Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag har en kompis som alltid smackar på hästarna när dom ska ut i hagen,eller när dom är i hagen.är det bara jag som tycker det är...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: meodeo
·
C
Träning Hej. Jag har ett halvblods valack med bra stam som jag vill göra något bra av. Problemet är bara att han är helt dum i huvudet... Han...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 064
Senast: skogersson
·
R
Träning Grundutbildar min unghäst (halvblod) o har nu kommit till galoppen. När jag gör galoppfattning ökar hon traven tills hon faller i...
2
Svar
26
· Visningar
11 962
Senast: Qodrofenia
·
D
Träning min foderhäst har ont i ryggen har jag & kompisar kommit på,visserligen så har han burit mig men bara i skritt i max 15 min inte mer &...
Svar
9
· Visningar
1 054
Senast: DjChuikita
·
R
Träning TTEAM-metoden vad är det?? Vad går det ut på och vart kan man få mera information? Böcker? Filmer? Kurser? Har det funnits länge eller...
Svar
8
· Visningar
1 365
Senast: malinsky
·
Träning Jag har tänkt lite på hur högt man ska hålla händerna när man rider i skritt, trav, tölt och galopp. Har sett på en del filmer att man...
Svar
7
· Visningar
1 600
Senast: Yrja
·
Träning Ikväll, på kanal 1, kl. 16.05 är det repris på Djurgalen, där det är med 5 svårlastade hästar. Tips till er som har svårlastade hästar...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Catinca
·
Träning Jag är inte så erfaren ryttare, men jag har lärt mig att man alltid ska ge och ta i tyglarna. Men någon sa att om man gör det när man...
Svar
8
· Visningar
3 778
Senast: Emblis
·
P
Träning När jag skall ta på grimman så buffar hon (nu 8 månader) uppåt så fort jag kommer åt mulen. Jag har då fyat och hon blir fundersam och...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: arabia
·
B
Träning Jag vill veta allt. Bilder om ni har välkomnas! Jag har en gjord och tömmar, nu vill jag lära mig hur man gör!
Svar
3
· Visningar
652
Senast: Mirre
·
M
Träning Hallå hallå, finns du här Pepsi..? Kram från syrran..=) :banana:
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Cronis
·
Träning Jag vet inte om det är rätt forum, men vet inte var det passar... Är det någon som har erfarenhet av att skjutsa häst långt (ca 70...
2
Svar
21
· Visningar
1 785
Senast: prince77
·
E
Träning Sådana som kör hästar genom Sverige. Någon som provat det? Min häst ska flytta från Södermanland till Jämtland och kommer då att åka med...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Korven
·
Träning Min häst är jättejobbig, han tar tag i bettet och drar av mig tyglarna, han är modell större så jag orkar inte direkt hålla emot, någon...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Asa_S
·
S
Träning Har en kallblodstravare som nu har börjat med en frustrerande sak,när jag ska longera el trava så kastar han runt runt med huvudet...
Svar
18
· Visningar
1 514
Senast: skjootan
·
E
Träning Hej! Jag har ett 17-årigt varmblodssto, jättemysig häst. Dock är hon en otrolig ivrig dam som inte alls vet vad "stå still" betyder...
2
Svar
22
· Visningar
2 129
Senast: Aranel
·
S
Träning När jag endå är på frågevis stigen så jag kan fråga en sak jag undrat ett tag över. Mitt kallblod rullar sig mer än gärna är det ny...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: skjootan
·
Träning Önskar sådana till mitt Islandssto och mig. Vi har känt varandra i drygt ett halvår, hon känner mig, är lugn, inte nervös, brukar gosa...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Lina_Zacha
·
R
Träning Någon mer än jag som inte kan bestämma sig?? Jag rider just nu lektion på en ridklubb men skulle egentligen hellre vilja rida och...
2
Svar
24
· Visningar
2 504
Senast: R_P
·
S
Träning Min häst gillar inte att gå in i transporten-innan jag köpte honom så har han vinschats in,spöats, skrämts in etc etc. Jag vägrar tvinga...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: staaria_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama