Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning hejhej...vet inte om denna hamnar rätt men jag chansar. jag har problem med att min häst lägger sig ner när man spänner sadelgjorden...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Splittan
·
V
Träning Jag började förstå vad NH var/gick ut på för ca 6 år sedan. Helsåld efter en hemmakurs privat med hästen jag hade då. Åren gick... Har...
2
Svar
27
· Visningar
2 138
Senast: joneya
·
N
Träning Min kompis har en häst som har blivit dum att ta in och så, han springer runt och fjantar sej och sparkar å stegrar. Och ibland kan han...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Moncan
·
P
Träning Har varit och tittat på en häst häromdagen som jag eventuellt skulle bli medryttare till. En sak som slog mig när jag skulle ta in honom...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: CallMeAce
·
N
Träning Hej alla glada Jag har i helgen bytt från halm till spån på mina sötnosar, för jag tyckte att det åts för mycket av det. Men jag...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: CallMeAce
·
D
Träning Min & syrrans 20 åriga halvblodvallack har sen ett ganska bra tag nu varit väldigt rörig i boxen. Sparkar i väggarna och har ibland...
Svar
12
· Visningar
1 201
Senast: Dragonfruit_
·
Träning Hej! Jag har en mycket trevlig ponny som jag haft i ett halvår, inga problem med honom alls förutom att mamma skämmer bort han med...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: plexis
·
C
Träning Har en varmblodsvallack som är 6 år.. 7 i maj ;) Han är den mest förvirrade varelse jag nånsin försökt prata med... Har ägt honom...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: crux_ansata
·
B
Träning Hej allihopa!! Nu vill jag att ni vässar pennorna ordentligt.. Jag ska frakta pållan första gången själv nu i veckan, har faktiskt...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: 95johsv
·
Träning Eddie kom hem i fredags, och har sträng boxvila i fyra veckor till för då ska vi på återbesök.. Han accepterar boxvilanhelt okej men vad...
Svar
10
· Visningar
2 617
Senast: patty
·
L
Träning Jag köpte förra vintern en vildhäst från island. Jag visste naturligtvis inte att det var en vildhäst, utan en vanlig ohanterad unghäst...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 223
Senast: lawema
·
Träning Rider ett hbl på ridskolan som e jättehärlig på all vis men väldigt pigg och framåt (iof det som är härligt men ändå) men han kan bli...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: mmiaa
·
L
Träning Ska man ha inspänningar när man tömkör hästen? :confused:
Svar
16
· Visningar
1 419
Senast: Nora
·
S
Träning hej! vet inte riktigt var jag ska skriva det här, så det blir som det blir.. :) jag hade planerat att köpa häst nu till sommaren...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: Lady_A
·
V
Träning Vad anser ni är en rätt belöning att ge hästen om man tex markarbetar, jobbar med kontaktövningar osv. Tycker ni att uppmuntrande ord...
2
Svar
27
· Visningar
1 756
Senast: kryptisk
·
Träning Jag har sett alltför många exemplar där ryttaren lutar sig otroligt mycket tillbaka med överlivet när de rider, antagligen för att driva...
Svar
17
· Visningar
1 501
Senast: Smulu
·
Träning Har en 3 åring som är inriden och riden nu i lite drygt 3 månader. Från att ha varit ordinarie unghäst tramsig i munnen, har hon blivit...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 536
Träning Hej.. Nu är det så här att min kallblodstravare har blivigt skitskraj för att åka två hästar i en transport... Det var en gång då...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Tiller
·
Träning Vilken ålder börjar ni rida in? Lämnar ni bort eller rider ni in själva? Bra ställen som rider in hästar? Ge gärna råd och tipps...
Svar
16
· Visningar
1 133
Senast: Yrja
·
S
Träning Nu vet jag inte om det är jag som hetsar upp mig över "ingenting", men fick igår veta att min 3-åring blivit riden med halsförlängare...
Svar
15
· Visningar
2 581
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama