Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag har läst flera annonser där man säljer ston som är dräktiga och jag kan inte låta bli att tycka synd om dem :cry: Varför betäcker...
Svar
6
· Visningar
1 287
Träning Min arabpojke har på senaste tiden börjat uppföra sig lite märkligt. När jag på kvällarna går och hämtar honom i hagen står han ofta...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: joneya
·
Träning Skulle vilja höra vad ni har för åsikter och erfarenheter av några av de "aktuella" "NH"-filosoferna. Syftar då främst på Leslie...
2
Svar
27
· Visningar
2 263
Senast: Nilaya
·
Träning Jag var och vetbes. min nya häst för 1 vecka sedan.. Pratade om lite allt möjligt med veterinären.. Kom sedan fram till ämnet...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 411
Senast: ika77
·
S
Träning Tänkte bara kolla om ni har boots på hästen när ni åker transport?
Svar
16
· Visningar
967
Senast: domino
·
L
Träning Har bara en liten undran ( Bara lite nyfiken ). Vad gör ni om ni ska hämta in eran häst i från hagen och den bara tvärvägrar att bli in...
2
Svar
24
· Visningar
1 548
Senast: Lazio
·
G
Träning Min "foder"-ponny (D-ponny) är ganska ofta lös i magen och jag vet inte vad det beror på. Han står på och ägs av en ridskola och går...
Svar
4
· Visningar
919
Träning Min foderhäst är livrädd för kameror, och har varit det sen jag hämtade henne. Hon är verkligen livrädd, så fort man tar fram något som...
Svar
9
· Visningar
836
Senast: knoppan
·
Träning Behöver "snälla" svar och inte sågningar, för det här är en jobbig fråga för mig! Nu i december var det 5 år sedan jag köpte Eloise...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 297
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning Jag har ju sedan jag var liten i stallet fått lära mig att inte vara högljudd, för att "hästarna hör ju så mkt bättre än vi". Så det...
2
Svar
29
· Visningar
2 770
Senast: Juvelflickan
·
D
Träning Hur vet jag att hästen litar på mig? Vari ligger skillnaden mellan att hästen litar på mig och att den är väl uppfostrad?
Svar
11
· Visningar
1 581
Senast: Bison
·
I
Träning Jag har försökt leta efter andra trådar som tar upp detta problem men inte hittat några. Jag har köpt ett 4-årigt sto för ca en månad...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: idak
·
C
Träning Hejsan! Jag är lite nyfiken på hur det brukar fungera att anlita "proffessionell transportör" när man ska köpa häst?! Har ni några...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: Boy of Joy
·
Träning Behöver hjälp med min häst som jag har köpt tillbaka efter tre år. Han är har nästan alltid öronen bakåt och ibland när jag kommer med...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: avslutat medlemskap
·
F
Träning Hur hade du satt igång din häst om den varit avställd 2 månader pga kraftig kotledsinflammation? Han har gått i liten sjukhage ca 2...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: Fladde
·
Träning Har upptäckt ett problem med hästen. När jag försöker flytta honom för skänkeln går han framåt och inte åt sidan. Han tar altså alla...
Svar
14
· Visningar
2 652
Senast: grazzie
·
A
Träning Nu vill jag få stopp på detta beteende min häst har. Han är en häst som kräver mkt uppmärksamhet, men när han väl får det så passar det...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: AtletShipping
·
X
Träning Är det bara jag som struntar att det är kolsvart ute när jag ska rida? Min mamma fattar inte att jag kan sitta inne när det är ljust...
2
Svar
31
· Visningar
2 653
Senast: __Stilett__
·
M
Träning Efterssom jag har haft den stora turen att aldrig på 15 år haft med en vävande häst att göra så kan jag ingenting om det förutom att det...
Svar
14
· Visningar
1 198
Senast: Bison
·
Träning Räcker det med en ridbana på 20x20 för ett halvblod. Jag är ensam om att rida där. Privat Räcker det för att tömmköra i .?? Håller...
2
Svar
22
· Visningar
2 088
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar