Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Kan någon förklara för en oinvigd vad det är för skillnad? :confused: Har inte kommit i kontakt med PNH, och står helt frågande vad...
Svar
10
· Visningar
1 113
Senast: Dreamer
·
W
Träning Måste man som ryttare bli svettig om man gjort ett bra ridpass? :confused: Jag hamnade i diskussion om huruvida man hade ridit...
2
Svar
39
· Visningar
2 923
Senast: _Liljan
·
T
Träning Jag har blivit ridlärare! :crazy: Har 3 lektioner/vecka med ungar som är ganska färska och precis lärt sig rida lätt. Skulle bli...
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: Molle__
·
T
Träning Är på väg att köpa en unghäst och skulle vilja ha denne som handhäst.....?? Hur går man tillväga...finns det någon bok som beskriver...
Svar
7
· Visningar
1 501
Senast: mackan
·
S
Träning Hej!!!! Jag vill ha mycket tips och ideer vad ni tycker om att ha oskodda hästar!!?? Har en islandsvallack som jag har plockat av...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: hanoirocks
·
Träning Min medryttarhäst är av rubriken att döma en stark tjej. Men endast från marken! :smirk: Hon är praktiskt taget helt omöjlig att...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: shallowxx
·
R
Träning Ligger det nån logik i det? Jag har iallafall nästan aldrig mött nån lat häst med hemskt skumpiga gångarter, eller nån väldigt pigg häst...
2
Svar
20
· Visningar
1 978
Senast: Totola
·
F
Träning Ville bara se om det finns intresse från personer här inne, att man (jag) startar en tips/trixtråd för svårlastade hästar? Kommer ha...
Svar
16
· Visningar
1 165
Senast: jessie
·
V
Träning Hej :banana: Jag har inte haft min isis så länge och allt går bra men :cool: hon / Vitleros har fått för sig att krångla när vi skall...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Vitle
·
Träning Härom kvällen var vi ute och skulle natta hästarna sambon och jag. Har släppt ihop allihop till en enda flock, dvs tre shettisar, två...
Svar
7
· Visningar
929
Senast: Jamtland
·
T
Träning Hej! Detär så att min sköthäst är VÄLDIGT huvid skygg. :( Men det hjälper inte att jag tränar och tränar. Min bästis hyrde henne...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Oxxx
·
S
Träning hej! måste bara få skriva av mig lite. det är så att jag letat medryttarhäst i nästan ett år nu men inte hittat någon som riktigt...
Svar
2
· Visningar
755
C
Träning Vet inte alls om denna ligger på rätt plats.. Vet inte vart ja skulle lägga den.. För att bli ännu bättre i sin ridning krävs mera...
Svar
17
· Visningar
1 929
Senast: grazzie
·
Z
Träning ...hur har ni burit er åt för att lära dom/er det?? Det är mitt mål att hästarna jag har mer eller mindre självmant ska vilja gå på...
Svar
19
· Visningar
1 296
Senast: *pilturs matte*
·
Träning Jag vet inte om jag la tråden rätt men det är så att jag har en liten hingst som är nio månader gammal nu. I maj ska han iväg på...
Svar
17
· Visningar
1 298
Senast: linafina
·
T
Träning Hej! Dags för frysmärkning av unghingsten. Till saken hör att han är ganska vild, ej särskilt mkt hanterad och aldrig lastad förut. Hur...
2
Svar
39
· Visningar
2 108
I
Träning Ni som har broddat era hästar i hagen, hur gör ni när ni ska lasta och tex åka och träna? Tar ni av alla brodd eller bara bak?
2
Svar
22
· Visningar
2 646
Senast: Spirelli
·
Träning jag vill börja med att säga att jag dessvärre inte kan använda sökfunktionen på buke, det blir felsvar varje gång. (Denna fråga är nog...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Tassetass
·
Träning Hej.. Nu är det så här att min kallblodstravare har blivigt skitskraj för att åka två hästar i en transport... :cry: Det var en...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Bodbäckspålle
·
T
Träning snälla någon hjälp mig. pga andra saker så började jag ge henne korn och betfor men så i samband med det så har hon flippat ut helt. hon...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bodbäckspålle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix