Bygga muskler!! Tips?! Muskeltipstråd!

Sv: Bygga muskler!! Tips?! Muskeltipstråd!

en saftig klätterbavke skulle noginte sitta fel.. ;) men galopper bygger också upp muskler..men man kan ju inte hålla på att galoppera hela tiden bara för att bygga upp muskler...då bli de nog för mycke galopp...klättringen är nog bäst... :idea:

melodie_ skrev:
en saftig klätterbavke skulle noginte sitta fel.. ;) men galopper bygger också upp muskler..men man kan ju inte hålla på att galoppera hela tiden bara för att bygga upp muskler...då bli de nog för mycke galopp...klättringen är nog bäst... :idea:

själv har jag nog rätt mkt att välja på, har en lååååång ganska brant backe som dock är asfalt med gräskant, har två väldigt branta långa backar, sedan har jag vår skog (barrskog) där man kan rida runt runt upp och ner på alla mosskullar och böka omkring :p , och så har jag en massa sandiga vägar i skogen med småbackar.

hur många gånger i veckan skulle ni säga att är bra att man klättrar om man endast gör det i skritt? vilka muskler är det mer exakt som arbetar vid klättring?

För att bygga rygg muskler som bär upp ryttaren ska man rida hästan lång och låg... Så att den verkligen ser ut som en regnbåge! Ryttaren ska vara högsta punkten... Rid mkt med benen när du rider den lång och låg och försök vara så stilla med handen som möjlig och bara ha ett mjukt stöd i munnen så den inte hänger sej på bettet. Det är lätt hänt när man rider så. Vart eftersom du tycker att den har börjat bygga upp muskler kan du börja plocka upp den så den går lite högre med huvet och får lite kortare hals. Kontrollera att den inte knäpper av och går bakon hand.

Förväntar mej att få se en bild på din häst sen när den har fått lite muskler ;)
Lycka till!

Asterix skrev:
Förväntar mej att få se en bild på din häst sen när den har fått lite muskler ;)
Lycka till!

jodå, bilder kommer, men inte på ett halvår eller så då han först ska bli helt återställd och fara på koll igen till atg i maj osv. men hoppas ju att man i sommar ska kunna bygga upp honom lite :D

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Är det någon som har tips på skonsamma sätt att bygga muskler på en hund? Jag har en schäfertik på 2 år som behöver bygga muskler...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Snurrfian
·
Träning Hej. Jag har precis köpt en ponny som är överviktig. Kanske till och med lite fet. Och har inte full kondition då han blivit mycket...
2
Svar
21
· Visningar
5 782
Senast: em-pirre
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 502
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama