Brodd i transport??

Sv: Brodd i transport??

När jag pratade med min veterinär om broddarnas vara eller inte vara i transporten, sa han så här: ett broddtramp kan nästan alltid läkas, men ett brott på bäckenet tex för att hästen fläker sig vid halka, läker nästan aldrig...

Sv: Brodd i transport??

Apropå nya blindbrodden som sätts i med nyckel! När jag köpte mina var det med ett litet verktyg som en syl i ena änden och en liten spetsig stålborste i andra. Suveränt både till blindbrodd och i fall en brodd åkt ur. Hatar renstappen. Så otäckt i fall man tappar taget om hoven med den i. Nu kan jag göra rent det mesta med stålborsten först.
Åker förresten med broddar i. Annars hade jag haft en fläkt häöst innan vi kom av gårdsplan och i transporten. Är en lugn grabb så jag har nöjt mig med transportskydd. Boots har jag faktiskt aldrig funderat på!?

Liknande trådar

Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 856
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama