Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Jag har börjat att märka att min unghäst har tittiga egenskaper. Han är två år och hingst. Det är en ganska tuff häst, och han tror att...
Svar
9
· Visningar
1 560
Senast: westernway
·
Träning Jag är "nybörjare" började rida hos min kompis några månader före jul, på Brenna. Men jag har ett problem, hon har varit en...
Svar
10
· Visningar
3 624
Senast: Skreppur
·
J
Träning Hejsan! I skolan tar vi hand om ca. 10 russ och det står tydligt och klart att de ska bära max. 40 kg. Ändå låter läraren de som...
Svar
9
· Visningar
3 416
Senast: Zenith
·
Träning Hur vet man vad hästen har lärt sig? Av min erfarenhet så använder många hästmänniskor också många olika ljudkommandon, som skiljer sig...
Svar
6
· Visningar
4 050
Senast: Mitrolle
·
Träning Är det nån som använder nattlampa åt hästarna? Vi fick en installerad i nya stallet, men än så länge har vi inte använt den.. Har fått...
2
Svar
34
· Visningar
3 365
Senast: mysko
·
J
Träning skulle ni köpa en häst för 2000kr utan besiktning??
2 3
Svar
45
· Visningar
3 152
Senast: Dorinda
·
P
Träning Jag vet inte vad ska göra med min häst.. hon är rädd för traktorer, lastbilar och vanliga bilar som kör fort.. men hon är inte de i...
2
Svar
24
· Visningar
1 650
Senast: bapro
·
H
Träning Ofta får man höra att man ska smacka när man närmar sig en häst eller ponny, men det finns samtidigt en gammal regel just att man aldrig...
2
Svar
28
· Visningar
4 815
Senast: v_NiniZ_v
·
Träning Jag funderar lite på att bygga ett nytt stall, och senare så ska jag flytta och därav bygga ett nytt stall. Är också nyfiken på hur era...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: v_NiniZ_v
·
M
Träning hej... Jag ha skött en häst sedan hon var 1 år och när hon var 4 köpte vi henne. Hon är 5 år nu och varmblod. vi köpte henne för...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Yrja
·
Träning Hej Blev lite bekymrad idag när jag kom ut till stallet för att ta in hästarna (kl 17.00 som alltid) :( Min ena häst galopperar runt &...
Svar
16
· Visningar
1 868
Senast: AlterPride
·
S
Träning Jag bara undrar om nån har några bra tipps vad man kan göra när hästen rymmer ur hagen... Hon rymmde första gången i söndas då...
Svar
19
· Visningar
1 444
Senast: alpha
·
Träning Jag har under årens lopp sålt/förmedlat ett stort antal ponnyer/hästar. Mitt mål har alltid varit att till varje häst finns ett bra...
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: cassina
·
M
Träning Tycker ni att hästar som gått med skor i hela sitt liv ska gå barfota? Vi försökte oss på detta med våra egna hästar, 16 o 17 år gamla...
Svar
5
· Visningar
819
Senast: Mhiloy
·
P
Träning Har då en häst som är 7 men snarare beter sig som en 2-åring. Han är lite fladdrig och har tendens att gå över en om han ser något...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: puckis
·
B
Träning Alla hästar som står på ridskola är inte snälla. Men vem skulle ta hand om dom om inte vi skötare fanns ? Vem skulle borsta alla dom...
2
Svar
33
· Visningar
2 465
Senast: Juzzzen
·
N
Träning Har en snart tvåårig shettishingst som gått i samma hage som en jämnårig shettishingst, vilket fungerade jättebra. Men nu har den...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: Vargsan
·
Träning Ni som täckar era hästar Jag har lite funderingar. pga att jag var i ett stall i veckan där hästen hade på sig tre tjocka täcken och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 250
Senast: Rufsan.
·
Träning Nu ska jag ta grönt kort, men vid första kurstillfället fick vi häftet: "Säkerhetsregler vid hästhantering samt definition av...
2
Svar
33
· Visningar
3 413
Senast: Shaggy
·
E
Träning Hej! Jag har nyss börjat rida och vill läsa lite mer om ridning. Inte om hästen alltså. Någon som har ett bra tips på böcker ni tycker...
Svar
9
· Visningar
1 514
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka