Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej Blev lite bekymrad idag när jag kom ut till stallet för att ta in hästarna (kl 17.00 som alltid) :( Min ena häst galopperar runt &...
Svar
16
· Visningar
1 866
Senast: AlterPride
·
S
Träning Jag bara undrar om nån har några bra tipps vad man kan göra när hästen rymmer ur hagen... Hon rymmde första gången i söndas då...
Svar
19
· Visningar
1 444
Senast: alpha
·
Träning Jag har under årens lopp sålt/förmedlat ett stort antal ponnyer/hästar. Mitt mål har alltid varit att till varje häst finns ett bra...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: cassina
·
M
Träning Tycker ni att hästar som gått med skor i hela sitt liv ska gå barfota? Vi försökte oss på detta med våra egna hästar, 16 o 17 år gamla...
Svar
5
· Visningar
819
Senast: Mhiloy
·
P
Träning Har då en häst som är 7 men snarare beter sig som en 2-åring. Han är lite fladdrig och har tendens att gå över en om han ser något...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: puckis
·
B
Träning Alla hästar som står på ridskola är inte snälla. Men vem skulle ta hand om dom om inte vi skötare fanns ? Vem skulle borsta alla dom...
2
Svar
33
· Visningar
2 465
Senast: Juzzzen
·
N
Träning Har en snart tvåårig shettishingst som gått i samma hage som en jämnårig shettishingst, vilket fungerade jättebra. Men nu har den...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: Vargsan
·
Träning Ni som täckar era hästar Jag har lite funderingar. pga att jag var i ett stall i veckan där hästen hade på sig tre tjocka täcken och...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 250
Senast: Rufsan.
·
Träning Nu ska jag ta grönt kort, men vid första kurstillfället fick vi häftet: "Säkerhetsregler vid hästhantering samt definition av...
2
Svar
33
· Visningar
3 413
Senast: Shaggy
·
E
Träning Hej! Jag har nyss börjat rida och vill läsa lite mer om ridning. Inte om hästen alltså. Någon som har ett bra tips på böcker ni tycker...
Svar
9
· Visningar
1 514
Senast: Stopek
·
A
Träning nu på senare tid har jag upptäckt att min pålle börjat gnaga på boxväggarna och förstår inte varför.. Han är ute hela dagen 8.30-16.30...
Svar
11
· Visningar
1 278
Senast: Vargsan
·
H
Träning Har en unghäst född 01 som oftast är lugn och snäll, tills det är snö ute. Från och till hagen hoppar hon och studsar som en gummiboll...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: HubbaBubba
·
M
Träning En knäpp fråga kanske... men... När man tränar häst i rundkorall och vill driva den framåt respektive stanna var ska man ha blicken? Har...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Lina_Zacha
·
Z
Träning Min häst är så seg att fatta galopp på. Har ni ngr tips på hur det lättare ska kunna fattas galopp!? Kram
Svar
10
· Visningar
1 097
Senast: Happy
·
L
Träning Är det någon fler än jag här som har läst Klaus Ferdinand Hempflings bok Hästarnas Budskap? Då menar jag förstås de som verkligen läst...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: boella
·
S
Träning behöver lite råd om hur jag ska hantera min häst som har fått griller i huvudet.hon har börjat att stegra sig när jag ska ta in henne...
2
Svar
31
· Visningar
1 854
Senast: Trilla
·
C
Träning är lite ny på det här med NH,har använt mkt logik i mitt hanterande med vill nu ta steget längre.Seven Games,var kan man läsa om dessa...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: cia96
·
D
Träning Har ngn ngt bra tips på hur jag kan göra. Min häst är för tillfället väääldigt pigg. Ofta när jag rider honom bara rusar han iväg. Han...
Svar
9
· Visningar
1 136
Senast: Åska
·
Z
Träning Jag fortsätter med mina vg-uppgifter... =) Vad är egentligen bäst? att börja träna unghästen direkt som föl, med att leda, borsta...
Svar
8
· Visningar
1 813
Senast: zana
·
C
Träning Skulle ni köpa en häst med befintlig vetrinärbesiktning? Säg att besiktningen är gjord 1 månad tidigare eller 1 vecka tidigare, skulle...
2
Svar
27
· Visningar
1 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka