Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej ! Har hämtat en ny häst för ca tre veckor sedan. Hon kommer från England och var ganska stressad i början. Har nu lugnat sig vid...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: bsmx
·
B
Träning hästen har sedan vi bytte stall börjat skrapa med framhovarna så fort hon står inne. hon bryr sej inte om mat eller annan...
Svar
7
· Visningar
860
Senast: Bison
·
N
Träning Om ni ska köra en häst i transport, vilken sida lastar ni på då? Jag har alltid haft hästen på vänster sida men vet inte riktigt varför...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 182
Senast: Bison
·
Träning I vilket syfte använder ni kedjegrimskaft och hur använder ni den? Jag läste någonstans att den används på hingstar för att de gärna tar...
Svar
15
· Visningar
6 290
Senast: SessCa
·
Träning Hoppas jag valt rätt forum nu. Jo, det är så att vi äntligen fått tid på klinik för min häst, och inom en snar framtid dessutom. :bow...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Yrja
·
P
Träning Skulle som vanligt, i morse, släppa ut hästarna. Mina egna hälsar och är ivriga att få komma ut. Men russet ställer sig med huvudet i...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: majola
·
S
Träning Hej och Gott Nytt År på er alla NH:are ! Min kuse är jättesur när han äter sitt kraftfoder :devil: . Min gubbe gick in till honom härom...
Svar
15
· Visningar
1 887
Senast: seejii
·
S
Träning har så stora problem med vänstergaloppen på min kallblodstravare. Vid longering, tömkörning och löslongering är det inga problem alls i...
2
Svar
38
· Visningar
2 290
Senast: schackrutig
·
Träning När tycker ni att man kan testa med kandar första gången? .................. Jag köpte min häst sommaren samma år som han fyllt...
Svar
17
· Visningar
1 662
Senast: Iglatjarn
·
S
Träning Har någon tips på hur man kan få shettisen att vara kvar i hagen även när den blir ensam. Han får panik och vill ju självklart följa med...
Svar
19
· Visningar
1 534
Senast: Mia78
·
Träning Jag har för ett halvår sedan köpt ett sto som jag visste var mycket dominant. Det största problemet är att hon drar iväg med en när man...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Mli
·
M
Träning Jag har nu haft min kära underbara häst i över ett år allt har fungerat bra, träning skötsel mmmm allt!! nu för 2mån sen ca så har jag...
Svar
11
· Visningar
1 121
Senast: MissSpider
·
S
Träning Tänk er att jag gör såhär när jag rider. Driver med innerskänkeln, håller emot på yttertygeln och bromsar även med yttertygeln, ställer...
Svar
15
· Visningar
1 165
Senast: Lindaslycka
·
S
Träning Jag har alltid kört med tänt i släpet om jag kör i mörker, plötsligt fick jag för mig att det inte alls är vettigt, att det är jobbigt...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: Minelli
·
D
Träning Hej! Jag skulle vara tacksam för lite tips när det gäller hanteringen av en istadig unghäst. Min syster köpte i våras en...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: bsmx
·
Träning Min 2-åring (eg 1 ½)har börjat bete sig som en riktig 1:a-klass kärring! :crazy: Om man ska schasa bort henne (går på lösdrift)måttar...
Svar
10
· Visningar
1 693
Senast: Lina_Zacha
·
Träning Nu igen... SUCK. Hon har stått ett par månader pga hälta och när hon sattes igång nu igen så är hon återigen "hysterisk" vid...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: milly
·
B
Träning Hej! :) Hörde en gång att det var en som hade lärt sin häst att bara skita på ETT ställe. Kan detta stämma? Är det någon som kanske...
2
Svar
30
· Visningar
2 242
Senast: Kurant
·
M
Träning Har börjat fundera på att kanske göra en långritt till sommaren, det hade varit så himla skoj!! :) Någon som har gjort en långritt...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: mathil
·
Träning Blev helt stum idag... Min syrra red pållen i paddoken och vi hade bestämt att vi skulle ha banhoppning idag. För det första kunde han...
Svar
16
· Visningar
1 321
Senast: Grace*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama