Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vet inte om denna tråd hamnar rätt. Är det någon som kan svara på om man får rida på cykelvägar inom tex ett villaområde.
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: pinky
·
L
Träning Jag har ett sto som är väldigt svårlastat. Vi har ett vanligt släp med ramp och har satt in nya bommar baktill så att mellanväggen inte...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Molekyl
·
Träning En av mina pållar gör ofta så att ca 200 m från det att vi är framme så blir han exalterad och börjar veva med frambenen och i värsta...
Svar
3
· Visningar
802
C
Träning Jag vet inte om denna fråga kommer rätt men försöker i alla fall. Jag fick nyss hem mina hästar och funderar lite kring rutiner för...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: nexxa
·
F
Träning Läste för ett tag sedan att somliga ger överpigga hästar en liten dos plegasil för att dämpa dem ( t ex när man ska sätta igång...
2
Svar
25
· Visningar
5 998
Senast: Fladde
·
Träning Min häst är nu fyllda 20 och jag har börjat fundera på att köra in honom till våren. Han är tömkörd väldigt mycket. Låter detta...
Svar
15
· Visningar
1 052
Senast: _ox_
·
O
Träning Min kompis sköthäst är en welsh/shettis 14-15 år oh fattar inte galoppfattningar! HJÄLP! Hon är superseg på banan, men rider ut...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Pansi
·
Träning om en häst bockar när den är pigg o vill springa men inte får det. vad gör man då? det handlar inte om några stora bockar än så...
2
Svar
31
· Visningar
5 426
Senast: skojskrot
·
Träning Har i går och i dag börjat skritta min lille kille lite. Vilket går väldigt bra. Bara två problem. 1. Han söker sig gärna framåt...
Svar
10
· Visningar
1 062
Senast: tuaphua
·
H
Träning Hur får jag hästen att lita på mig? Jag rider två arabtjejer som båda är väldigt intresserade av allt annat som sker runtomkring både...
Svar
10
· Visningar
1 472
Senast: danilo
·
O
Träning Har en liten bråkig ponny. Sköter sig utmärkt vissa dagar och vissa dagar bara bockar hon och beter sig illa. När hon är på ett bra...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Mirre
·
Träning Ni som har eller har haft hingstföl, hur har ni löst det med dom efter avvänjningen? Har ni haft dom hemma, med vilka hästar isf eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 329
Senast: CosmicQueen
·
G
Träning Har köpt en näst intill ohanterad fjording på 4 år som tror att hon bestämer.. :crazy: insåg inte att hon behövde börjas om med som hon...
Svar
12
· Visningar
972
Senast: myfairlady
·
F
Träning Kan man "öva upp" känsligheten i munnen på en häst? "Min" häst är f.d turridningshäst från Island och är väldigt hård i munnen. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
2 622
Senast: desiree
·
L
  • Låst
Träning Idag var jag i ett stall i upplands väsby Gick och tittade på hästarna lite *jättefina hästar* Men så läste jag på lapparna som satt på...
18 19 20
Svar
396
· Visningar
26 070
Senast: Lobelia
·
Träning Har en unghäst som jag börjat rida lite på. Men just nu har jag tyvär bara tillgång till att rida på vägen.... Tänkte försöka skotta...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: grimman
·
K
Träning hej på er.jag har en häst som vrider huvet åt vänster när jag rider på henne.kollade bogen på henne o på höger är den mjuk men på...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Pansi
·
L
Träning Hej.. Har verkligen ett jätteproblem med hästen just nu,som många andra handlar det om transporten. Ponnyn är 6 år och har åkt...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: lovisa_z
·
Träning Vet inte om detta kommer rätt men någon kanske vet. Om det i avtalet för stallplatsen jag har skrivit står så här: Detta avtal löper...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Mysaan
·
M
Träning Tycker att detta ger upphov till ständiga disskutioner hästägare emmelan.Dom som HAR riktig stallplats talar sig varma för lösdrift och...
Svar
15
· Visningar
1 740
Senast: Snagget
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama