Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Vi har två hästar som går på lösdrift i en stor hage. När den "gamla" hästen tas ut så blir den "nya" hästen väldigt orolig. Vi har bara...
Svar
6
· Visningar
995
Senast: Kurant
·
N
Träning Hej ! Fick hem nya pållen för tre dagar sen . han har väldigt dåligt med ryggmuskler samt bakmuskler. Vill ha tips på övningar...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: skrållan
·
E
Träning Jag är medryttare på ett halvblod som jag blivit osäker för. Hästens matte är en helt fantastisk tjej och hon vill så gärna att hästen...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: Gnapp
·
B
Träning Har ett litet problem........som tycks växa med tiden. Mitt varmblod har alltid varit den mest pålitliga hästen i stallet. Jag kan låta...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: Totola
·
Träning Idag upptäckte vi att hästen är olika musklad på olika sidor om manken. Han har mer muskler på höger sida och mindre på vänster. I...
Svar
6
· Visningar
1 214
P
Träning Hej! Har ett 15-årigt islandssto som vanligtvis är lugnet själv, inte det minsta rädd för varken tåg eller stora skördetröskor. Nu i...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Lazza
·
C
Träning Hej! Hur gör ni med strö till era hästar? Efter många år utan häst fick jag nyligen hem mitt nordsvenska stoföl. Sedan den dagen...
Svar
10
· Visningar
4 028
Senast: Ragatan
·
F
Träning Ska åka och hälsa på en häst imorgon som är väldigt svårfångad i hagen. Jag undrar hur jag bäst signalerar att jag är ofarlig och inte...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: Fjunet
·
E
Träning Skickade iväg mitt 11 åriga sto på foder för 3 veckor sedan...Nästa vecka kommer hon tillbaka pga att hon under denna tid hon vart på...
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: __Stilett__
·
Z
Träning har en väldigt "ponnytempramentad" ponny som vanligtvis vet vem som bestämmer (alltså jag) men iblan får han för sig att testa lite...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: sissu
·
M
Träning Kan någon förklara för en oinvigd vad det är för skillnad? :confused: Har inte kommit i kontakt med PNH, och står helt frågande vad...
Svar
10
· Visningar
1 113
Senast: Dreamer
·
W
Träning Måste man som ryttare bli svettig om man gjort ett bra ridpass? :confused: Jag hamnade i diskussion om huruvida man hade ridit...
2
Svar
39
· Visningar
2 923
Senast: _Liljan
·
T
Träning Jag har blivit ridlärare! :crazy: Har 3 lektioner/vecka med ungar som är ganska färska och precis lärt sig rida lätt. Skulle bli...
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: Molle__
·
T
Träning Är på väg att köpa en unghäst och skulle vilja ha denne som handhäst.....?? Hur går man tillväga...finns det någon bok som beskriver...
Svar
7
· Visningar
1 496
Senast: mackan
·
S
Träning Hej!!!! Jag vill ha mycket tips och ideer vad ni tycker om att ha oskodda hästar!!?? Har en islandsvallack som jag har plockat av...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: hanoirocks
·
Träning Min medryttarhäst är av rubriken att döma en stark tjej. Men endast från marken! :smirk: Hon är praktiskt taget helt omöjlig att...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: shallowxx
·
R
Träning Ligger det nån logik i det? Jag har iallafall nästan aldrig mött nån lat häst med hemskt skumpiga gångarter, eller nån väldigt pigg häst...
2
Svar
20
· Visningar
1 978
Senast: Totola
·
F
Träning Ville bara se om det finns intresse från personer här inne, att man (jag) startar en tips/trixtråd för svårlastade hästar? Kommer ha...
Svar
16
· Visningar
1 165
Senast: jessie
·
V
Träning Hej :banana: Jag har inte haft min isis så länge och allt går bra men :cool: hon / Vitleros har fått för sig att krångla när vi skall...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Vitle
·
Träning Härom kvällen var vi ute och skulle natta hästarna sambon och jag. Har släppt ihop allihop till en enda flock, dvs tre shettisar, två...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama