Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej! Detär så att min sköthäst är VÄLDIGT huvid skygg. :( Men det hjälper inte att jag tränar och tränar. Min bästis hyrde henne...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Oxxx
·
S
Träning hej! måste bara få skriva av mig lite. det är så att jag letat medryttarhäst i nästan ett år nu men inte hittat någon som riktigt...
Svar
2
· Visningar
753
C
Träning Vet inte alls om denna ligger på rätt plats.. Vet inte vart ja skulle lägga den.. För att bli ännu bättre i sin ridning krävs mera...
Svar
17
· Visningar
1 929
Senast: grazzie
·
Z
Träning ...hur har ni burit er åt för att lära dom/er det?? Det är mitt mål att hästarna jag har mer eller mindre självmant ska vilja gå på...
Svar
19
· Visningar
1 296
Senast: *pilturs matte*
·
Träning Jag vet inte om jag la tråden rätt men det är så att jag har en liten hingst som är nio månader gammal nu. I maj ska han iväg på...
Svar
17
· Visningar
1 296
Senast: linafina
·
T
Träning Hej! Dags för frysmärkning av unghingsten. Till saken hör att han är ganska vild, ej särskilt mkt hanterad och aldrig lastad förut. Hur...
2
Svar
39
· Visningar
2 108
I
Träning Ni som har broddat era hästar i hagen, hur gör ni när ni ska lasta och tex åka och träna? Tar ni av alla brodd eller bara bak?
2
Svar
22
· Visningar
2 628
Senast: Spirelli
·
Träning jag vill börja med att säga att jag dessvärre inte kan använda sökfunktionen på buke, det blir felsvar varje gång. (Denna fråga är nog...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Tassetass
·
Träning Hej.. Nu är det så här att min kallblodstravare har blivigt skitskraj för att åka två hästar i en transport... :cry: Det var en...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Bodbäckspålle
·
T
Träning snälla någon hjälp mig. pga andra saker så började jag ge henne korn och betfor men så i samband med det så har hon flippat ut helt. hon...
Svar
15
· Visningar
1 200
·
V
Träning Idag kom en tjej som bor några kilometer bort för att kolla in Vitleros :p Hon är ju vida berömd för sin fina man :love: Iallafall så...
Svar
3
· Visningar
866
·
Träning Har ett tre årigt sto hemma som jag hoch sambon har börjat jobba lite Parelliaktigt med. Idag så använde jag sticken på henne för första...
Svar
17
· Visningar
1 286
Senast: Lina_Zacha
·
G
Träning Den sista tiden känner jag mej osäker och lite rädd för min häst. Jag tycker hon är så stor. Har även en shettis men den är jag inte...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: Arwyn
·
D
Träning Tänkte fråga folket här på NH: Hur vet jag (bokstavligt) att hästen litar på mig? Tex: Att den (när jag har den lös i ridhuset)...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: Djurjouren
·
Í
Träning tjenare allihopa :) Jag köpte min häst för ca ett halvår sen och hon ahr varit bakskygg sedan dess. Några tips på hur man tränar...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Balderum
·
B
Träning Vad har ni för transportrutiner?
Svar
18
· Visningar
1 245
Senast: Lela
·
B
Träning Har hamnar i dispyt med granntjejen om vilken gångart som är mest efftektiv vad gäller uppbyggnad och konditionshöjande för häst. Jag...
2
Svar
36
· Visningar
3 706
Senast: skrållan
·
Träning Hej vore tacksam för era funderingar... När jag rider ut på pållen så går det lugnt och sansat till på bortvägen... men på hemvägen...
2
Svar
24
· Visningar
3 408
Senast: Pansi
·
M
Träning Vet inte om den här tråden ska vara här eller på gnägg.. Har köpt trick-training videon, och har lyckas lära min häst "yoga". Nu har...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: mallan
·
Träning Tips sökes! Har en nu 8-årig travarvalack som jag håller på att utbilda (började på allvar i höstas). Det största problemet är att han...
Svar
12
· Visningar
1 503
Senast: PiperGarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama