Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Heej! Behöver hjälp med ett problem. Jag är 16år och har haft min fullblodskorsning i ca 3½år nu. I början vågade jag inte rida henne...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Cayenne
·
S
Träning vad är engentligen bäst för hästen?? barbacka eller sadel??
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Zmulan
·
Träning Har en före detta travare som har börjat med det här att vägra sig låtas fångas i hagen. Kan väl ärligt säga att det här med respekt och...
2
Svar
24
· Visningar
2 093
Senast: Tokunge_
·
Träning Några idéer om vad man kan hitta på med hästen när det är -100 grader ute och man inte vill rida till ridhuset. Vad gör ni med era...
Svar
10
· Visningar
1 043
Träning Är det sant att hästar med vita ben/hovar är "sämre"? Det finns ju någon engelsk vers som går ut på att ju fler vita ben hästen har...
2
Svar
23
· Visningar
2 277
Senast: Fladde
·
Träning hej jag har ett littet problem min häst spårar inte riktigt. det högra bakbenet flyter gärna ut på sidan, och hon skjuter ut den högra...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Lejonelle
·
S
Träning vad tycker ni man gör dagen/dagarna efter en "hårdare ansträgning" med risk att hästen drabbas av träningsvärk,,, vila och bara gå i...
Svar
15
· Visningar
1 127
Senast: __Stilett__
·
V
Träning En av mina islandshästar som jag har haft sedan han var föl han är 3 år nu, är så fruktansväert rädd för katter och det har han varit...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Hending_power
·
L
Träning Nu har jag börjat sätta igång min pålle och har tänbkt mig att han ska bli ett litet muskleknippe. Eller ja, så mkt muskler man kan få...
2
Svar
23
· Visningar
2 929
Senast: Lord Owen
·
N
Träning Hur börjar man lära in en häst att bli longerad?? Vi har i stallet en ponny som står nu( lilla Flickan)som har honom klarar inte sjäv...
Svar
4
· Visningar
1 000
E
Träning Vår ponny blev inriden nu under nov-dec och tjejen som red in henne tyckte att hon skulle få vila mycket och endast ridas ut i skogen...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: concierge
·
J
Träning vilken hemsida kan man hitta olika hästtransportörer från skåne??
Svar
1
· Visningar
638
Senast: Poison_ivy127
·
B
Träning Har tagit emot en 2 åring. Hon sparkar bakut väldigt lätt. I boxen så backar hon först sedan kickar hon med båda benen bakut. Vi förra...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Lazio
·
Träning Skrev ju för att tag sedan om åringen som vid fodring uppvisade ett extremt starkt hotbeteende med kroppspråket, men verkade omedveten...
2
Svar
32
· Visningar
2 246
Senast: Annika_L
·
H
Träning Hej. har en häst som drar i väg när jag ska ut i skogen. Både när jag rider eller leder i grimskaft. Han sticker oftast när jag är ute...
Svar
13
· Visningar
2 275
Senast: sune4you
·
T
Träning Tänker ju som många andra på vikten efter jul :o Ska snart köpa häst, undrar om någon vet hur mycket en welsh cob av den större...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Gullan86
·
E
Träning Jag red vår supersnälla nordisflicka i skogen hela sommaren 2003 utan något som helst problem, det var då jag blev av med min ridrädsla...
Svar
15
· Visningar
1 414
Senast: BrokenSilence
·
M
Träning Vet inte riktigt om det är rätt forum men provar här eftersom jag ser att set finns andra trådar om broddar. Har ni broddar på i hagen...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 883
Senast: Stallflicka
·
Z
Träning Hej! Om man är helt ny för detta, var/med vad bör man börja? Läsa någon bok kanske, är Dansa med hästar något för nybörjare? Jag kommer...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Sammet
·
J
Träning Jag har tidigare alltid varit skeptisk mot NH. Jag har tyckt att hästarna ser likgiltiga ut, liksom halvdöda i blicken och med hängande...
2
Svar
24
· Visningar
1 891
Senast: Liquid Diamond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar