Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning När jag rider ut på min häst själv, eller om jag ska gå i täten, så vill min häst oftast inte gå framåt, utan han vill vända och gå hem...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Kurant
·
Träning Ibland när jag skrittar min häst på ojämnt/"snett" underlag, till exempel någonstans med mycket grästuvor så "klickar" det i hennes...
Svar
9
· Visningar
3 539
Senast: Lejonelle
·
T
Träning Tänker ju som många andra på vikten efter jul :o Ska snart köpa häst, undrar om någon vet hur mycket en welsh cob av den större...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Welsh
·
Träning Var i stallet förut i kväll, kom inte dit förens vid ca halv sex då var det bara hon och en till häst kvar ute i hagarna. Tog in min...
Svar
10
· Visningar
1 152
Senast: Yrja
·
G
Träning Jag skall för första gången göra bädd av torv i boxen. Nu skulle jag behöva massor med smarta tips för att få bädden att bli perfekt...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: hästmyran
·
P
Träning Hej hej :) Vill bara veta hur ofta ni rider för instruktör ? ;)
Svar
18
· Visningar
1 135
Senast: Evenstar
·
S
Träning Har funderat lite på en sak.. :angel: Om man är ute och rider och det är halt underlag och hästen halkar, vad är då bäst? Att ha...
Svar
9
· Visningar
1 137
Senast: Lizza
·
E
Träning Vad är vitsen med att skritta fram innan man börjar rida och kräva? Varför skrittar man av hästen efteråt? Vad är viktigast att lägga...
Svar
13
· Visningar
1 487
S
Träning ja det gör min ena häst. när man kommer till hagen så tittar han alltid, kommer gärna. så fort vi borstar så vänder han hals o huvud...
2
Svar
23
· Visningar
2 306
Senast: yven
·
Träning Hej! Skulle vilja höra vad ni anser kring detta med smällare vid hästgård. I stallet finns ca 30 inhyrda hästar varav 2/3 tillhör en...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: strumpan
·
S
  • Låst
Träning Hur skulle ni sätta i gång en sprallig häst med enormt mycket extra energi...Har stått i ett par veckor och ska sättas i gång imorgon...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 725
Senast: Ragatan
·
K
Träning VILL VARA FÖRBERED :::: Ska snart hämta min nya unghäst och hade tänkt mej att den ska få bli en handhäst i början. Är det nån som har...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: Stopek
·
N
Träning Sist vi lastade min häst tog det ca 2½ timme :bump: . Hon går in i transporten helt och hållet, men så fort vi försöker sätta för...
Svar
19
· Visningar
1 362
Senast: corzette
·
K
Träning Min 2-åring är jätte-go och trevlig vid all hantering, men när hon står i sin box själv utan att man uppmärksammar henne, så lever hon...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Kockan
·
W
Träning hur många dagar i veckan tycker ni att en häst ska få vila om schemat ser ut så här (ungefär) Måndag: dressyr pass (ca1h) Tisdag...
2
Svar
22
· Visningar
1 899
Senast: *pilturs matte*
·
Träning Hej I dag har det varit ett skitväder här på västkusten. Hästarna fick komma in tidigt då. Hingsten fick vi övat med attsätta på en...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Hera
·
G
  • Låst
Träning Hej alla ! Jag hoppas verkligen inte att ni missuppfattar mej nu, jag menar inget dummt om grisarna här men : Jag fattar inte...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Lobelia
·
Träning Det kommer lite enkäter då och då från enskilda bukefalosanvändare, som har lite kursverksamhet och liknande vid sidan om. Tyvärr så kan...
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: IngelaH
·
Träning Jag använder kutterspån till min häst, men funderar på att byta till torv. Jag har bädd nu och skulle ha bädd även om jag använder torv...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Klintan
·
Träning Lite peppning för de som sliter och kämpar.. Varning - ohämmat skryt! Imorse klarade Kele (1 år och 9 månader snart, unghäst mao)...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: lillamyggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama