, och han menade att när man använder skänkeln så ska man försöka använda...
Svar
12
· Visningar
3 860
Senast: Rumpnissen
·
L
Träning Jag vill gärna ha tips på roliga horsemanship och/eller klicker övningar. Eller bara några andra roliga övningar som gör att man kommer...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: Yrja
·
L
Träning Jag vill ha tips på olika ridövningar och markövningar man kan göra med hästen för att bygga upp hästens ryggmusklutatur! Hela ryggens...
Svar
4
· Visningar
1 536
Senast: mackan
·
Träning Detta är en ganska lustig fråga, men det finns inga dumma frågor, bara dumma svar ;) Det är såhär att jag rider på ett underbart...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Skreppur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama