Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej, jag har ridit på ridskola ett antal år nu.. (dressyr) de senaste ggrna har jag ridit en ponny (welsh) som är lite het och springig...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Lina_Zacha
·
D
Träning Hellu! Min häst är lite udda. =) varje gång han får en morot eller godis så måste han slicka på antingen mina händer, min jacka eller...
Svar
9
· Visningar
1 544
Senast: Domigo
·
C
Träning http://pub42.bravenet.com/photocenter/album.php?img=66981&usernum=3570143982 är det inte lite tidigt att börja träna sitt föl???
Svar
3
· Visningar
1 693
Träning Har nu studerat markus Holst ridhandböcker, och jag måste säga att dem är fantastiska :). Jag anser att han har bra värderingar och...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: Rosenblad
·
L
Träning (Ja, nu vet jag inte om detta är rätt forum men jag testar i alla fall. :D) Har blivit lite sugen på att börja tömköra pållen då...
Svar
7
· Visningar
2 043
Senast: knickedick
·
Träning Har köpt tillbaka en häst efter ca tre år, problemet är att han inte litar på mig längre. Hur vinner jag hans förtroende igen? Innan...
2
Svar
23
· Visningar
2 820
Senast: xbella
·
R
Träning Tror ni att hästen far illa av att flytta mycket, alltså byta stall ofta, fast fortfarande ha kvar samma ägare? Jag har fått flytta tre...
2
Svar
24
· Visningar
3 061
Senast: nexxa
·
M
  • Låst
Träning Är det någon som vet någon bra NH-kurs? Väldigt tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
724
Senast: LIA
·
M
Träning Snälla. Nu behöver jag lite goda råd... Min lilla gubbe ute i hagen går fram och tillbaka mest hela dagen. Han har alltid gjort...
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: Mia78
·
L
Träning hur mycket rider ni ut i skogen med era hästar? . jag rider ut minst 3 dagari veckan de andra dagarna tränar jag med in häst. Jag tycker...
2
Svar
39
· Visningar
2 277
Senast: Magnum
·
B
Träning Hej Varför bråkar hon med mig? Jag har en stor häst som jag har kollat upp i både ben och rygg utan att hon har något problem. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 114
C
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem ett nordsvenskt stoföl som jag så småningom vill kunna använda till enklare ridning som lättare skogs-...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: CallMeAce
·
S
Träning Vet inte vad jag ska göra,min häst är en kung på att på nått sätt få av sig skon.(Det är på frambenen).Hade satt på honom en storlek...
Svar
17
· Visningar
1 043
Senast: Trollis
·
Träning Något stör våran pålle under natten , hans bajs är söndersmulat och utspritt i hela boxen .Och då menar jag överallt.Han har alltid...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Stopek
·
S
Träning ägarna till min medryttarhäst tror det. Han är en gammal skrutt på 20 år som jag har ridit och tränat i dressyr och markarbete i ett år...
Svar
13
· Visningar
1 511
Senast: sabbet
·
Träning det skulle vara jättekul om min häst kunde. :idea: Finns det någon som har något tips på hur man tränar det? Han är en nyinriden...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: Cilla
·
D
Träning Hur gör ni, bokstavligen, när ni säger till hästen? Tex när den står uppbunden, i boxen, vid uppsittning, ridning etc etc? Oc en...
2
Svar
26
· Visningar
2 272
L
Träning Hejsan! Har en jätte snäll och söt islänning. Men jag förstår mig inte riktigt på henne när vi e ute och rider ensamma. Hon vill vända...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: Vargsan
·
A
Träning är en häst i stallet som jag haft bra kontakt med innan men har inte tid för henne nu mer. Kom väldigt bra överens vilket är ovanligt...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: AtletShipping
·
Träning Ja...jag blir alldeles förvirrad. Har ridit i 6 år nu och vet fortfarande inte hur jag ska rida en korrekt lättridning :confused...
Svar
14
· Visningar
1 817
Senast: Tinna888
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama